اسکلت های بیرونی و صنعت ساخت و ساز کانادا

بسیاری از شرکت‌های ساخت و ساز در کانادا هنوز با اسکلت‌های بیرونی بیگانه هستند. تعداد اندکی از این فناوری استفاده می‌کنند. در محیط‌های کاری ساختمانی که حمل وسایل سنگین و خستگی کاربران همیشه یک عامل مهم است، اسکلت‌های بیرونی نقش مهمی دارند. در کنار حفظ امنیت کاربر محدود کردن دامنه حرکت از مشکلات این وسایل است. برای آشنایی بیشتر با شرکت‌هایی که در کانادا از اسکلت بیرونی استفاده می‌کنند، با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت های بیرونی و صنعت ساخت و ساز کانادا

شرکت Freshco.ca

بسیاری از شرکت‌های ساخت و ساز در کانادا هنوز با اسکلت‌های بیرونی بیگانه هستند. تعداد اندکی از این فناوری استفاده می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها Freshco.ca است. این شرکت به ساخت و ساز فضاهای تجاری را در کانادا و شرق آمریکا اشتغال دارد. این شرکت در Halifax متولد شد. بنیانگذار و اداره کننده آن Nova Scotian Mandy Rennehan می‌باشد.

اسکلت های بیرونی و صنعت ساخت و ساز کانادا

اسکلت‌های بیرونی برای انجام همه کارهای سنگین در شرکت به کار نمی‌روند. ولی در حدود ۴۰ درصد کارهای سنگین شرکت با کمک اسکلت‌های بیرونی پیش می‌رود.

لباس‌های بیرونی Freshco.ca توسط Lockheed Martin ساخته شده است. این لباس‌های در حدود ۸۰ هزار دلار آمریکا قیمت دارد. لباس Lockheed Martin یک بازوی قوی دارد که وزن اشیا را تحمل می‌کند. پس از آن کاربر به سهولت شیئ را جابه‌جا می‌کند.

مزیت کار کردن با اسکلت بیرونی

برخی از ابزارهای کار در حدود ۲۸ کیلوگرم سنگینی دارد. به عنوان نمونه برای جابه‌جایی کاشی‌های سرویس بهداشتی به گروهی سه تا چهار نفره نیاز است. با اسکلت بیرونی این کار در دو روز، توسط دو نفر با ۹۰ درصد خستگی کمتر انجام می‌شود. بنابراین افراد با خستگی کمتر و در زمان کمتر کار را به انجام می‌رسانند. پس از آن امکان آغاز کردن کاری دیگر ممکن است. همچنین افراد انرژی بیشتری برای ساعت‌های استراحت خود خواهند داشت.

با این اسکلت‌های بیرونی افرادی که به توانایی جسمی خود شک دارند نیز می‌توانند وارد این حرفه شوند. به خصوص برای بانوانی که نگران همپا بودن با آقایون در محیط کار هستند، اسکلت بیرونی مفید است. همچنین امکان ماندن در افراد در این کار برای مدت بیشتری فراهم می‌شود.

محدودیت های اسکلت بیرونی در محیط کار

Darryl Wiebe ریاست شرکتی در آلبرتا با نام Kerr Interior Systems را بر عهده دارد. این شرکت دو جلیقه متصل به بریس پشتیبان دست خریداری کرده است. مبلغ هر یک ۵ هزار دلار است. این جلیقه‌ها در هنگام نصب دیوارهای پیش‌ساخته یا کار روی سقف به کار می‌رود. اما نقاط ضعفی نیز دارد. دامنه حرکت یکی از مشکلات آن‌ها است. مشکل دیگر سخت شدن پوشیدن مهار ایمنی و کمربند ابزار است.

اسکلت های بیرونی و صنعت ساخت و ساز کانادا

اسکلت های بیرونی Sarcos Robotics

نسل بعدی اسکلت‌های بیرونی شاید این مشکل را حل کند. Sarcos Robotics اسکلتی بیرونی برای تمام بدن با نام Guardian XO دارد. با این وسیله بلند کردن و حمل ۹۰ کیلوگرم بار ممکن است. هیچ باری به کاربر وارد نمی‌شود. کلیه وزن وسیله را اسکلت بیرونی تحمل می‌کند.

هر چند هزینه اجاره یک دستگاه اسکلت بیرونی Guardian XO سالانه ۱۰۰ هزار دلار است، حضور آن در محیط کار می‌تواند در جذب کارمندان نیز موثر باشد.

اسکلت های بیرونی و صنعت ساخت و ساز کانادا

بیشتر بخوانیم:
چرا توانبخشی با اسکلت بیرونی بلافاصله پس از سکته مغزی مهم است؟|
توسعه اسکلت های بیرونی هیدرولیک با اجزای چاپ سه بعدی
رباتیک پوشیدنی امیدی تازه برای بیماران پارکینسون


منبع: yahoonews

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *