کدامیک از ربات های Boston Dynamics برای شما جذاب تر است؟

شرکت Boston Dynamics با انتشار منظم ویدیوهایی از پیشرفت آرام و همیشگی ربات‌هایش، فعالیت‌های خود را به همگان نشان می‌دهد. ربات‌های این شرکت کاربردهای نظامی و مصرفی خاص خود را دارند و ویدیوهای دویدن Atlas یا باز کردن در توسط SpotMini و … همگی جالب هستند.  شرکت Boston Dynamics برای اطمینان از مفید بودن محصولات خود راهکارهای خاص خود را دارد. این شرکت قصد دارد به جهانیان ایمنی و کارایی این ربات‌ها را اثبات نماید. در ادامه به مرور ربات‌های توسعه یافته توسط Boston Dynamics خواهیم پرداخت. با مجله‌ی فناوری‌های پوشیدنی و توان افزا همراه باشید.

ربات انسان نمای Atlas

ساخت ربات Atlas یکی از موفقیت‌های شرکت Boston Dymanics است. این ربات با تقلید حرکات انسان قادر به انجام حرکات پارکور است. در ویدیوهای انتشار یافته از این ربات دویدن، پرش از روی موانع و پرش بین چند تخته‌ی چوبی را می‌توان مثال زد.

این ربات نمایشی از اهداف شرکت سازنده‌ی آن برای جایگاهی محکم در صنعت رباتیک آینده است.

SpotMini

در سراسر اینترنت تصاویر و ویدیوهای بسیاری از این ربات منتشر شده است. در یکی از جالب‌ترین این فیلم‌ها ربات SpotMini حتی در صورت وجود مانعی برای انجام کار محول شده، قادر به رفع کردن این مانع و ادامه‌ی کار است. این آزمایش توانایی ربات را برای تطبیق با شرایط متغیر در حین انجام کار نشان می‌دهد.

 

با ۳۰ کیلوگرم وزن، حسگرهای دقیق و بازوانی با ۵ درجه‌ی آزادی SpotMini مشابه یک چهارپا حرکت می‌کند. این ربات با بهره‌گیری از دوربین‌های خود و حسگرهای تعبیه شده به خوبی قادر به مسیریابی در مکان‌های بسته است. باز کردن در و حرکت سریع ربات از ویدیو‌های منتشر شده برای تبلیغ در مورد این ربات است.

ربات Handle

ربات Handle با ظاهر خاص خود برای حمل سازوبرگ نظامی طراحی شده است. این ربات می‌تواند با اشیا برهم‌کنش داشته باشد و تجهیزات را به مکان‌های مناسبی که خود انتخاب می‌کند، منتقل نماید.

در فیلم ارائه شده آزمایشی برای تعیین توانایی ربات‌های Boston Dynamics را نشان می‌دهد. این ویدیو برای برخی خوشایند نبوده است.

شرکت Boston Dynamics زمان زیادی را برای آموزش این ربات‌ها صرف می‌نماید. ویدیوی مورد علاقه شما کدام است؟

 


بیشتر بخوانیم:
پرکاربردترین عرصه های صنعت رباتیک

تازه های دنیای رباتیک (بخش نخست)

پیشگامان علم رباتیک و اختراعات آن ها را بشناسید ( بخش نخست)


منبع: interstingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *