تلاش برای افزایش بهره‌ وری و ایمنی کارگران با اسکلت های بیرونی رباتیک

پژوهشگران مؤسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا (Virginia Tech) با هدف افزایش بهره‌وری، ایمنی و رفاه کارگران، تحقیقات بنیادین بر توسعه‌ی اسکلت‌های بیرونی رباتیک را آغاز کردند. در آینده‌ی نزدیک، تولیدکنندگان آمریکایی با چالش کمبود نیروی انسانی در شغل‌های تولیدی روبرو خواهند شد. دو میلیون از فرصت‌های شغلی صنعتی به دلیل نبود نیروی ماهر و متخصص خالی باقی خواهد ماند. هم‌اکنون بخش بزرگی از نیروی کار در سن بازنشستگی هستند. از سوی دیگر، نسل جوان علاقه‌ای به یادگیری مهارت‌های فنی در اتباط با شغل‌های تولیدی و صنعتی ندارند. آسیب‌های محیط کار و صدمات ناشی از کار بیش از حد، سالانه حدود ۱۳ میلیارد دلار هزینه به شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی و تولیدی تحمیل می‌کند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.
تلاش برای افزایش بهره‌وری و ایمنی کارگران با اسکلت های بیرونی رباتیک
پژوهشگران مؤسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا با دریافت جایزه‌ی سه میلیون دلاری از بنیاد ملی علوم (National Science Foundation)، پژوهش‌‌های خود را بر اسکلت‌های بیرونی رباتیک کامل بدن آغاز کردند. بنیاد ملی علوم مشهور به NSF، سازمان دولتی در آمریکا است که از تحقیقات بنیادی و آموزش در تمام زمینه‌های علمی و مهندسی پشتیبانی می‌کند. هدف پژوهشگران ویرجینیا تک، بهبود عملکرد کارگران در محیط‌های صنعتی و درک تاثیر اسکلت‌های بیرونی بر رابطه‌ی اجتماع و فناوری (Sociotechnology) است. اسکلت بیرونی صنعتی یک فناوری پوشیدنی است که با افزایش توان کاربر، به کاهش خستگی و آسیب محیط کار کمک می‌کند.

دیویا سیرینیواسان (Divya Srinivasan) استادیار دانشکده مهندسی صنایع و سیستم، سرپرست پروژه‌ی طراحی اسکلت بیرونی کامل بدن برای محیط های فنی و صنعتی است. هدف این پروژه، توسعه‌ی رابطه‌های انسان-ماشین برای اسکلت‌های بیرونی رباتیک، افزایش بهره‌وری کارگران، کاهش خطرات محیط کار و حفظ مهارت‌های نیروی انسانی در محیط‌های پویا و بدون ساختار است. پژوهشگران ویرجینیا تک با شرکت اسکلت بیرونی Sarcos Robotics، یکی از شرکت‌های باتجربه در ساخت اسکلت بیرونی رباتیک همکاری می‌کنند.

اجرای کارهای سنگین و بلند کردن اجسام سنگین بدون آسیب‌دیدگی، ایمنی کارگران در محیط کار، افزایش سلامتی و رضایت نیروی کار از چشم‌اندازهای توسعه‌ی اسکلت‌های بیرونی رباتیک صنعتی است. بهبود تعامل کاربر و اسکلت بیرونی، کاهش زمان یادگیری و تطبیق با محیط‌های پویا نیز در طراحی اسکلت بیرونی درنظر گرفته خواهد شد. کاربرد اسکلت بیرونی در کاهش آسیب‌های فیزیکی محل کار و همچنین اختلالات شناختی نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. پژوهشگران در شاخه‌های مختلف همچون مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک و اقتصادمهندسی در این پروژه همکاری دارند.

گروه مهندسی بر بخش کنترل و هدایت اسکلت بیرونی، همکاری ربات و انسان، پارامترهای انسانی و سامانه‌های فناوری‌های پوشیدنی کار می‌کنند. گروه اقتصاد مهندسی نیز بر مدل‌های تجربی تاثیر فناوری‌های پوشیدنی مانند اسکلت بیرونی بر بهره‌وری و رفاه کارگران و بازار کار تحقیق می‌کنند. نتایج این پروژه به تولیدکنندگان و مدیران صنعتی کمک می‌کند انواع شغل و بازار کار مناسب برای سرمایه‌کذاری اسکلت بیرونی را بیابند.


در همین زمینه بخوانیم:

>>اسکلت فعال و سنگین شرکت Sarcos پیش از سال ۲۰۲۰ روانه بازار می شود
>>افزایش بازدهی نیروی کار با اسکلت‌های بیرونی شرکت هیوندای
>>کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی


منبع: vtnews

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *