ویژگی های جدید خودروهای تسلا: پارک عمودی خودکار و تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش

شرکت تسلا به تازگی یک به روز رسانی جدید نرم‌افزاری برای ناوگان وسایل نقلیه‌ای که به نسل دوم سخت‌افزار Autopilot مجهزند را آغاز کرده است. به گفته‌ی ایلان ماسک (Elon Musk) مدیر عامل شرکت تسلا، این به روز رسانی یک الگوریتم جدید برای کنترل سامانه‌ی هدایت خودکار(Autosteer) است. ایلان ماسک همچنین از پارک عمودی خودکار و تنظیمات خودکار روشنایی صفحه‌ی نمایش این خودروها خبر داد. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

تماشا کنید: آخرین نسخه‌ Autopilot 2.0 شرکت تسلااین به روز رسانی جدید شامل سامانه‌ی ترمز اضطراری خودکار(AEB) برای همه‌ی سرعت‌ها نیز هست. این سامانه پیش از این تنها سرعت‌های کم را پوشش می‌داد.

سخنگوی تسلا اظهار کرد که این به روز رسانی بر روی همه‌ی خودروها اعمال نشده است، اما وسایل نقلیه‌ی جدیدی که در کارخانه‌ی Fremont تولید شده‌اند و وسایل نقلیه‌ای که به مراکز خدماتی مراجعه کرده‌اند، به این به روز رسانی مجهز می‌شوند. ایلان ماسک هفته‌ی گذشته در جلسه‌ی سهام‌داران شرکت تسلا وعده داد که تا آخر هفته‌ی دوم ماه ژوئن این به روز رسانی برای تمامی ناوگان این شرکت آغاز خواهد شد.

در ماه‌های گذشته برخی از دارندگان خودروهای تسلا در مورد آخرین به روز رسانی‌های سامانه‌ی هدایت خودکار Autosteer اعلام نارضایتی کرده بودند. ایلان ماسک به آن‌ها وعده داده بود که الگوریتم جدید این مشکلات را رفع خواهد کرد و البته به روز رسانی جدید تسلا این وعده را محقق کرده است.

شرکت تسلا دو ویژگی جدید به سخت افزار نسل دوم خودروهای Autopilot اضافه کرده است: پارک خودکار و تنظیم خودکار روشنایی صفحه‌ی نمایش.

پارک عمودی خودکار

برای آسان‌تر کردن فرآیند پارک ماشین در موقعیت‌های مکانی مختلف، خودروهای مدل S اکنون می‌توانند با استفاده از سامانه‌ی Autopark به صورت خودکار در فضاهای پارک عمودی پارک شوند. با به کارگیری این سامانه خودرو با سرعتی کمتر از ۱۰ متر بر ساعت به سمت عقب حرکت می‌کند تا زمانی که حرف P بر روی نمایشگر جلوی آن نمایان شود. سپس عملکرد مشابه برای پارک موازی خودکار را به کار می‌برد.

خودروهای تسلا به سامانه‌ی پارک خودکار موازی مجهز بوده‌اند. سامانه‌ی اصلی توسط فناوری Mobileye تولید شده بود اما شرکت تسلا نیز با استفاده از فناوری بینایی رایانه‌ای خود در حال توسعه‌ی سامانه‌ای با همان ویژگی‌ها بر روی سخت افزارهای جدید بوده است.

روشنایی صفحه نمایش

این ویژگی جدید روشنایی صفحه‌ی نمایش لمسی و نمایشگر جلوی خودرو را بر اساس فضای اطراف خودروی مدل S تنظیم می‌کند. بنابراین کاربر می‌تواند به آسانی صفحه‌‌های نمایش ماشین را در هر شرایطی از روز یا شب ببیند.

ایلان ماسک در جلسه‌ی سهام‌داران شرکت تسلا اظهار کرد که در نتیجه‌ی پیشرفت‌های سامانه‌ی Autopilot شرکت تسلا تا آخر سال جاری یک سامانه‌ی رانندگی کاملا خودکار ارائه خواهد داد.


بیشتر بخوانید:

>>تماشا کنید: آخرین نسخه‌ Autopilot 2.0 شرکت تسلا

>>خودرو تسلا مدل۳ کوچکتر و مقرون به صرفه تر از مدل S


منبع: electrek

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *