نشستن در هر موقعیتی با صندلی پوشیدنی Chairless Chair 2.0

در سال ۲۰۱۴ بود که برای نخستین بار در مورد صندلی پوشیدنی Chairless Chair شنیدیم، یک اسکلت بیرونی پایین‌تنه که هیچ اختلالی در راه رفتن بوجود نمی‌آورد، اما هنگام قرار گرفتن در حالت نشسته از پوشنده آن حمایت می‌کند. خوب، اکنون یک مدل سبک‌تر و راحت‌تر وجود دارد که موجب تقویت ران‌ها و پشت می‌شود: Chairless Chair 2.0. برای آشنایی بیشتر با این مدل با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نشستن در هر موقعیتی با صندلی پوشیدنی Chairless Chair 2.0

این دستگاه که تازه معرفی شده است با نام Chairless Chair 2.0 توسط شرکت آلمانی noonee  ساخته شده است. ایده پشت آن هنوز یکسان است، افرادی که باید برای مدت طولانی بایستند مانند کارگران یا جراحان، اما نمی‌خواهند چهارپایه یا صندلی تاشو با خود حمل کنند، می‌توانند هر زمان که بخواهند در جای خود بنشینند.

این مدل مانند مدل اصلی، از یک دمپر متغیر برای تحمل وزن بدن کاربر استفاده می‌کند. کاربر به سادگی زانوهای خود را خم می‌کند تا خود را تا سطحی که می‌خواهد بنشیند پایین بیاورد و سپس دمپر را درگیر می‌کند. سپس اسکلت بیرونی در آن حالت قفل می‌شود و وزن کاربر را به سمت پاشنه‌های کفش‌ها هدایت می‌کند. این اسکلت بیرونی از طریق بند به ران‌ها و با استفاده از یک کمربند به کمر متصل می‌شود.

به عنوان یک امتیاز اضافی، Noonee ادعا می‌کند که نشستن روی این دستگاه به تقویت عضلات پشت و ران کمک می‌کند.

نشستن در هر موقعیتی با صندلی پوشیدنی Chairless Chair 2.0
صندلی پوشیدنی Chairless Chair 2.0 در محدوده ارتفاعی وسیع‌تری نسبت به نمونه اصلی قرار می‌گیرد.

از جمله پیشرفت‌های مدل جدید می‌توان به کاهش ۲۵ درصدی وزن (کمتر از ۷٫۵ پوند/۳٫۴ کیلوگرم)؛ طراحی باریک‌تر و راحت‌تر؛ اتصالات کفش سبک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و ایمن‌تر؛ بعلاوه افزایش دامنه ارتفاع برای کاربر اشاره کرد. می‌توان آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که برای قد ۱٫۵ تا ۲ متر متناسب باشد.

صندلی پوشیدنی Chairless Chair 2.0 به طور رسمی اواخر این ماه در نمایشگاه تجاری Hannover Messe  رونمایی خواهد شد. قیمت و در دسترس بودن هنوز اعلام نشده است.

در ویدیوی زیر می‌توانید شیوه کار و استفاده از آن را ببینید:


>> Chairless Chair یک اسکلت بیرونی جایگزین صندلی

>> Chairless Chair یک صندلی نامرئی پوشیدنی


«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *