اسکلت های بیرونی شرکت ULS ROBOTICS

اسکلت‌های بیرونی در صنایع خودکار،‌خدمات زمینی فرودگاه، به عنوان تجهیزات کمکی در کارخانجات، برای حمل بار و … به کار می‌روند تا خستگی کاربر در زمان کار کاهش یابد و خطر آسیب فیزیکی کم شود. ULS ROBOTICS به دنبال ساخت ابزارهای کمکی برای امداد و نجات،‌ موسسات پژوهشی، و بخش صنعت است. این شرکت اسکلت‌های بیرونی بالاتنه، میان تنه و پایین‌تنه خاص خود را دارد که در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی محصولات شرکت ULS ROBOTICS

معرفی ULS ROBOTICS

شرکت ULS ROBOTICS یکی از شرکت‌های اسکلت بیرونی در شانگهایِ چین است که به توسعه این فناوری و ساخت آن علاقمند است. تخصص این شرکت ربات‌های اسکلت بیرونی مناسب بخش صنعت است. محصولات ULS ROBOTICS در کارخانجات ماشین‌سازی، فرودگاه‌های بین‌المللی و بخش‌های انبارداری به کار گرفته شده است. این شرکت مدعی است که همه قطعات تولیدی تا کوچک‌ترین تراشه‌های الکتریکی را به صورت مستقل تولید می‌کند و صاحب امتیاز همه قسمت‌های محصولات خود نیز هست. به ادعای شرکت هیچ فناوری خارجی یا قطعه‌ای از خارج از کشور برای ساخت محصولات وارد نمی‌شود و شرکت برای تولید مستمر و مداوم محصولات برنامه‌ریزی کرده است.

اسکلت بیرونی بالاتنه MAPS_UTM

این وسیله چهار درجه آزادی دارد تا از قسمت شانه، گردن و بازوها محافظت کند. با پوشیدن این اسکلت بیرونی بارهای تا وزن ۱۰ کیلوگرم را می‌توان به سادگی و بدون آسیب به شانه مدیریت کرد. این اسکلت بیرونی فعال تا پنج ساعت بدون وقفه با باتری کار می‌کند. باتری آن طوری طراحی شده که به سادگی و به سرعت تعویض گردد. به این شکل تمام ساعات کاری پوشش داده می‌شود. این وسیله در بخش ساخت و ساز، باربری، بخش نظامی و … کاربرد دارد.

HEMS_LTM

اسکلت بیرونی کمر و لگن با چهاردرجه آزادی برای مدیریت بارهایی تا ۲۰ کیلوگرم مفید است. این وسیله بیش از پنجاه درصد وزن اشیا از بدن دور می‌کند. باتری آن تا ۷ ساعت کار مداوم را پشتیبانی می‌کند. طراحی باتری به شکلی است که سریع می‌توان آن را تعویض کرد تا تمام ساعت کاری را پوشش دهد.  این وسیله در بخش ساخت و ساز، باربری، بخش نظامی و … کاربرد دارد.

اسکلت بیرونی کمر و لگن HEMS_LTM‍

HEMS_GSTM‍

این اسکلت بیرونی پایین تنه با دوازده درجه ازادی می‌تواند برای بلند کردن بارهایی تا ۵۰ کیلوگرم کمک بزرگی باشد. وزن وسیله و باری که کاربر کمک می‌کند با ساختار آن به زمین منتقل می‌شود و کاربر وزن خود اسکلت بیرونی را حس نمی‌کند. این وسیله فعال برای پنج ساعت کار مداوم طراحی شده است. طراحی آن به شکلی است که باتری را می‌توان سریع تعویض کرد تا کلیه ساعت‌های کاری را پوشش دهد.

اسلکت بیرونی پایین تنه ULS Robotics با نام HEMS_GSTM‍

کاربردهای اسلکت بیرونی پایین تنه ULS Robotics

در خط تولید کارخانه‌ها با این وسیله می‌توان اجسام سنگین را بلند کرد، یا کاری را به دفعات تکرار کرد بدون اینکه بدن کاربر تحت فشار باشد. در بخش مدیریت ساز و برگ نظامی، کاربران می‌توانند اجسام را به دفعات جابه‌جا کنند بدون اینکه نگران خستگی، تنش در عضلات یا آسیب باشند. کاربرانی که در پیاده‌روی‌های طولانی باید کوله‌پشتی سنگین را حمل کنند وزن بار را احساس نمی‌کنند. به این شکل بدون خستگی در عضلات قادر خواهند بود مسافت‌های طولانی را طی کنند.

برای آتشنشانان هنگام ورود به ناحیه حریق و انجام عملیات نجات نیز حمل وسایل بدون حس کردن بار آن با این وسیله مفید است. برای مدیریت بار در فرودگاه پرسنل فرودگاه به کمک این وسیله می‌توانند بار مسافران جابه‌جا کنند اما باری روی کمر و ران آن‌ها نخواهد بود.

نمونه آزمایشی و سنگین این وسیله HEMS-HD می‌باشد.

نمونه آزمایشی اسکلت بیرونی پایین تنه ساخت ULS Robotics با نام HEMS-HD
نمونه آزمایشی اسکلت بیرونی پایین تنه ساخت ULS Robotics

امکانات اسکلت های بیرونی فعال ULS ROBOTICS

فناوری کنترل امپدانس، هوشمندی وسیله، ارائه بازخورد نیرو و امکان کنترل حرکت، حسگر فشار به همراه حسگرهای مختلف داخلی در سامانه، امکان اشتراک گذاری داده‌ها، باتری لیتیم-یونی ، ارگونومی بهینه

حمل بار به کمک اسلکت بیرونی پایین تنه

بازوی رباتیک MARIS

این وسیله یک نمونه آزمایشی اسکلت بیرونی بازو با نام MARIS که مخفف Mobile Arm Robot Integration System است. MARIS دو بازو با دوازده درجه آزادی را به یک بدنه چرخدار متصل می‌کند. این وسیله را می‌توان برای انجام انواع امور از راه دور کنترل کرد. به عنوان نمونه در کارخانه‌ها برای کاوش در محیط خطرساز، در مکان‌های آتش سوزی برای گشت در منطقه خطر یا انجام کار خطر ساز و در عملیات امداد و نجات برای پیمایش محل، در آزمایشگاه‌های مواد شیمیایی برای مدیریت و برهم‌کنش با مواد سمی، و در بخش نظامی یا در حوزه عملیاتی پلیس برای کاوش بسته‌های ناشناخته یا استخراج مواد خطرناک.

بازوی رباتیک MARIS ساخت ULS ROBOTICS

ویژگی های سامانه MARIS

انجام عملیات از راه دور به صورت دقیق و با پایداری بالا

سامانه دیداری بدون دیرکرد و با امکان نمایش در لحظه و پایای تصاویر

بستر چند جهتی چند چرخی با چندین درجه آزادی


طرح دانشجویی : اسکلت بیرونی یک پا برای قربانیان همی پارزی یا فلج یک سوی بدن
نتایج توانبخشی با اسکلت بیرونی بلافاصله پس از سکته حاد
روش های کنترل اسکلت های بیرونی اندام تحتانی برای کمک به راه رفتن (بخش نخست)


منبع: ulsrobotics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *