به پاتوق جهانی صنعت خوش آمدید: نمایشگاه تجاری هانوفر

هفت نمایشگاه تجاری پیشتاز جهان هم‌زمان در یک مکان گرد هم آمده‌اند: نمایشگاه هانوفر(The Hannover Messe) این نمایشگاه که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری جهان است، هر سال در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود و به طور معمول ۶۵۰۰ غرفه و ۲۵۰۰۰۰ بازدید کننده در آن شرکت می‌نمایند. امسال این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۸ ماه آوریل با حضور ۶۵۰۰ شرکت کننده از ۷۰ کشور جهان برگزار شد. برای آشنایی با این رویداد صنعتی بزرگ با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پو شیدنی همراه باشید.

۱- تاریخچه:

یک شروع هیجان انگیز

در سال ۱۹۴۷ با توجه به اقتصاد ویران آلمان پس از جنگ منابع تامین مواد غذایی کمیاب شد و صنعت ضعیف‌تر از همیشه بود. بازسازی صنایع از دست رفته بدون پشتیبانی جامعه‌ی جهانی امکان پذیر نبود. از آن‌جایی‌که نیروهای اشغال‌گر بریتانیا به دنبال یافتن چاره‌ای برای این مشکل بودند، ارائه‌ی نمادی برای نشان دادن انگیزه و توانایی اقتصادی کارگران و کارآفرینان آلمانی به دنیا بسیار اهمیت داشت. بنابراین کارخانه‌ای با نام Deutsche Messe- und Ausstellungs-AG بنیان گذاری شد و همراه با آن نمایشگاه صادرات هانوفر در سال ۱۹۴۷ متولد شد.

یک شروع هیجان انگیز

وقوع معجزه‌ی اقتصادی:

راه حل به کارگرفته شده موفقیت آمیز بود و تقریبا ۷۳۶۰۰۰ بازدیدکننده از ۵۳ کشور جهان در ۲۱ روز برگزاری نمایشگاه به هانوفر رفتند.ضمن این نمایشگاه قراردادی‌های صادرات زیادی امضا شد که ارزش کلی آن در حدود ۳۲ میلیون دلار آمریکا بود. با گذشت سال‌ها از این واقعه به عنوان یک معجزه‌ی اقتصادی در آلمان یاد می‌شود. به زودی در سال ۱۹۵۰ شرکت کنندگان خارجی هم تولیدات خود را در این نمایشگاه که با نام نمایشگاه صنعتی آلمان (Deutsche-Industrie-Messe) شناخته می‌شد، نمایش دادند. در سال ۱۹۶۱ این نام به نمایشگاه هانوفر تغییر داده شد که نشان دهنده‌ی نقش مهم شهر هانوفر در پیشرفت‌های صنعتی آلمان پس از جنگ بود.

نمایشگاه صنعت نشانی از پیشرفتهای صنعت برای کمک به بشریت

۲- محورهای نمایشگاه تجاری هانوفر

نمایشگاه هانوفر در مقایسه با سایر وقایع مشابه خود، طیف وسیع‌تری از موضوعات و نمایش‌ محصولات را پوشش می‌دهد. این نمایشگاه تمامی فناوری‌های کلیدی و حوزه‌های اصلی صنعت را از پژوهش و توسعه گرفته تا اتوماسیون صنعتی، فناوری اطلاعات، عرضه‌ی صنعتی (industrial supply) و سرویس‌ها و فناوری‌های تولید،  تا انرژی، فناوری محیط زیست و فناوری‌های متحرک شامل می‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های این نمایشگاه فراهم بودن فرصت توسعه‌ی بازارهای فروش جدید است. دسترسی منحصر به فرد به محصولات و فناوری‌های جدید و حضور گسترده‌ی بین‌المللی، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان را برای کشف محصولات نوآورانه و جدیدترین فناوری‌ها به شرکت در این نمایشگاه تشویق می‌کند.

نمادی از اتوماسیون صنعتی

بخش اول: اتوماسیون صنعتی

تنها شرکت‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فناوری‌های اتوماسیون مدرن هستند در عرصه‌ی رقابت دیجیتالی پیروز خواهند بود. اما برای تجربه‌ی یک گذار موفقیت آمیز و پربازده به یک کارخانه‌ی هوشمند چه باید کرد؟

بخش دوم: حرکت، تامین انرژی و اتوماسیون

این بخش شامل محصولاتی مانند یاتاقان‌های ضد اصطکاک، گیربکس، پمپ‌ها، سیلندر و سوپاپ و سامانه‌های حرکت خطی است. در واقع در این بخش از نمایشگاه شما شاهد همه‌ی فناوری‌هایی خواهید بود که کارخانه‌های فردا را پویا نگه خواهند داشت. این بخش نوآوری‌های درپیش برای تمامی زنجیره‌ی ارزش را به طور برجسته‌ای نشان می‌دهد.

بخش سوم:کارخانه‌ی دیجیتالی

کارخانه اتوماتیک و دیجیتال

در فرآیند تامین محصولات آینده، تولیدکنندگان و مشتریان به صورت یک شبکه‌ی یک‌پارچه فعالیت خواهند کرد. سوال مهم این نیست که چگونه صنعت این سناریوی جدید دیجیتالی را اجرا خواهد کرد، بلکه باید پرسید که صنایع چگونه می‌توانند این برنامه را هرچه پربازده‌تر اجرا نمایند. اصل اساسی برای دست‌یابی به این هدف وجود یک شبکه‌ی حیاتی قوی بین فناوری اطلاعات و مهندسی مکانیک و برق است.

بخش چهارم: انرژی

فناوری‌های جدید موفقیت در انتقال انرژی را تضمین خواهند کرد. متخصصان از رشته‌های مختلف در حال کار بر روی مفاهیم پیشگامی هستند که امکان تولید، ذخیره، انتقال و توزیع هرچه ارزان‌تر و پاک‌تر انرژی الکتریکی را فراهم می‌کنند.

بخش پنجم: ComVac

فرآیند اتوماسیون ، سیستم های بادی، سیستم های تصفیه اگزوز هوا سازگار با محیط زیست: همه‌ی این وسایل اجزای جدایی ناپذیر کارخانه‌های هوشمند فردا خواهند بود که وابسته به توسعه و پیشرفت کمپرسورها و روش‌های ایجاد خلاء هستند. حضور سامانه‌های هوای فشرده و خلاء در حوزه‌های گسترده‌ای از فناوری بسیار حیاتی است و بدون دسترسی به آن‌ها امکان تولید پایدار و کارآمد وجود ندارد.

در حال حاضر هر کدام از تولیدکنندگان کمپرسورها و پمپ‌های خلاء به عرضه‌ی خدمات در یک بخش از طیف کلی این محصولات گرایش دارند. بنابراین بخش ComVac با دربرگرفتن تمامی خدمات در دسترس در حوزه‌ی فناوری خلاء و هوای فشرده، شامل سامانه‌های تولید و توزیع و کاربردهای آن‌ها در کارخانجات، فرصت دسترسی به این خدمات و برقراری ارتباط و عقد قراردادها را فراهم می‌نماید.

بخش ششم: عرضه‌ی صنعتی

همیشه دستیابی به فرآیندهای صنعتی که منجر به تولید محصولات پربازده‌تر و بادوام‌تر شود، مورد تقاضای صاحبان صنایع بوده است. افزون بر این کارخانه‌های یک‌پارچه‌ی فردا نیازمند محل‌های کار هوشمندی هستند که در آن اجزاء و سامانه‌ها بتوانند ضمن یک فرآیند تولید هوشمند باهم و به صورت یک شبکه‌ی یک‌پارچه کارکنند. عرضه کنندگان نوآور این عرصه در این بخش گرد هم آمده‌اند.

پژوهش وتوسعه

بخش هفتم: پژوهش و توسعه

آن چه در گذشته یک داستان علمی تخیلی به حساب می‌آمد امروز در دسترس است. متخصصان حوزه‌های علوم و فناوری در نمایشگاه هانوفر دور هم جمع شده‌اند تا مبانی تولید محصولات و برنامه‌های کاربردی رویایی آینده را بنیان گذاری کنند. همراه آن‌ها نگاهی به آینده بیندازید: از بیونیک گرفته تا الکترونیک آلی.


اخبار اطلاعات بیشتر را می‌توانید در تارنمای نمایشگاه هانوفر مطالعه نمایید.



در زمینه‌ی سایر نمایشگاه‌های حوزه‌ی علم و فناوری بخوانید:

>>آشنایی با چاپگر سه بعدی بافتنی Kniterate

>>برترین خودروهای هوشمند و مفهومی ارائه شده در نمایشگاه بین‌المللی CES 2017

>>برترین ربات‌ها و پهپادهای نمایشگاه بین المللی CES 2017


منبع: hannovermesse


استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرجع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی » مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *