همکاری شرکت مدیریت زباله Rubicon Global در طراحی اسکلت بیرونی ویژه رفتگران

شرکت مدیریت بازیافت و زباله Rubicon Global با همکاری موسسه فناوری جورجیا (Georgia Institute of Technology) برای رفتگران، اسکلت بیرونی طراحی می‌کند. این اسکلت بیرونی در آزمایشگاه‌ هدایت هوشمند پروتز و اسکلت بیرونی (EPIC) توسعه می‌یابد. دکتر آرون یانگ (Aaron Young) سرپرست این پروژه بیان می‌کند هدف طراحی اسکلت بیرونی برای رفتگران، بهبود سطح سلامت و همچنین افزایش ایمنی و بازدهی کاری این گروه است. برای آشنای با این پروژه با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

همکاری شرکت مدیریت زباله Rubicon Global در طراحی اسکلت بیرونی ویژه رفتگران

شرکت Rubicon Global یک شرکت مدیریت زباله و بازیافت است که با هدف کاهش تولید زباله و بازیافت زباله و اجرای راهکارهای نوین کاهش زباله فعالیت می‌کند. این شرکت یک برنامه‌ی کاربردی گوشی برای فراهم کردن خودروهای حمل زباله توسعه داده است.

مراحل طراحی اسکلت بیرونی ویژه رفتگران

نخستین گام پروژه‌ی طراحی اسکلت بیرونی، شناسایی انواع حرکت‌های دشوار در طول بلند کردن اشیا است. پژوهشگران در نخستین گام پروژه، انواع حرکت‌های دشوار درگیر در فرآیند کاری رفتگران و همچنین بخش‌هایی از بدن که بیشترین فشار را در اجرای این حرکت‌ها تحمل می‌کنند، شناسایی می‌کنند. سپس طراحی اولیه و نمونه‌ی نخست اسکلت بیرونی ساخته می‌شود. اسکلت بیرونی توسط تعدادی از رفتگران آزمایش خواهد شد.

اگرچه توسعه‌ی اسکلت بیرونی هنوز در مراحل اولیه آن قرار دارد، محصول پایانی به رفتگران مرد و زن کمک بسیاری خواهد کرد. مرحله‌ی پژوهشی پروژه به صورت فشرده اجرا می‌شود. در راستای ارزیابی انواع حرکت‌های رفتگران در طول انجام کار، داوطلبانی از رفتگران شرکت مدیریت زباله Rubicon Global انتخاب خواهد شد. نیروهای مفصل‌ها و استخوان‌های داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا فشار وارد بر مفصل‌ها همزمان با اجرای کار، شناسایی شود.

در گام بعدی، از داوطلبان خواسته می‌شود همان حرکت‌هایی که در شرایط واقعی کار انجام می‌دهند، در شرایط آزمایشگاهی بیومکانیک نیز اجرا کنند. اطلاعات نیروی حرکت‌ با روش رایج ماهیچه نگاری یا همان الکترومیوگرافی (EMG) ثبت می‌شود. در روش ماهیچه‌نگاری، حالت‌های ماهیچه‌های بدن در زمان‌های انقباض و انبساط محاسبه می‌شود. هدف این مرحله، به دست آوردن الگوی حرکتی داوطلب در طول کار و درنتیجه طراحی بهترین اسکلت بیرونی است.

دکتر آرون یانگ خاطر نشان می‌کند «ساختار و روش کار زنان با مردان متفاوت است. بنابراین با هدف طراحی مناسب‌ترین اسکلت بیرونی، داوطلبانی از هر دو گروه زنان و مردان رفتگر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. همچنین الگوی حرکتی رفتگران کم‌تجربه در کنار رفتگران باتجربه قرار می‌گیرد تا تفاوت حرکتی آن‌ها آشکار شود.

به دلیل این‌که طراحی اسکلت بیرونی مناسب رفتگران هنوز در گام‌های نخست خود است، نمی‌توان قیمت نهایی اسکلت بیرونی را اعلام کرد. فناوری‌های پوشیدنی مشابه که در دیگر صنایع ساخته شده است قیمتی حدود ۶۰۰۰ دلار دارند. همچنین برای هر فرد، اسکلت بیرونی باید شخصی‌سازی شود بنابراین توسعه‌ی این فناوری پوشیدنی برای شرکت مدیریت زباله و بازیافت Rubicon Global هزینه‌بر خواهد بود.

جمع‌آوری زباله یکی از خطرناک‌ترین شغل‌ها در آمریکا به شمار می‌رود. نرخ آسیب دیدگی و حتی مرگ و میر در این حرفه زیاد است. بسیاری بر این باور هستند ایمنی رفتگران اهمیت زیادی دارد و سرمایه‌گذاری بر فناوری‎های پوشیدنی مناسب آن‌ها ارزش دارد. اگر این پروژه موفق شود، نقطه‌ی عطفی در صنعت مدیریت زباله و بازیافت شرکت Rubicon Global خواهد بود.

همکاری شرکت مدیریت زباله Rubicon Global در طراحی اسکلت بیرونی ویژه رفتگران


بیشتر بخوانیم:

>>اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار
>>کار طولانی تر و سخت تر با اسکلت بیرونی صنعتی SuitX MAX


منبع: wastedive

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *