تشخیص چهره جایگزین گذرنامه

به کمک سامانه‌های مبتنی بر تشخیص چهره و اسکن عنبیه سفر آسان‌تر و ایمن‌تری خواهید داشت. با استفاده از فناوری‌های جدید به جای استفاده از گذرنامه می‌توان هم صنعت گردشگری را رونق بخشید و هم امنیت پروازها و فرودگاه‌ها را تأمین کرد.

تشخیص چهره جایگزین گذرنامه

کم پیش می‌آید تا از استرالیا چیزی بشنویم اما اکنون آنها نوآوری دارند که حاضرند آن را با جهانیان به اشتراک بگذارند. استرالیایی‌ها آن را مسافران یکپارچه (Seamless Traveler) می‌نامند. در واقع، استرالیایی‌ها معتقدند که گذرنامه یک راهکار قدیمی است، هویت افراد را می‌توان از روی اسکن چهره، عنبیه و اثر انگشت تشخیص داد چون تا آنجایی که می‌دانیم نمی‌توان این سه را جعل کرد و یا تغییر داد.

آنها دو هدف برای رسیدن به مسافران یکپارچه دارند، ابتدا می‌خواهند روند امنیتی برای مسافران بین‌المللی آسان‌تر شود، احتمالاً برای افزایش گردشگری. دو، آنها می‌خواهند که قادر به جداسازی مؤثرتر مسافران خطرناک باشند، بنابراین کار برای افرادی همچون جیسون بورن با گذرنامه‌های جعلی بسیار سخت خواهد شد.

این نخستین بار نیست که کشور استرالیا سعی می‌کند سامانه امنیت فرودگاه‌های خود را تغییر دهد

حدود ۱۵ سال پیش، در فرودگاه Brisbane نخستین دروازه هوشمند (SmartGate)، که شبیه راه رفتن وعبور از طریق یک دروازه مترو بود، نصب شد. اما این راهکار نیز یک موفقیت بزرگ نبود به همین دلیل است که در حال حاضر منسوخ شده است.

این بار آنها برنامه‌ریزی کردند تا از روش صحیح آن را انجام دهند. دولت استرالیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ سامانه‌ای ایجاد کند که می‌تواند بیش از ۹۰ درصد از مسافران را به طور خودکار و بدون دخالت انسان پردازش کند. دولت در سال ۲۰۱۵ قانونی را تصویب کرد که به آنها اجازه جمع آوری داده‌های بیومتریک از شهروندان و افراد بیگانه در امنیت فرودگاه می‌دهد. این داده‌های بیومتریک شامل اثر انگشت، عکس، صوت، تصویر، اسکن عنبیه، قد و وزن می‌شود. بنابراین، آنها کمی از داده‌های مسافران را جمع‌آوری کرده‌اند و بسیاری از داده‌های SmartGate نیز قابل انتقال است.

امیدوارم آنها مک دونالد و Cinnabon فرودگاه را هم قانع کنند که یک اسکن مغزی پیاده‌سازی کنند تا پیش از اینکه شما سفارش دهید، پیش بینی کند آیا  بعداً از تصمیم خود پشیمان خواهید شد یا نه؟

این یک گام در مسیر درست است

تعیین هویت مسافران به ما یک دید از آینده فرودگاه‌ها می‌دهد جایی که امنیت تنها چیزی نیست که تغییر خواهد کرد. فرودگاه یکی از معدود مکان‌هایی است که شما هنوز هم باید حضور فیزیکی داشته باشید که این یک مزیت بزرگ برای خرده فروشان است چرا که آمازون و Walmart درحال از بین بردن مراکز کالاها هستند. زمانی خرده فروشان برای خرید نمای ترمینال‌ها و حفظ تعامل با مشتریان خود در رقابت بودند. در آینده تمام تجربه فرودگاه در مفهوم تجمل، سفر لذت بخش‌تر و سودآورتر برای شرکت‌ها خواهد بود.

این مقاله ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ توسط QuHarrison Terry منتشر شده است.

منبع: linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *