استارت آپ های برتر در زمینه درمان بیماری پارکینسون

در سراسر جهان شرکت‌های متعددی برای درمان بیماری پارکینسون تلاش می‌کنند که در اینجا فهرستی از ۷ مورد از جالب‌ترین آنها آورده شده است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

استارت آپ های برتر در زمینه ساخت دستگاه های درمانی بیماری پارکینسون

Cala Health: توسعه دهنده یک دستگاه عصبی غیرتهاجمی پوشیدنی

این شرکت یک دستگاه نورومدولاسیون ساخته است که هدف آن تسکین لرزش دست در بزرگسالان است. این دستگاه ساعت‌مانند با یک حسگر قابل کاشت ترکیب شده تا از بیرون اعصاب محیطی را برای کاهش لرزش‌ها تحریک کند. همچنین این شرکت یک دستگاه پزشکی قابل حمل توسعه داده است که دارای حسگرهایی برای نظارت بر حرکت فیزیکی بیماری است که این دستگاه را پوشیده یا حمل می‌کند.

Cala Health: توسعه دهنده یک دستگاه عصبی غیرتهاجمی پوشیدنی

Charco Neurotech: توسعه دهنده دستگاه پوشیدنی غیرتهاجمی برای افراد مبتلا به پارکینسون

این شرکت دستگاه CUE1 را توسعه داده است که از سیگنال‌های پالسی و تحریک ارتعاشی به سیستم عصبی محیطی استفاده می‌کند که به کاهش کندی و سفتی و در نتیجه بهبود حرکت کمک می‌کند. این دستگاه می ‌تواند به عنوان یک یادآوری دارو نیز عمل کند و به ردیابی و نظارت بر علائم بیماری کمک کند.

Charco Neurotech: توسعه دهنده دستگاه پوشیدنی غیرتهاجمی برای افراد مبتلا به پارکینسون

PhotoPharmics: توسعه دهنده فتوتراپی غیرتهاجمی برای بیماری پارکینسون

PhotoPharmics توسعه دهنده فتوتراپی (نور درمانی) غیرتهاجمی برای بیماری پارکینسون است. پژوهش‌های پیشین با نور درمانی و بیماری پارکینسون بهبود علائم پارکینسون را نشان داده است. این درمان برای استفاده به عنوان مکملی برای درمان دارویی بیماری پارکینسون طراحی شده است. شرکت در حال حاضر در حال انجام یک پژوهش اساسی در سه مکان در آمستردام، بوستون و سالت‌لیک‌سیتی برای نشان دادن ایمنی و اثربخشی فتوتراپی تخصصی برای بیماری پارکینسون است.

PhotoPharmics: توسعه دهنده فتوتراپی غیرتهاجمی برای بیماری پارکینسون

Aleva Neuro: سامانه قابل کاشت برای تحریک عمیق مغز

Aleva Neurotherapeutics یک بستر تحریک عصبی مبتنی بر فناوری MEMS (میکروالکترومکانیکی) را توسعه داده است که بر فناوری تحریک میکرو عمقی مغز تکیه دارد و امکان درمان بیماری‌های عصبی را فراهم می‌کند. آنها در درجه اول علائم بیماری پارکینسون و لرزش اساسی را هدف قرار می‌دهند.

Aleva Neuro: سامانه قابل کاشت برای تحریک عمیق مغز

Civitas Therapeutics: درمان‌های استنشاقی برای رهایی از نوسانات حرکتی ناتوان کننده

Civitas Therapeutics یک شرکت داروسازی زیستی است که بر روی توسعه داروهای استنشاقی با تحویل ریوی پودر خشک ARCUS متمرکز است که از نظر بالینی اثبات شده است. برنامه اصلی آنها، CVT-301، به عنوان درمان کمکی در حال توسعه است تا بیماران مبتلا به پارکینسون را با تسکین سریع و قابل اعتماد از نوسانات حرکتی ناتوان کننده متناوب رها کند. CVT-301 یک سامانه متشکل از یک پودر خشک است که داخل کپسول‌هایی بسته‌بندی می‌شوند و از طریق یک دستگاه استنشاقی اختصاصی، جیبی و قابل استفاده مجدد تجویز می‌شود.

SpeechVive: کمک به برقراری ارتباط بیماران پارکینسون

Speechvive یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی است که دستگاهی را برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون که دارای حجم صدای پایین هستند ساخته است. هنگام صحبت کردن، SpeechVive سخنان بیمار را تشخیص داده و در پس زمینه در گوش آنها دوباره پخش می‌کند. این موجب ایجاد رفلکس در مغز آنها می‌شود تا بدون فکر کردن به آن، بلندتر و واضح‌تر صحبت کنند. هنگامی که آنها صحبت نمی‌کنند، صدا به طور خودکار خاموش می‌شود. هنگامی که کاربر صحبت نمی‌کند، دستگاه SpeechVive صدای پس زمینه را خاموش می‌کند که این امر توانایی بیمار را برای شنیدن و برقراری ارتباط افزایش می‌دهد.

SpeechVive: کمک به برقراری ارتباط بیماران پارکینسون

Sapiens Neuro: توسعه دهنده دستگاه تحریک مغز برای درمان اختلالات عصبی

این شرکت یک دستگاه درمانی «تحریک عمیق مغز» (DBS) برای درمان بیماری پارکینسون توسعه می‌دهد.

Sapiens Neuro: توسعه دهنده دستگاه تحریک مغز برای درمان اختلالات عصبی

>> ردیابی علائم پارکینسون با MyoExo

>> رباتیک پوشیدنی امیدی تازه برای بیماران پارکینسون


منبع: tracxn.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *