اسکلت بیرونی پاناسونیک در رقابت های جهانی وزنه برداری معلولان

از اسکلت بیرونی فعال شرکت پاناسونیک در رقابت‌های جهانی وزنه برداری یا پارا وزنه‌برداری (WPPO) و بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ استفاده خواهد شد. این ورزشکاران نیستند که از پوشیدنی توان‌افزای Atoun Model Y شرکت پاناسونیک استفاده می‌کنند. این فناوری توسط فرد کمکی و تنظیم کننده‌ی وزنه‌ی روی میله (Spotter/Loaders) پوشیده می‌شود که باید وزنه‌های بیش از ۱۸۰ کیلوگرم را نگه دارند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی پاناسونیک در رقابت های جهانی وزنه برداری معلولان
اسکلت بیرونی فعال Atoun Model Y

با تماشای یک مسابقه ورزشی ممکن است تصور کنید تنها ورزشکاران هستند که تلاش می‌کنند و حتی گاهی آسیب می‌بینند. در همه رشته‌ها، به جز ساده‌ترین بازی‌ها، افرادی در پشت صحنه پشتیبانی می‌کنند و کارهای بسیار سنگینی را انجام می‌دهند. این امر به ویژه در مورد وزنه‌برداری صحیح است. جایی که شخصی مجبور است وزنه‌ها را برای وزنه‌بردار تنظیم کند، سپس از ایمنی آنها اطمینان حاصل کند.

برای آسانتر شدن این مشاغل، در رقابت‌های جهانی وزنه برداری معلولان (WPPO) از پوشیدنی توان‌افزای مدل Y شرکت پاناسونیک استفاده خواهد شد. اسکلت بیرونی مدل Y توسط فرد کمک کننده یا تنظیم کننده وزنه روی میله‌ها بکار می‌رود. بنابر گفته پاناسونیک، مدل Y پیش از این در رقابت‌های جهانی پارا وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۸ و پارا وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در کیتاکیوشو ژاپن که هر دو رقابت تحت حمایت WPPO هستند، به نمایش در آمده است.

پارا وزنه برداری

پارا وزنه برداری یک رقابت پرس سینه است که برای ورزشکاران دارای ناتوانی در اندام تحتانی ایجاد شده است. این رقابت‌ها در ۱۰ وزن برای آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود. تنظیم کننده‌های وزنه باید وزنه‌هایی بین ۱۰ تا ۵۰ کیلوگرم را جابجا کنند. برخی از ورزشکاران ممکن است در طول رقابت سه برابر وزن بدن خود را بالا ببرند. اما تنظیم کننده‌ها در مجموع باید حدود ۸،۶۵۰ کیلوگرم را بلند کنند و این می‌تواند فشار بسیاری را بر بدن انسان وارد کند.

پاناسونیک می‌گوید اسکلت بیرونی مدل Y موجب افزایش ایمنی و دقت در قرار دادن و یا خارج کردن وزنه‌ها از میله می‌شود، تعویض وزنه را سرعت می‌بخشد، بار کمتری را بر فرد وارد می‌کند و به ورزشکاران احساس ایمنی بیشتری می‌بخشد.

اسکلت بیرونی فعال مدل Y در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این پوشیدنی شبیه Y وارونه است که در پشت قرار می‌گیرد و با تسمه به دور سینه و ران‌های کاربر بسته می‌شود. دارای دو موتور الکتریکی مستقل است که نیرویی به میزان ۱۰ کیلوگرم (۲۲ پوند) تولید می‌کنند. حسگرها پیوسته بر نحوه حرکت کاربر نظارت و موتورها را برای پشتیبانی و مقابله با فشارهای احتمالی و آسیب کنترل می‌کنند.

در عمل، مدل Y دارای سه حالت خودکار است. حالت Assist به کاربر کمک می‌کند تا از حالت خم شده صاف بایستد. حالت Walk در حالی که کاربر از یک مکان به مکان دیگر حرکت می‌کند، دو موتور را در حالت آماده به کار قرار می‌دهد. حالت Brake در هنگام خم شدن برای پایین گذاشتن بار از کمر پشتیبانی می‌کند.

اسکلت بیرونی مدل Y تنها برای کمک به رقابت‌های وزنه‌برداری ساخته نشده است. این پوشیدنی برای استفاده در فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها، ساختمان سازی و مزارع نیز مفید است.


بیشتر بخوانیم:

>> ربات ها و المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی

>> کاربرد اسکلت های بیرونی در صنعت ساختمان سازی


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *