آشنایی با شرکت سازنده اسکلت بیرونی EksoBionics

در دهه‌ی گذشته فناوری اسلکت‌های بیرونی پیشرفت چشمگیری داشته است. اما این فناوری بازار خاصی نداشت. با گذشت زمان این وضعیت در حال تغییر است و ارزش بازار اسکلت بیرونی رو به افزایش است. اکنون استفاده از این پوشیدنی‌ها در محل کارخانه‌ها و هنگام کار در حال گسترش است. برای آشنایی بیشتر با شرکت سازنده‌ی اسکلت‌های بیرونی کارخانه‌ی Ford، شرکت EksoBionics با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی EksoBionics

توجه دوباره به اسلکت‌های بیرونی شرکت EksoBionics

پس از سفارش ۷۵ دستگاه اسکلت بیرونی توسط شرکت Ford، اسکلت‌های بیرونی باردیگر مرکز توجه خبرگزاری‌ها شدند.  حدود یک دهه است که سازندگان این پوشیدنی‌ها به دنبال بازار و مخاطب محصولات خود هستند. به کارگیری اسکلت‌های بیرونی در کارخانه‌ها به شکلی گسترده نشان از وجود بازاری موفق است. گسترش این فناوری‌ها به حدی است که اینک کاربرد دقیق آن به سختی تعیین می‌شود.

شرکت Ford اینک از اسکلت‌های بیرونی EksoVest استفاده می‌کند. این اسکلت‌های بیرونی توسط EksoBionics به طور خاص برای پشتیانی از بالاتنه در هنگام بلند کردن اجسام سنگین طراحی شده است. کارگران کارخانه‌هایی که در ضمن کار خود باید با ابزارهای سنگین کار کنند، بیشترین سود را از این اسکلت‌های بیرونی خواهند برد.

کاربرد اسکلت‌های بیرونی در کارخانه‌ها یا برای جابه‌جایی بارهای سنگین در کنار کلیه‌ی تجهیزات خودکار نشان از آن دارد که همچنان انسان در مرکز بسیاری از فعالیت‌های صنعتی است.

پیشینه ی شرکت EksoBionics به عنوان شرکتی با سابقه در صنعت اسکلت بیرونی

شرکت EksoBionics از دل یکی از آزمایشگاه‌های UC Berkeley سربرآورده است. موسسان این شرکت Russ Angold و Nathan Harding در پی ساخت دستگاهی برای بیماران دارای مشکلات حرکتی بودند. این داستگاه به افراد امکان حرکت روی پله را می‌داد. اسکلت بیرونی ایده‌آل این دو نفر باید زیر لباس فرد پوشیده می‌شد.

این فناوری بسیار ایده‌آل و در حقیقت رویایی شیرین بود. در زمان ساخت محصولات Ekso هزینه‌ی کم ویلچر، گستردگی فروش و اطمینان مردم به آن مانع از فروش اسکلت‌های بیرونی می‌شد. در این زمان هزینه‌ی یک دستگاه اسکلت بیرونی Ekso بالغ بر صد هزار دلار بود. به همین دلیل شرکت به بازار توانبخشی روی آورد.
کاربردهای اسکلت‌بیرونی در توانبخشی بسیار محدود است و همین موضوع بازار محصول را نیز محدود می‌نماید. به ویژه محصولی که از دل یک استارت‌آپ نوظهور به بازار عرضه شود، با مشتریان اندکی کار خواهد کرد. علاوه بر آن پزشکان و متخصصین فیزیوتراپ برای کار با اسکلت بیرونی نیاز به آموزش دارند. مشکلاتی نیز در مورد بیمه وجود داشت.

ظهور سایر شرکت‌های سازنده‌ی اسکلت بیرونی

پس از مدتی رقابت در بازار اسکلت بیرونی بیشتر شد. شرکت‌های دیگر با عرضه‌ی محسولاتی مانند SuitX، ReWalk، HAL، و WanderCraft محصولاتی با شیوه‌ی ساخت متفاوت و مشخصات خاص خود را عرضه نمودند. در سال‌های اخیر Ekso با مشکلات مالی خاص خود دست و پنجه نرم می‌کرد. سفارش شرکت Ford می تواند راهی برای حل مشکلات این شرکت باشد.

در این زمان اسکلت‌های بیرونی فعال مانند ActiveLink Powerloader Ninja، اسکلت بیرونی HRCULE محصول RB3D و اسکلت بیرونی GuardianXO ساخت Sacros محصولات عرضه شده به بازار با مشخصات خاص خود و کارکردهای مشابه هستند. اسکلت‌های بیرونی شرکت Ekso اما از نوع غیرفعال می‌باشند.

صنایع کشتی‌سازی، ماشین سازی و کارخانه‌های بزرگ به ویژه بازاری برای این محصولات است. شرکت‌های Boeing و GE نیز به زودی در فهرست مشتریان این محصولات خواهند بود.


بیشتر بخوانیم

معرفی شرکت های اسکلت بیرونی کشور سوئیس

مروری بر اسکلت های بیرونی توانبخشی پایین تنه +‌ اینفوگرافی


منبع: zdnet
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *