توسعه اسکلت بیرونی سبُک مخصوص سالمندان

درحالی‌که برخی از اسکلت‌های بیرونی فعال توان‌افزا با هدف افزایش قدرت و تبدیل انسان به ابرقدرت طراحی می‌شوند، دسته‌ای از اسکلت‌های بیرونی در راستای توان‌افزایی افراد دارای محدودیت فیزیکی تولید می‌شوند. به تازگی دانشگاه شهری نیویورک (CUNY)، کالج شهری نیویورک (CCNY) و مرکز علوم درمانی دانشگاه تکزاس در هیوستون (UTHealth) با همکاری یکدیگر، نمونه‌ی اولیه یک اسکلت بیرونی پایین‌تنه سبک را برای سالمندان توسعه داده‌اند. برای آشنایی با اسکلت بیرونی مخصوص سالمندان با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی سبک سالمندان
پژوهشگران در حال آزمایش اسکلت بیرونی بر سالمند هستند.

معرفی اسکلت بیرونی کمکی سالمندان

این اسکلت بیرونی برای سالمندانی که هنوز توانایی حرکت دارند اما پیاده‌روی برای مدت طولانی برای آن‌ها دشوار است طراحی شده است. بر اساس گزارش مجله بهداشت عمومی دانشگاه تگزاس، راه رفتن در مسیرهای طولانی برای ۳۲ درصد از افراد بالای ۶۵ سال دشوار است. در مقایسه با اسکلت‌های بیرونی کمکی دیگر، اسکلت بیرونی توسعه یافته، دارای موتورهای یکپارچه است که تقویت الکتریکی را برای راه رفتن کاربر فراهم می‌کند. افزون بر این، موتورها با حرکت پای کاربر فعال می‌شوند.

دکتر جرارد فرانسیسکو (Gerard Francisco) رییس طب فیزیکی و توانبخشی دانشکده پزشکی McGovern Medical School است. او توضیح می‌دهد نسخه نخست اگزواسکلتون به طور تقریبی ۶۰ درصد از اسکلت‌های بیرونی موجود در بازار وزن کمتری دارد. افزون بر این، اسکلت بیرونی با حرکت کاربر، فعال می‌شود نه با سامانه‌ی رباتیکی. به عبارت دیگر، کاربر با الگوی حرکتی از پیش تعیین شده مجبور به حرکت نمی‌شود. هنوز معلوم نیست در چه زمانی نسخه تجاری این مدل وارد بازار شود.

چشم‌انداز آینده

هم‌اکنون پژوهشگران تصمیم دارند نسخه‌ی اولیه اسکلت بیرونی را بر سالمندان آزمایش کنند. همچنین امیدوارند بتوانند در نسخه‌های نهایی، لباس‌های رباتیک که در زیر لباس پوشیده می‌شوند توسعه دهند. با وجود پیشرفت‎های بزرگ حوزه اسکلت بیرونی، همچنان در بسیاری از طراحی‌های اسکلت‌های بیرونی نوین، ویژگی استقلال کاربر و راحتی در زندگی اجتماعی کمتر در نظر گرفته می‌شود. تقاضای بسیاری وجود دارد تا اسکلت‌های بیرونی، افزاش کیفیت زندگی افراد بیشتری از جامعه را در نظر بگیرند.


بیشتر بخوانیم:

>>پذیرش فناوری اسکلت بیرونی توسط سالمندان
>>سالمندان ژاپنی برای به تعویق انداختن بازنشستگی از اسکلت بیرونی استفاده میکنند
>>بازگشت قدرت بدنی به سالمندان با لباس توان‌ افزای Superflex


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *