با برد توسعه تشخیص گفتار Matrix Voice دستیار صوتی خود را بسازید

برد توسعه تشخیص گفتار Matrix Voice به توسعه دهندگان وعلاقه‌مندان اینترنت اشیا اجازه می‌دهد که دستیار صوتی خود را بسازند و با دستورات صوتی وسایل هوشمند خانه را کنترل کنند. با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید تا با این برد کاربردی و جالب آشنا شوید.
با برد توسعه تشخیص گفتار Matrix Voice دستیار صوتی خود را بسازید
برد توسعه تشخیص گفتار Matrix Voice با برد رسپبری‌پای سازگار است. همچنین به صورت مستقل با برد توسعه ESP32 که دارای قابلیت‌های بلوتوث و وای‌فای است به کار می‌رود. برد توسعه متن‌باز تشخیص صوت به قطر ۳٫۱۴ اینچ طراحی شده است و شامل هفت میکروفون با فناوری MEMS است که در محیط برد دایره‌ای تعبیه شده‌اند. میکروفون‌ها به FPGA مدل زایلینکس اسپارتان۶ (Xilinx Spartan6) و حافظه ۶۴ مگابیت SDRAM متصل هستند. این برد ۱۶ پین ورودی خروجی و ۱۸ دیود نورافشان دارد.

این برد به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که از قابلیت‌های آن برای اینترنت اشیا بهره ببرند. همراهی FPGA و رسپبری‌پای سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمندی فراهم کرده است. این برد برای تشخیص گفتار و پردازش صوت با استفاده از خدمات آنلاین الکسا (Alexa) و مایکروسافت (Microsoft)و گوگل (Google) کاربرد دارد. شما می‌توانید دستوراتی را بر اساس تشخیص صوت اجرا کنید. یکی از کاربردهای تشخیص گفتار برای اجرای دستورات صوتی است. با ورود سگ خانگی به خانه، دستگاه با شنیدن صدای سگ یک پیام به گوشی شما ارسال می‌کند.

در واقع شما با برد رسپبری پای و برد Matrix Voice می‌توانید دستیار صوتی خود را بسازید. این برد مانند دستیار صوتی الکسا آمازون برای شما عمل می‌کند. همچنین از خدمات آنلاین الکسا استفاده می‌شود تا بسیاری از فرامین چالش‌‌برانگیز را اجرا کنید.

در ویدیوی زیر چگونگی کنترل لامپ‌های فیلیپس را با فناوری اینترنت اشیا نشان می‌دهد. یک نمونه جالب و کاربردی برای استفاده از این برد در خانه خودتان است تا با دستورات صوتی وسایل هوشمند خانه خود را کنترل کنید.

برد Matrix Voice برای نخستین بار در تارنمای ایندی گوگو معرفی شد تا سرمایه اولیه خود را برای توسعه ایده خود جذب کند.

نسخه‌های مختلفی از این برد وجود دارد. هرکدام از نسخه‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختص خود دارد. نسخه Matrix Voice مدل Home Kit برای علاقه‌مندان شاخه اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند مناسب‌ترین و جالب‌ترین نسخه خواهد بود.

 


بیشتر بخوانید:

>>ورود کورتانا ، دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت به دستگاه‌های اینترنت اشیا


منبع: Indiegogo


استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرجع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *