تازه های دنیای رباتیک (بخش نخست)

کشیدن کامیون توسط ربات‌های SpotMini

شرکت بوستون داینامیکس ویدئویی منتشر کرده که در آن ۱۰ ربات SpotMini یک کامیون را می‌کشند. بوستون داینامیکس سعی دارد قدرت ربات های چهارپای خود را به نمایش گذارد.

رباتی برای محافظت از محیط زیست و جلوگیری از فرسایش خاک: Romu

پژوهشگران مؤسسه Wyss در دانشگاه هاروارد رباتی طراحی کرده‌اند که با قرار دادن ورقه‌‌های فولادی به صورت عمودی در زمین و ساخت دیوارهای نگهدارنده به تثبیت خاک کمک می‌کند. این ربات با چهار چرخ به صورت خودکار در محیط حرکت می‌کند. و می‌تواند چندین ورقه را با خود حمل کرده و پس از کار گذاشتن آنها به مرکز بازگردد. گروهی از این ربات‌ها می‌توانند برای مبارزه با فرسایش، بازگرداندن مناظر آسیب دیده و تسهیل مدیریت پایدار در محیط‌های مختلف کمک کننده باشند.

استفاده از ربات‌های Astrobee در ایستگاه فضایی بین‌المللی

در ابتدا پروژه Astrobee با هدف توسعه سه ربات پرنده برای فعالیت در کنار فضانوردان و در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، کار خود را آغاز کرد. پس از دو سال اکنون یک جفت ربات Astrobee (به نام Honey  و Bumble) به ایستگاه بین‌المللی خواهند رسید. هر ربات Astrobee یک مکعب حدوداً ۳۰ سانتیمتری است که به صورت کاملاً خودکار حرکت می‌کند.

کنترل ربات‌های بادی و استفاده از آنها در مأموریت های فضایی

پژوهشگران دانشگاه بریگم یانگ با کمک مالی ناسا به دنبال راهی برای کنترل ربات‌های بادی هستند. هدف، استفاده از این ربات‌ها در فضا و مأموریت‌های فضایی است. این ربات‌های باد شونده را زیاد مشاهده نمی‌کنیم که ناامید کننده است. چرا که این ربات‌ها دارای ویژگی‌هایی است که همه به دنبال آنند. آنها ارزان هستند، بیشتر از پارچه و لاستیک ساخته شده‌اند و ساخت آنها راحت است. نسبت به دیگر ربات‌ها بسیار سبک هستند. این ربات‌ها می‌توانند قوی و بسیار سریع باشند. و با توجه به اجزای سازنده، ایمن هستند. پژوهش‌های مربوط به کنترل ربات‌های بادی روی رباتی انسان‌نما به نام King Louie انجام می‌شود.

رونمایی از ربات Handle بوستون داینامیکس: رباتی برای کار در انبار

شرکت بوستون داینامیکس از جدیدترین ربات خود که برای کار در انبار طراحی شده، رونمایی کرد. ربات Handle می‌تواند جعبه‌هایی با وزن ۱۵ کیلوگرم را جابجا کند.

ربات‌های خودکار و ایمن CANVAS Technology برای استفاده در انبارها

آمازون از سامانه‌های شرکت Canvas Technology برای توسعه هر چه بیشتر ربات‌های خودکار ایمن استفاده می‌کند. آمازون قصد دارد از ربات‌ها و سامانه‌های ناوبری ایمن برای آماده‌سازی سفارش‌ها در انبارها بهره برد. آمازون پیش از این از ربات‌های Kiva برای حرکت قفسه‌های کالا و اخیراً نیز از جلیقه‌هایی برای ایمنی بیشتر کارگران استفاده می‌کند.

آماده سازی بسته‌ها در مرکز جدید آمازون

استفاده از ربات‌های مستقل در انبار

توانمندسازی کارگران یک مزیت کلیدی فناوری رباتیک است. هنگام انجام وظایف تکراری و سنگین همچون بلند کردن جعبه ها، دقت فرد کاهش می‌یابد. با تکیه بر فناوری رباتیک، امکان افزایش کارایی و دقت فراهم می‌شود. در اینجا ربات‌های Fetch Robotics را در مراکز توزیع میبینید.

بهبود ناوبری ربات‌های خودران برای کار در انبارها

توسعه یک سامانه رباتیک مقرون به صرفه و ایمن: Blue

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، برکلی یک سامانه رباتیک جدید برای انجام وظایفی همچون آماده کردن قهوه، سرو آن و تمیزکاری توسعه دادند که کمتر از ۵ هزار دلار هزینه دارد. پژوهشگران امیدوارند بازوی رباتیک Blue به اندازه کافی توانا و مقرون به صرفه باشد تا به پژوهش‌های مربوط به ربات‌های خانگی سرعت بخشد. این ویدئو خلاصه‌ای از توانایی‌های ربات Blue را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید ربات توسط یک کاربر از راه دور کنترل می‌شود.

رباتی برای قرار دادن خودروها در پارکینگ فرودگاه‌ها

برای مسافرانی که پیش از رسیدن به پرواز باید ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه پارک کنند، یافتن جای پارک نگرانی بسیاری دارد. در فرودگاه Lyon-Saint Exupéry فرانسه ربات Stan این کار را برای مسافران انجام می‌دهد. مسافران خودروی خود را در مکانی تخصیص یافته پارک می‌کنند. ربات این خودرو را با بالابر حرکت داده و در محوطه مخصوص پارک می‌کند. پس از آن در هنگام بازگشت مسافران، ربات خودرو را به محوطه‌ای نزدیک درب خروج انتقال می‌دهد. یقینا برای مسافرینی که برای رسیدن به پرواز عجله‌ دارند، این ربات کمک مناسبی است.

روشی جدید برای بالا رفتن از پله‌ها توسط ربات Misty

یکی از مشکلات در توسعه ربات‌های خانگی توانایی بالا رفتن از پله است. این مشکل توسط شرکت Misty Robotics با روشی جدید حل شده است.

ماهی رباتیک Miro-5

در این ویدئو می‌توانید ماهی رباتیک Miro-5 را مشاهده کنید که دقیقاً شبیه یک ماهی واقعی حرکت می‌کند.

بهبود دید ربات موجب تعامل طبیعی‌تر آن با انسان می‌شود

بینایی رایانه گام بعدی در توسعه فناوری‌هایی است که مردم هر روز در خانه با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. در حال حاضر، محبوب‌ترین دستیارهای مجازی هوش مصنوعی تقریبا به طور کامل بر تعاملات صوتی متکی هستند.


تازه‌های دنیای رباتیک (بخش دوم)


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *