رباتهای اسکلت بیرونی و اسکوتر جدید شرکت هیوندای در نمایشگاه CES 2017

شرکت هیوندای در نمایشگاه CES امسال فناوری‌های گوناگونی را برای کمک به حرکت افراد به نمایش گذاشت. یکی از این فناوری‌ها، اسکلت بیرونی پوشیدنی هیوندای است که برای بهبود حرکت همه افراد از معلولین جسمانی تا کارگران کارخانه طراحی شده است. محصول دیگر هیوندای در این نمایشگاه یک وسیله نقلیه در قالب اسکوتر برقی تاشو به نام IONIQ است.

رباتهای اسکلت بیرونی و اسکوتر جدید شرکت هیوندای در نمایشگاه CES 2017

اسکلت بیرونی شرکت هیوندای

در ماه مه گذشته نیز اسکلت بیرونی دیگری از شرکت هیوندای دیدیم که بیشتر علمی تخیلی بود. اما از این سه اسکلت بیرونی که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد شامل یک اسکلت بیرونی ساده با هدف کمک در محل کار، مشابه با مدل تنومند سال گذشته است. اسکلت بیرونی دیگر به نام H-WEX (Hyundai Waist Exoskeleton) از باسن و قسمت بالا تنه در طول کارهای دستی تکراری یا بلند کردن اجسام سنگین حمایت می‌کند. یک الگوریتم داخلی، ایمنی کاربر را فراهم می‌کند و یک تابع کمکی دور کمر اجازه می‌دهد تا دستگاه ۱۸۰ درجه در هر ثانیه انعطاف و عملکردی نرم داشته باشد.

Tae Won Lim، مدیر مؤسسه مرکزی مهندسی و پژوهشی هیوندای می‌گوید: «هیوندای قصد دارد چیزی بیش از یک شرکت تولید کننده خودرو باشد. ما پیشرفت‌هایی در زمینه فناوری‌های رباتیک کمکی داشته‌ایم و این به ما اجازه خواهد تا به کمک فناوری پوشیدنی سطح جدیدی از آزادی تحرک را به مشتریان ارائه دهیم. امیدواریم در آینده دستگاه‌های پیشگام اسکلت بیرونی ما زندگی روزانه کاربران را غنی کند و رفاه بیشتری برای مشتریان فراهم آورد».

رباتهای اسکلت بیرونی و اسکوتر جدید شرکت هیوندای در نمایشگاه CES 2017

اسکلت بیرونی هیوندای افزون بر ایمنی در محل کار به نیازهای حرکتی در سطوح مختلف از ناتوانی جسمی نیز رسیدگی می‌کند. اسکلت بیرونی H-MEX (اسکلت بیرونی پزشکی هیوندای) کمک می‌کند تا افراد پاراپلژی مجدداً توانایی راه رفتن، نشستن، ایستادن و طی کردن پله‌ها را به دست آورند. این لباس دارای سیستم کنترل حرکتی بی‌سیم، قابل حمل و دارای باتری قابل شارژ است. اسکلت بیرونی پس از ترکیب و پردازش داده‌هایی همچون سرعت راه رفتن، طول گام و زاویه نیم تنه الگوی راه رفتن را تنظیم می‌کند.

محصول دیگر این شرکت اسکلت بیرونی (HUMA(Hyundai Universal Medical Assist است که برای افرادی با قدرت عضلانی محدود طراحی شده و گشتاور کمکی برای کمک به حرکات ساده را ارائه می‌دهد. گشتاور برای حمایت از کاربر در راه رفتن ساده، دویدن و بالا یا پایین رفتن از پله ها قابل تنظیم است. اسکلت بیرونی HUMA قادر به حمایت از کاربر با ۴۰ کیلوگرم وزن است و سرعت آن به ۷٫۵ مایل در ساعت (۱۲ کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

هر دو اسکلت بیرونی H-MEX و  HUMA دارای نقاط ثابتی در کمر و زانو برای مهار اسکلت هستند. همچنین قاب اسکلت‌های بیرونی را می‌توان به تناسب کاربران مختلف تنظیم کرد.

اسکوتر برقی IONIQ

اسکوتر IONIQ یک راهکار حرکتی ساده و روزمره است که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد. اسکوتر برقی یکی از وسایل نقلیه جالب و جذاب در سال ۲۰۱۶ بود. این اسکوتر از طریق باتری ۲۸ کیلو واتی اتومبیل شارژ می‌شود و می‌توان برای طی مسافت‌های کوتاه از آن استفاده کرد. نکته جالب توجه، تاشو و قابل حمل بودن آن است.

رباتهای اسکلت بیرونی و اسکوتر جدید شرکت هیوندای در نمایشگاه CES 2017

حسگرهای تعبیه شده، سیستم راندن را فعال می‌کند و کنترل سرعت از طریق یک سوئیچ انگشت شست و ترمز چرخ عقب انجام می‌شود. صفحه نمایش مرکزی اطلاعات لازم را فراهم می‌کند و چراغ‌های جلو و عقب در طول سواری در شب، دید را بهبود می‌بخشند.

این ویدئو اسکوتر برقی IONIQ را در عمل نشان می‌دهد:

منبع: newatlas

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *