سالمندان ژاپنی برای به تعویق انداختن بازنشستگی از اسکلت بیرونی استفاده میکنند

اگزواسکلتون یا اسکلت بیرونی، یک فناوری پوشیدنی است که قدرت بیشتری را به کاربر می‌دهد بطوریکه امروزه به یک فناوری جایگزین مناسب تبدیل شده است. این وسیله توسط سربازان، کارگران کارخانه‌ها و افرادی که از معلولیت رنج می‌برند، استفاده می‌شود. بتازگی اسکلت بیرونی توسط جامعه‌ی کارگران سالمند در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است تا به آنها کمک کند حتی با وجود سن بالای خود به کارشان ادامه دهند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کارگران سالمند از اسکلت بیرونی برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده می‌کنند.
کارگران سالمند از اسکلت بیرونی برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده می‌کنند.

ژاپن، سالمندترین کشور جهان

این کشور که همواره از فناوری بخوبی استفاده کرده است، یکی از سالمندترین جمعیت‌های جهان را در خود جای داده است. براساس برخی آمارها، ۲۶٪ از مردم ژاپن ۶۵ سال و بالاتر دارند و سهم آنها در کل جمعیت رو به افزایش است. در ژاپن سن بازنشستگی عادی در حدود ۶۰ سالگی است. به همین دلیل کمبود کارگران خصوصاً در کارهای بدنی وجود دارد.

بنابراین چندین شرکت ژاپنی در حال توسعه فناوری‌هایی برای تقویت پاها و بازوهای سالمندان هستند. یکی از این شرکت‌ها Innophys، وسیله‌ای شبیه کوله پشتی ساخته است که می‌توان آن را با فشار دادن یک پمپ دستی با فشار ۳۰ بار برای پر کردن “ماهیچه‌های هوای تحت فشار” بارگیری و آماده به کار کرد. وزن آن کمتر از ۴ کیلوگرم است و هیچ باتری در داخل ندارد. بدون نیاز به برق است، بنابراین هیچ محدودیتی در زمان کارکرد ندارد. این پوشیدنی به اشخاص اجازه می‌دهد تا بتوانند حداکثر ۵۵ پوند (حدود ۲۵ کیلوگرم) بار را با حداقل تلاش برداشته و هزینه‌ای معادل حدود ۱۳۰۰ دلار را برای این اسکلت بیرونی بپردازند.

Daigo Orihara سخنگوی Innophys گفت: یکی از مشتریان ما یک شرکت خانوادگی بودند که تربچه‌ی ترشی تولید و به فروش می‌رساند و ناگزیر به جابجایی بارهای سنگین در طول فعالیتشان بودند. پدر او ۷۰ ساله است و قرار بود بازنشسته شود، اما او با استفاده از پوشیدنی ما هنوز هم مشغول به کار است.

نمونه دیگر مدل پرطرفدار Atoun Model Y پاناسونیک است که می تواند ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) نیروی بیشتر را با ارزش ۵۵۰۰ دلار فراهم کند.

با افزایش سن جمعیت‌، انتظار می‌رود تقاضا برای اسکلت‌های بیرونی افزایش یابد. برای نگهداشتن تعداد کافی از افراد در نیروی کار، دولت ژاپن به طور جدی افزایش سن بازنشستگی را به مدت ده سال دنبال خواهد کرد.


مطالب بیشتر در:
» ساخت حشره رباتیک نرم با عضلات مصنوعی
» برترین ردیاب های سلامت سال ۲۰۱۹ بر اساس کاربرد(بخش نخست)
» پذیرش فناوری اسکلت بیرونی توسط سالمندان


منبع: inceptivemind
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *