ترکیب اسکلت بیرونی و واکر برای کمک به بیماران دارای مشکلات حرکتی

گروهی که در مسابقه Hackaday Prize شرکت کرده بودند، طرحی ارائه دادند که اسکلت بیرونی کمکی برای راه رفتن را با واکر ترکیب کرده است. این طرح با نام Open Exosuit for Differently Abled در مسابقه ثبت شده است و برای رقابت سال ۲۰۲۱ شرکت خواهد کرد. با توجه به اینکه برای راه رفتن با اسکلت بیرونی و حفظ تعادل وسیله‌ای جانبی لازم است، وجود واکری که امکانات خاص را به اسکلت بیرونی اضافه کند ابتکاری خوب بوده است. برای آشنایی بیشتر با این وسیله و چالش Hackaday Prize با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ترکیب اسکلت بیرونی و واکر برای کمک به بیماران دارای مشکلات حرکتی

این موضوع که مشکلات حرکتی مادرزادی، مشکلات ناشی از تصادف یا سن زیاد زندگی روزانه تحت تاثیر قرار می‌دهد بر کسی پوشیده نیست. شاید برای همه افراد کمک گرفتن از یک پرستار یا درمانگر تمام وقت ممکن نباشد. به همین دلیل مهندسان، پزشکان و طراحان وسایل پزشکی همواره در تلاش برای ساخت ابزارهای نو هستند. جامعه نیز از محصولات این تلاش استقبال می‌کند.

یکی از این وسایل اسکلت‌های بیرونی هستند که در حرکت به افرادی کمک می‌کنند که مشکلات جسمانی دارند. در این نوشتار توجه ما معطوف به گروهی است که در مسابقه Hackaday Prize 2020 شرکت کرده بودند و طرحی ارائه دادند که اسکلت بیرونی کمکی برای راه رفتن را با واکر ترکیب کرده است.

آشنایی با Hackaday Prize

این چالش جهانی برای گسترش نوآوری‌های سخت افزاری برقرار شده است. برای سال ۲۰۲۱ این چالش از شرکت کنندگان خواست تا طراح ابزارهای موجود را بهبود بخشند. سوالات چالش ۲۰۲۱:‌
چگونه می‌توان با استفاده از فناوری‌های نمایش تصویر ارتباط بهتری داشت؟
چگونه می توان کاربری یک فناوری توان‌افزا را ارتقا داد و از مهندسین بیشتری در این حوزه استفاده کرد؟
تعریف ربات چیست؟

روی پای خود بایستید

طرح  Open Exosuit for Differently Abled به دلیل ادغام مفهموم یک واکر و اسکلت بیرونی برجسته است. با این وسیله یک کاربر روی پای خود می‌ایستد و گام برمی‌دارد. وجود واکر به این وسیله استقامت بیشتری می‌بخشد. همچنین این وسیله برای کمک به پیشبرد قصد کاربر یکسری دستورات خاص را به اسکلت بیرونی ارسال می‌کند.

صفحه نمایش OLED به همراه چهار کلید که روی واکر قرار دارد به فرد اجازه می‌دهد حرکت بعدی خود را از بین چهار گزینه موجود انتخاب کند: راه رفتن، نشستن، خاموش کردن یا روش کردن کل سامانه

در این تصویر ارسال سیگنال از واکر به اسکلت بیرونی برای حرکت روبه جلو نشان داده شده است.

ترکیب اسکلت بیرونی و واکر برای کمک به بیماران دارای مشکلات حرکتی

این وسیله برای افرادی طراحی شده است که از ضعف عضلات رنج می‌برند. این افراد به کمک این وسیله درصد استقلال خود را بیشتر می‌کنند. به این شکل وابستگی آنان به پرستار کم می‌شود. همچنین به کمک این وسیله فرد قدرت عضلات خود را بازخواهد یافت.

این طرح هنوز کامل نشده است و برای ارائه  شکل نهایی آن در مسابقه اندک فرصتی باقیست.


نتایج توانبخشی با اسکلت بیرونی بلافاصله پس از سکته حاد
اسکلت های بیرونی شرکت ULS ROBOTICS


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *