ساخت یک ربات عنکبوتی با استفاده از چاپ سه بعدی

Hari Wiguna با به کارگیری وسایل اولیه‌ی ساده و ارزان و یک طراحی بسیار هوشمندانه و دقیق یک ربات عنکبوتی بسیار جالب ساخته است. گرچه طراحی این مدل از جنبه‌ی حشره شناسی اشکالات قابل توجهی دارد، اما نتایج حاصل از ساخت آن بسیار هیجان انگیز است. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ساخت یک ربات عنکبوتی با استفاده از چاپ سه بعدیطراحی بسیار دقیق و هوشمندانه‌ای هری، روند ساخت این ربات را بسیار آسان کرد به طوری که برای ساخت آن انجام کار زیادی لازم نبود. او تنها تعدادی موتور servo 9g به قیمت بیست دلار سفارش داد، سپس قطعات ربات را با استفاده از چاپ سه بعدی ساخت و در نهایت بردهای آردوینو(Arduino) را به آن‌ها متصل کرد. موتورهای servoo وسایلی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موقعیت‌های مکانی خطی و چرخشی را تحت کنترل داشت. هری می‌گوید روند کالیبره کردن این ربات بسیار آسان است: شما یک طرح اولیه را اجرا می‌کنید که تمامی موتورهای servo را در یک موقعیت مکانی مشخص قرار می‌دهد و سپس پاها را در هر مکان محکم می کنید.

با این که ربات هری از نظر ترفندهای چاپ سه بعدی نقایصی دارد، اما عملکرد آن بسیار خوب است. این ربات عنکبوتی چهار پا دارد که برای حرکت کردن آنها دوازده موتور servo لازم است. هری برای جلوگیری از لیز خوردن ربات روی سطوح کف پاهای آن را با چسب آغشته کرده است. نکته قابل توجه در مونتاژ این ربات، اتصال بسیار دقیق و مناسب انتهای هر قطعه‌ی چاپ سه بعدی و servoها است.

فیلم زیر مراحل ساخت این ربات بسیار جالب و ارزان را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

>>رباتها جایگزین انسان در انبارها میشوند

>>ساخت رباتهای سریع و چابک با الهام از طبیعت


منبع: hackaday

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *