اسکلت بیرونی برای تغییر حالت نشسته و ایستاده متناوب بدن

در برخی مشاغل لازم است که فرد مدت زیادی بایستد یا با زانوی خم کار کند. گاهی موارد نیز لازم است که کاربر مرتب میان حالت نشسته و ایستاده جابه‌جا شود. در این موارد صندلی پوشیدنی کارآمد است. این ادوات نوعی اسکلت بیرونی هستند که به نوعی تکیه‌گاه برای کاربر تبدیل می‌شود تا انرژی وی حفظ شود. در ادامه پنج اسکلت بیرونی از این نوع که اینک در بازار عرضه شده است را معرفی خواهیم کرد.

اسکلت بیرونی صنعتی برای نشستن از Archelis Inc

اسکلت بیرونی صنعتی برای نشستن از Archelis Inc

یک وسیله منفعل و بدون باتری که در صورت خم پاها قفل می‌شود و مانند صندلی به تکیه‌گاهی برای کاربر تبدیل می‌شود. این دستگاه برای اندازه‌های بدنی مختلف قابل تنظیم است. Archelis‌ دو نسخه مختلف دارد. یک نسخه با ۲.۳ کیلوگرم و دیگری با ۲.۷ کیلوگرم. کاربرانی با قد بیان ۱.۵ تا ۱.۸ کیلوگرم و ۸۰ کیلوگرم سنگینی بدنی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. در ابتدای سال ۲۰۲۱ این دستگاه فروش خود را اغاز کرد و می‌توان آن را اجاره نیز کرد.

Archelis در چند مد مختلف کار می‌کند. نخستین مد، مد آزاد، امکان حرکت آزادانه پاها بدون محدود کردن زانو را فراهم می‌کند. اما در این حالت پشتیبانی از بدن انجام نمی‌شود. مد Archelis برای حرکت با زانوان خمیده به کار می‌رود. در این حالت دستگاه از بدن محافظت می‌کند. مد ایستاده: از بدن در حالت ایستاده پشتیبانی می‌کند. در این حالت به نظر می‌رسد کاربر خیلی ساده ایستاده است اما اسکلت بیرونی از بدن محافظت می‌کند.

این وسیله در کارخانه‌ها و یا بیمارستان‌ها برای جراحان کاربرد دارد.‌برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

اسکلت بیرونی LegX از SuitX برای نشستن و یا قرار دادن بدن در حالت اسکات

اسکلت بیرونی LegX از SuitX برای نشستن و یا قرار دادن بدن در حالت اسکات

این وسیله برای کاربرانی است که مرتب نشسته و بلند می‌شوند. LegX برای اندازه‌های بدنی مختلف قابل تنظیم است. همچنین میزان پشتیبانی آن قابل تنظیم است. این وسیله دو حالت کار دارد که به طور مستقل یا همزمان قابل استفاده هستند. Smart Mode و Locking Mode نام این دو حالت است. در حالت Smart سعی می‌کند از جلوی دست و پای کاربر کنار رود. در حرکاتی مانند پیمایش پله یا کوهنوزری این حالت دستگاه مفید است. با این حالت با خم شدن کاربر دستگاه به صورت خودکار قفل می‌شود و قسمتی از وزن کاربر را به دوش می‌کشد. در Locking Mode اسکلت بیرونی مانند یک صندلی عمل می‌کند و برای قدهای مختلف کاربران قابل تنظیم است.

یکی از ویژگی‌های LegX توجه خاص طراح آن به امکان اقدام شدن دستگاه با سایر وسایل ایمنی است. LegX‌ را می‌توان به سادگی با کمربندهای ایمنی همزمان استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سازنده مراجعه نمایید.

Lex Bionic Chair از Astrid Bionix برای نشستن در حالت ایستاده

Lex Bionic Chair از Astrid Bionix برای نشستن در حالت ایستاده

این وسیله برای حفظ حالت صحیح بدن و حفاظت از شانه‌ها طراحی شده است. کوله‌پشتی این دستگاه وزن اندکی دارد. Lex Bionic Chair‌ به کاربر اجازه می‌دهد که در حین حرکت و هر کجا احساس نیاز کرد به حالت نشسته استراحت کند و یا در این حالت کار خود را ادامه دهد.

این وسیله با قرار دادن ستون فقرات در حالت صحیح خطر درد، آسیب و کشیده شدن عضلات را کاهش می‌دهد. یکی از خصوصیات این وسیله سادگی پوشیدن و درآوردن آن است. به طوریکه سازنده ادعا می‌کند همانطور که هر لباسی را به سادگی می‌پوشید این وسیله را نیز به سادگی بپوشید. Lex‌ با ۱.۲ کیلوگرم می‌تواند تا ۱۲۰ کیلوگرم بار را پشتیبانی کند و با ابعاد بدنی بانوان و آقایان سازگاری دارد.

سه بند وجود دارد که با تنظیم اندازه آن می‌توان Lex‌ را روی بدن ثابت کرد. اگر Lex‌را جمع کرده باشید به دستگاهی بسیار کوچک و جمع‌و جور تبدیل می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سازنده مراجعه نمایید.

Chairless Chair از Noonee

Noonee Chairless Chair 2.0‌ یک دستگاه منعطف برای تغییر سریع حالت بدن از نشسته به ایستاده(یا راه رفتن) و بالعکس است. این وسیله منفعل برای پشتیبانی از بدن و تحمل ۲۵ درصد بار روی بدن حین کار نشسته ساخته شده است. برای استفاده از آن آموزش آنلاین در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. کاربرانی با قد ۱.۵ تا ۲ متر می‌توانند از آن استفاده کنند.

این وسیله برای ابعاد بدنی کوچک تا بزرگ قابل تنظیم است. و از باری به سنگینی ۱۲۰ کیلوگرم پشتیبانی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سازنده مراجعه نمایید.


futto: یک ابزار پوشیدنی برای بهبود وضعیت و کمک به راه رفتن
آشنایی با Stentrode، رابط هوشمند مغز و رایانه بدون نیاز به برش جمجمه


منبع: به لینک موجود در هر قسمت مراجعه نمایید

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *