آیا میتوان با یک اسکلت بیرونی برقی بالاتر پرید؟

اسکلت‌های بیرونی همیشه در یک محیط با حالت ثابت تکراری مانند راه رفتن، دویدن، مرتب‌سازی یا روی هم چیدن جعبه‌ها ارائه می‌شوند. اما آنها در یک فعالیت یکباره مانند پریدن چگونه عمل می‌کنند؟ آیا می‌توانید حتی با یکی از اسکلت‌های بیرونی برقی که برای راه رفتن طراحی شده‌اند، بپرید؟ آیا وزن دستگاه شما را نگه می‌دارد یا ربات پوشیدنی می‌تواند جرم باتری‌ها، کنترل کننده‌ها، تسمه‌ها و موتورها را جبران کند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Emily Bywater از آزمایشگاه نوروبیونیک در بخش رباتیک دانشگاه میشیگان، با اسکلت بیرونی برقی مچ پای Dephy به همه این پرسش‌ها و موارد دیگر پاسخ داد. یافته‌های او در یک ویدیوی دو قسمتی توسط دانشگاه میشیگان ارائه شد:

Emily Bywater با کمک پروفسور Elliott Rouse و سایر همکاران، الگوریتم‌های کنترلی را برای پریدن طراحی و توسعه داد و آن را روی 19 شرکت کننده آزمایش کرد. شرکت‌کنندگان با اسکلت بیرونی، بدون آن و با خاموش بودن دستگاه از یک حالت اسکات کم عمق و عمیق پریدند.

نتایج

اسکلت بیرونی Dephy ExoBoot می‌تواند وزن 5.5 کیلوگرمی (12 پوند) خود را جبران کند و در مقایسه با پرش بدون اسکلت بیرونی، یک اینچ بیشتر بپرد. کل آزمایش به زیبایی در 10 دقیقه خلاصه شد (ویدئوی زیر را ببینید)، و همچنین بینشی از عملکرد داخلی Dephy ExoBoot ارائه می‌شود.

پس از ارائه Emily A. Bywater (کاندیدای دکتری)، یک میزگرد تخصصی در مورد فناوری اسکلت بیرونی انجام می‌شود. این میزگرد شامل دکتر Bobby Gregg (مکانیک کنترل حرکت پا)، Eva Mungai (نظریه کنترل حرکت پا)، Emily Bywater، دکتر Elliott Rouse (ویژگی مفاصل انسان حین حرکت و شیوه اعمال آن‌ها در پوشیدنی‌ها) و دکتر Luke Mooney از بنیانگذاران Dephy بود.

این میزگرد نمونه‌های اولیه اسکلت‌های بیرونی واقعی را بررسی می‌کند که با سرمایه‌گذاری‌های اولیه نظامی ایالات متحده آغاز می‌شود. سپس تمرکز بحث از ساختن اسکلت بیرونی نظامی به ساخت اسکلت بیرونی برای یک هدف یا کار خاص تغییر می‌کند. بحث به سرعت به موضوعات دیگری مانند ایمنی، رسیدن از پژوهش‌ها به کاربران (خروج از آزمایشگاه، یافتن معیارهای مناسب، کشف معنای “راحتی” برای هر کاربر، چگونگی انتقال یکپارچه از یک کار به کار دیگر) محدودیت‌های فناوری و دیگر موضوعات می‌رود. این میزگرد به سرعت حرکت می‌کند و نمی‌تواند موضوعات را به طور عمیق بررسی کند. اما دست‌کم به بسیاری از مسائل جاری پیرامون فناوری پوشیدنی دست می‌زند.

مرز بعدی در ساخت اسکلت های بیرونی موتوری، یادگیری بهترین کنترل آنها خواهد بود. این می‌تواند شامل تغییر حالت، شخصی‌سازی، یا دریافت زمان و گشتاور مناسب برای اجرای یک پرش باشد.


>> نکات مهم و کلیدی کنفرانس WearRAcon 23 (بخش دوم)

>> ایجاد یک رشته ورزشی جدید پارالمپیکی با اسکلت بیرونی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *