ایجاد یک رشته ورزشی جدید پارالمپیکی با اسکلت بیرونی

آینده‌ای را تصور کنید که در آن افراد دچار اختلال حرکتی بتوانند مانند دیگر افراد در مسابقه پیاده‌روی‌های سرعت المپیک، از جای خود بلند شوند و با هم رقابت کنند؟ این آینده، نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. سازمان I GOT LEGS، سازمانی که به ایجاد و ترویج رقابت‌های پیاده‌روی با اسکلت بیرونی برقی اختصاص دارد، اجازه این رؤیاپردازی را به ما می‌دهد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

.

رقابت های اسکلت بیرونی

چالش جهانی نوآوری، رقابت اسکلت بیرونی CYBATHLON و بازی‌های Exo رویدادهای رقابتی هستند که هدف آن‌ها رویارویی پژوهشگران و توسعه‌دهندگان با چالش‌های زندگی روزمره یا سایر وظایف مشابه است. در مقابل، هدف I GOT LEGS ایجاد یک رشته ورزشی جدید پارالمپیک است.

مسابقه حضوری و مجازی بعدی هر دو تنها چند هفته دیگر، در 29 آوریل 2023 برگزار می‌شود. برای ثبت نام در رقابت 1 مایلی یا 5 کیلومتری دیر نیست. فقط به این آدرس بروید: https://www.igotlegs.org/virtual5k. این مسابقه اسکلت بیرونی در روز دوم بازی‌های دو میدانی Palmetto در دانشگاه کلمسون برگزار می‌شود. مسابقه رباتیک پوشیدنی (بیونیک) به سایر ورزش‌های تطبیقی تثبیت‌شده‌تر مانند تفنگ بادی، شنا و تیراندازی با کمان خواهد پیوست. دو تیم، A Soldier Strong  و I GOT LEGS، پیش از این برای حضور در این رقابت ثبت نام کرده‌اند!

بودجه جمع‌آوری‌شده از این رقابت مجازی برای ایجاد برنامه‌های آموزشی آینده، سازمان‌دهی رقابت‌های بعدی و ایجاد جامعه‌ای پیرامون این ورزش جدید بالقوه برای افراد دچار معلولیت در راه رفتن، هزینه خواهد شد.

هدف نهایی لیگ رقابت اسکلت بیرونی (ERL) فراهم کردن پشتیبانی و داده کافی برای ایجاد یک ورزش پارالمپیک جدید است که برای «توانمندسازی افراد فلج برای ایستادن، راه رفتن و مسابقه با استفاده از فناوری پیشرفته اسکلت بیرونی» ایجاد می‌شود.

Adam Gorlitsky، بنیان‌گذار I GOT LEGSمی‌گوید: «وقتی در اسکلت بیرونی رباتیک خود ایستاده و راه می‌روم، نه احساس ناتوانی می‌کنم و نه احساس توانمندی. احساس می کنم دوباره توانمند شده‌ام». Adam طی شش سال گذشته در چندین ماراتن با استفاده از اسکلت بیرونی ReWalk Robotics شرکت کرد.

اهداف I GOT LEGS

I GOT LEGS یک سازمان غیرانتفاعی است که «متخصص در توانمندسازی مجدد جامعه فلج برای راه رفتن دوباره» است، با این چشم‌انداز و اهداف:

– رقابت اسکلت بیرونی را به یک ورزش تطبیقی پارالمپیک و دانشگاهی تبدیل کند.

– از رقابت اسکلت بیرونی به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش دسترسی به فناوری اسکلت بیرونی استفاده کند.

– از رقابت اسکلت بیرونی به عنوان یک کاتالیزور برای پیشبرد پژوهش‌های مربوط به معلولان و دستیابی به موفقیت استفاده کند.

تارنمای I GOT LEGS به درستی به بازدیدکنندگان خود یادآوری می‌کند که سازمان غذا و دارو (FDA) استفاده از اسکلت بیرونی را برای فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی منع نکرده است، اما آنها را برای این اهداف تأیید نیز نکرده است. سازمان‌دهندگان این رقابت به درستی بیان می‌کنند که اسکلت‌های بیرونی کمکی فعلی باید همراه با یک متخصص بهداشتی واجد شرایط و/یا همکار معتبر استفاده شوند.

برای اطلاعات بیشتر، به تارنمای اصلی این رقابت مراجعه کنید: https://www.igotlegs.org

افزون بر برخی از چالش‌های ذکر شده در بالا، این فناوری بسیار گران است و تعداد کمی از مردم می‌توانند یک اسکلت بیرونی خانگی با قابلیت شرکت در یک مسابقه بخرند. افزون بر این، شرکت‌کنندگان با تحت فشار قرار دادن خود برای حرکت سریع‌تر، در معرض خطر شکستگی و یا ساییدگی پوست قرار می‌گیرند. بیشتر کاربران احساس لامسه در پاهای خود ندارند و متوجه انحراف مفصل نمی‌شوند و ممکن است مشکل دیگری رخ دهد. همچنین بیشتر اسکلت‌های بیرونی کمکی راه رفتن، به قدرت قابل توجه بازو و تنه نیاز دارند.

به همین دلیل است که سازمانی مانند I GOT LEGS می‌تواند کلید جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات کافی برای توسعه فرآیندی باشد که مسابقات بیونیک را برای شرکت‌کنندگان و همه افراد ایمن، سرگرم‌کننده و مفید می‌کند.


>> چالش جهانی نوآوری ۲۰۲۱: رقابتی برای نمایش بهترین ربات های کمکی


منبع: exoskeletonreport.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *