بهبود وضعیت سلامت کارگران با پوشیدن اسکلتهای بیرونی Laevo

اسکلت‌های بیرونی Laevo به کارگران انبار در برداشتن بار کمک می‌کنند. در کشور هلند شهر ونلو (Venlo) شرکت فراهم‌کننده خدمات لجیستیکی GEODIS از اسکلت‌های بیرونی برای کمک به سلامتی کارکنان بخش انبار خود در طول زمان کاری استفاده می‌کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

بهبود وضعیت سلامت کارگران با پوشیدن اسکلتهای بیرونی Laevo

اسکلت‌های بیرونی به‌عنوان تکیه‌گاهی برای کمر کاربر، وضعیت سلامتی کاربر را بهبود می‌دهد. کارکنان اسکلت‌های بیرونی را می‌پوشند. این اسکلت‌های بیرونی حمایت‌کننده کمر هستند. آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های فیزیکی خود مانند حمل کردن و برداشتن بار را به آسانی انجام دهند. اسکلت بیرونی که شرکت GEODIS به کار می‌برد توسط شرکت هلندی Laevo توسعه یافته است. این اسکلت از یک سامانه فنری به عنوان یک نوع وزنه تعادلی بهره می‌برد.

هنگامی‌که کاربر خم می‌شود فنر به سمت مخالف فشار وارد می‌کند. با این عملکرد فشار بر کمر تا چهل درصد کاهش می‌یابد. Sjors van Enckevort مدیر تداکات لجیستیک شرکت GEODIS می‌گوید: «کارکنان پس از روز کاری وضعیت سلامتی بهتری دارند.» بهره‌مندی از چنین کمک‌‌هایی در بخش خدمات لجیستیک نقش مهمی دارد. رویکرد برتر کسب و کار این شرکت را می‌توان توجه به سلامتی و ایمنی کارکنان شرکت دانست.

در محل کار این شرکت هر شخصی که با مجموع بار بالای ۴۰۰۰ کیلوگرم در طول روز سر و کار دارد از اسکلت بیرونی اندام تحتانی استفاده می‌کند. در حال حاضر سه نفر از کارکنان محل توزیع شرکت در شهر ونلو دارای اسکلت بیرونی شخصی هستند که در محل کار می‌پوشند. هم‌اکنون GEODIS در حال بررسی به‌کارگیری بیشتر از اسکلت‌های بیرونی در محل کار هستند. نوعی که در شرکت خدمات لجیستیک به‌کار می‌رود از نوع غیرفعال است. اسکلت بیرونی غیرفعال حرکات کاربر را دنبال می‌کند. این اسکلت بیرونی با فشار ناشی از حرکت تطبیق پیدا می‌کند و از حرکت جلوگیری نمی‌کند. تمایل رو به افزایشی برای اسکلت‌های بیرونی فعال وجود دارد تا افزون بر کمر، تکیه‌گاهی برای دست باشند.


در زمینه اسکلت‌های بیرونی مختص کارگران کارخانه بیشتر بخوانید:
>>دستکش اسکلت بیرونی RoboGlove جنرال موتورز برای کارگران کارخانه
>>تبدیل کارگران کارخانه ها به مردان آهنین


منبع: mhlnews

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *