معرفی اسکلت بیرونی Apex در WearRAcon 20

مارک هریس، مدیر عامل شرکت HeroWear در WearRAcon 20 از نخستین محصول اسکلت بیرونی این شرکت به نام Apex رونمایی کرد. Apex یک اسکلت بیرونی پارچه‌ای است که به منظور کمک به عضلات کمر هنگام بلند کردن اشیا طراحی شده است. این کمک می‌تواند به صورت انتخابی در کنترل کاربر باشد و کاربر آن را روشن یا خاموش کند. افزون بر این، Apex هم برای زنان و هم مردان مناسب است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

معرفی اسکلت بیرونی Apex در WearRAcon 20

مدیر عامل شرکت، مارک هریس در هنگام ارائه در WearRAcon20 گفت: بدن انسان توانایی سازگاری با انواع کارها را دارد. مهمتر اینکه، ذهنی در پشت آن وجود دارد که قادر به واکنش در برابر شرایط پیچیده است. این ترکیب از توانایی‌های جسمی و روحی موجب می شود که افراد تا چند دهه قادر به انجام کار سخت و حساس باشند. با این حال، با گذشت زمان، خستگی بیشتر می‌شود. حتی بدون مشاغل سخت، بیشتر ما دچار کمردرد یا آسیب دیدگی کمر خواهیم شد.

HeroWear نوع جدیدی از Exosuit را بر اساس اصول زیر ایجاد کرده است:

  • محدود نکردن حرکات بدن
  • ارائه کمک، تنها در شرایطی که کاربر به آن نیاز داشته باشد

دلیل اصلی این عقیده ناشی از این است که این اسکلت بیرونی ویژه کار است و تقریباً ۹۰٪ مواقع، کاری انجام نمی‌شود و فرد بدون هیچ فعالیتی در اسکلت بیرونی قرار می‌گیرد.

Apex دستگاهی راحت است:

معرفی اسکلت بیرونی Apex در WearRAcon 20

اساس پارچه‌ای: هدف این است که فراموش کنید این دستگاه را پوشیدید در حالی که در پس زمینه کمک خود را ارائه می‌دهد. توجه ویژه‌ای به تنفس و احتباس گرما شده است. کارگران معمولاً در محیط‌های گرم و بدون تهویه هوا کار می‌کنند.

کمک غیرفعال با استفاده از مواد الاستیک به موازات عضلات پشت: این فناوری در دانشگاه Vanderbilt توسعه یافته است.

ماژولار بودن: Apex به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن را به آسانی و با زمان تقریبی ۲۵ تا ۳۰ ثانیه پوشید و در کمتر از ۱۰ ثانیه آن را خارج کرد. بدون قربانی کردن هزینه، وزن و راحتی نمی‌توان این پوشیدنی را در یک سایز و اندازه مناسب همه طراحی کرد. برای حل این مشکل، چهار مؤلفه اصلی قابل تعویض هستند: تکه پشت، تسمه، قسمت ران و نوارها. با ترکیب کردن و تطبیق قطعات، برای ۹۵٪ افراد مناسب است.

حالت دوگانه: پشتیبانی این اسکلت بیرونی را می‌توان با یک سوئیچ روشن یا خاموش کرد. توجه داشته باشید که راه رفتن در حالت کمکی به منزله ایجاد یک مانع نیست. در حالت خاموش، تنش را از عناصر الاستیک جدا می‌کند و به کارکنان امکان می‌دهد تا بنشینند، راه بروند، بلند شوند و غیره.

ویژگی‌های اسکلت بیرونی Apex

معرفی اسکلت بیرونی Apex در WearRAcon 20
WearRAcon18

HeroWear Fit Kit دارای ۵۶ قطعه مناسب و منحصر به فرد است (می‌توان آنها را به صورت جداگانه سفارش داد) تا Apex شبیه یک دستکش برای کارمندان زن و مرد مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد. Apex از ابتدا با هدف قرار دادن زنان طراحی شده است.

HeroCare360 یک برنامه کامل در مورد ذخیره‌سازی، تمیز کردن، نگهداری، تناسب، پروتکل‌ها و ابزارهای آموزشی است که در اختیار هر واحد قرار می‌گیرد. میزان گردش کارمندان در لجستیک بسیار بالا است و این مهم است که دستگاه کاملا متناسب باشد.

HeroWear امیدوار است که Apex یک تغییر دهنده بازی برای این صنعت باشد. دستگاه فعلی ۳٫۴ پوند (۱٫۵ کیلوگرم) وزن دارد و می‌تواند بار روی پشت و کمر را ۵۰ پوند با هر لیفت برای کارگران زن و مرد کاهش دهد. هزینه پیش بینی شده دستگاه ۱۱۹۹ دلار است.

نمونه اولیه Apex در WearRAcon18 با عنوان لباس مکانیزه معرفی شد. این فناوری به عنوان بخشی از چالش نوآوری WearRA آن سال بود. این طرح بر اساس رأی شرکت کنندگان در کنفرانس، به عنوان طرح برتر معرفی شد.


بیشتر بخوانیم:

>> اسکلت بیرونی استنفورد سرعت دویدن را ۱۰ درصد افزایش میدهد

>> لباس بیرونی سبک وزن دانشگاه ChungAng راه رفتن و دویدن را سهولت می بخشد

>> لباس نرم پژوهشگران Harvard برای کمک به راه رفتن و دویدن


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *