تولید خودکار کفش‌ های KEEN به کمک ربات ها

تولیدکنندگان کفش به روش تولید خودکار روی آوردند. در اوایل امسال، مهندسان KEEN با شرکت House of Design LLC که در فناوری اتوماسیون فعالیت دارند همکاری کردند تا ربات‌های UNEEK را توسعه دهند. دستگاه UNEEK از دو ربات ABB مدل IRB120 تشکیل شده است و بندهای روی کفش‌های KEEN را می‌بافند. این نوع کفش‌ها مختص همین شرکت به شمار می‌آیند و بندهای کفش به‌گونه‌ای است که به شکل پا در می‌آید.

تولید اتوماتیک کفش‌ های KEEN

اغلب تولیدکنندگان کفش تمایل دارند تولید خودکار داشته باشند. این روش باید به اندازه کافی مقرون به صرفه باشد. کارخانه KEEN در لهستان واقع است و در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین کین (Martin Keen) و روری فورست (Rory Fuerst) تاسیس شد. هم‌اکنون بیش از ۱۰۰۰ شعبه در کشور آمریکا کفش‌های KEEN را به فروش می‌رسانند و در سراسر جهان توزیع می‌کنند.

شرکت KEEN در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است و به تولید خودکار روی آورده است. در اوایل امسال، مهندسان KEEN با شرکت House of Design LLC که در فناوری اتوماسیون فعالیت دارند همکاری کردند تا ربات‌های UNEEK را توسعه دهند. دستگاه UNEEK از دو ربات ABB مدل IRB120 تشکیل شده است و بندهای روی کفش‌های KEEN را می‌بافند.

تولید اتوماتیک کفش‌ های KEEN

تولیدکننده KEEN در تابستان سال گذشته، دستگاه رباتیک UNEEK را در نمایشگاه Outdoor Retailer Summer Market که در شهر سالت لیک برگزار می‌شد به نمایش گذاشت. روری فورست مدیر نوآوری شرکت می‌گوید سرعت بافتن ربات دو برابر سرعت بافت دستی است.

او معتقد است: «ربات‌ها برای وظایف تکراری و دقیق بهترین گزینه هستند. با توجه به سرعت و انعطاف‌پذیری ربات‌ها، ما همچنان در جستجوی دیگر کاربردهای جدید ربات‌ UNEEK هستیم.»

John Bubnikovich معاون بخش فروش و بازاریابی شرکت ABB فراهم‌کننده فناوری‌های اتوماسیون و ربات، ربات UNEEK را از بهترین نوع دستگاه‌ها در مهارت و چابکی در دنیای امروز صنعت می‌داند. این نشان می‌دهد که ربات‌ها حتی برای کارهای سنتی و پیچیده و کارهای تکراری شناخته شده قابل استفاده هستند.

به عنوان کوچکترین ربات شش محوره چندمنظوره صنعتی مدل IRB120، وزن ربات تنها ۵۵ پوند (۲۵ کیلگرم) و حداکثر ظرفیت بار آن ۶٫۶پوند (۳ کیلوگرم) است. این مدل بسیار سبک وزن، برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، چابکی و سرعت و قابلیت تکرار (repeatability) 10 میکرون دارد که برای کارهای ظریف و کوچک مناسب است. همچنین مدل ربات با استاندارد ISO5 و نسخه ۱۲۰T موجود هستند. در مدل ربات ۱۲۰T سرعت محورهای ۴ و ۵ و ۶ افزایش قابل توجهی کرده است و در نتیجه مدت زمان اجرا تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

در میان ربات‌های صنعتی، شرکت اتوماسیون و رباتیک ABB نرم‌افزارهای مختص رباتیک و تجهیزات جانبی و بخش‌های ماژولار را برای انجام وظایف مانند مونتاژ و جوشکاری و برداشتن و بسته‌بندی و حمل بار و ماشین‌آلات فراهم می‌کند. این شرکت بیش از ۲۵۰۰۰۰ ربات را در سراسر جهان برای صنایع خودرو، پلاستیک، تولید فلزات و ذوب‌آهن، الکترونیک، صنایع دارویی و مواد غذایی تولبد کرده است و به فروش رسانده.


در زمینه کاربرد ربات‌ها در کارخانه‌ها بیشتر بخوانید:
>>آدیداس از نخستین کفش ساخت ربات‌ها رونمایی کرد
>>تبدیل کارگران کارخانه ها به مردان آهنین


منبع: Assemblymag

1 comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *