برگزاری مجدد The Global Innovative Challenge در سال ۲۰۲۳

همه‌گیری کرونا رویدادها و گردهمایی‌های بسیاری را لغو کرد و بسیاری از برگزار کنندگان را مجبور به سازماندهی رویدادهای آنلاین نمود. اینک با بهتر شدن شرایط در سال ۲۰۲۳ چالش جهانی نوآوری یا The Global Innovative Challenge مجددا برگزار خواهد شد. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور جزئیات این رویداد خواهیم پرداخت.

برگزاری مجدد The Global Innovative Challenge در سال ۲۰۲۳

چالش جهانی نوآوری ربات‌های کمکی و اسکلت‌های بیرونی برای زندگی مستقل در سال ۲۰۲۳ مجددا برگزار می‌شود. نام کامل این رقابت به شرح زیر است:

The Global Innovation Challenge for Assistance Robots and Exoskeletons for Independent Living

کمیته اجرایی این رقابت مبلغ جایزه این مسابقات را یک میلیون دلار اعلام کرده است. برخلاف سال گذشته که شرکت‌کنندگان اجازه سفر نداشتند و ثبت نام و ارسال محتوا به صورت آنلاین انجام می‌شد امسال رقابت‌ها در ژاپن، اداره Ibaraju در شهر Tsukuba برگزار می‌شود. این شهر در فاصله‌ای کمتر از یک ساعت از مرکز توکیو قرار دارد.

برگزاری مجدد The Global Innovative Challenge در سال ۲۰۲۳

آشنایی با Innovative Challenge در سال ۲۰۲۳

شرکت‌کنندگان چالش نوآوری سال ۲۰۲۳ کاربران ویلچر هستند. هدف آزمایش فناوری‌هایی مانند اسکلت‌بیرونی است که برای راه رفتن کاربران ویلچر بدون کمک مستقیم یا نظارت طراحی شده است.

این رقابت‌ها پژوهشگران، مهندسین رباتیک و توسعه دهندگان را از سراسر جهان برای آزمایش ایده‌هایشان دور هم جمع می‌کند. این موقعیتی است برای درگیر کردن بیماران دارای مشکلات حرکتی آنان را در مراحل پیش تولید .

در رقابت‌های نوآوری سال ۲۰۲۳ قسمت‌های مختلفی برای شبیه‌سازی امور روزانه افراد ساکن آپارتمان وجود دارد. این قسمت‌ها شامل نشستن برای استفاده از سرویس بهداشتی، آماده شدن برای روز، پخت غذا، لباس شستن، دریافت بسته پستی، نظافت منزل و حمام است. بهترین راه برای توصیف این مسابقات مرور قسمت‌های مختلف مسابقات گذشته است:

Global Innovation Challenge 2021: Living Assistance Robot Award

چالش این مسابقات در ندادن امید واهی به کاربران ویلچر در مورد جایگاه فناوری‌های کمکی است. فناوری‌های رباتیک پوشیدنی برای استفاده بدون نظارت در منزل هنوز به مرحله پختگی نرسیده است. این چالش برای اسکلت‌های بیرونی رباتیک بخش‌های مهمی دارد که کاربران باید به صورت کاملا مستقل به انجام برسانند. از شرایط لازم برای شرکت در رقابت قابلیت استفاده از دست برای انجام امور روزمره است با این فرض که پوشیدنی مورد نظر برای حفظ تعادل فرد کافیست.

مسابقات سال ۲۰۲۳ موقعیتی برای درگیر کردن کاربران در مراحل ساخت فناوری کمکی است. این چالش‌ها محیطی ساختاریافته برای ارزیابی پیشرفت کار را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند. اسکلت‌های بیرونی در این مسابقات خارج از آزمایشگاه و اتاق‌های مهندسی شده در محیطی مشابه محیط زندگی افراد مورد آزمایش قرار می‌گیرند.


نقش اسکلت بیرونی بر بهبود بازنمایی بدن بیماران دچار آسیب نخاعی
سامانه جدیدی که سرعت تایپ افراد دچار نقص حرکتی را افزایش میدهد


منبع: Global-Innovation-Challenge

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *