جایزه‌ی پژوهشیاری جواد موفقیان برای دانشجویان فعال در زمینه فناوریهای توانبخشی

جایزه پژوهشی جواد موفقیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ به منظور جذب و انگیزش دانشجویان و پژوهشگران ممتاز جهت حضور و فعالیت موثر در “مرکز تحقیقات فناوری‌های توابخشی عصبی جواد موفقیان” توافق نامه‌ی اعطای جوایز ویژه تحصیلی و پژوهشی جواد موفقیان بین بنیاد خیریه موفقیان و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.
بنا بر این گزارش؛ جوایز تحصیلی و پژوهشی موضوع این توافق نامه در حال حاضر منحصر به «جایزه‌ی پژوهشیاری جواد موفقیان» است که به دانشجویان دوره‌ی تحصیلات تکمیلی ممتاز و برگزیده که پایان نامه‌های تحصیلی خود را در حوزه روش‌ها، فرآیندها و تجهیزات پیشرفته توانبخشی و توانمندسازی در مرکز تحقیقات می‌گذرانند تعلق می‌گیرد.
خاطرنشان می‌شود؛ جایزه پژوهشیاری جواد موفقیان شامل کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه پژوهشی می‌باشد که برای یک دوره یکساله به دانشجویان منتخب اعطا می‌گردد. تعداد و مبلغ جوایز در هر سال، پیش از اعلام فراخوان، با توافق بنیاد موفقیان و دانشگاه تعیین می‌شود.
در سال اول اعطای جوایز (سال ۱۳۹۴)، تعداد جوایز پنج فقره و مبلغ آن برای هر دانشجو سالیانه ۱۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی و ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه پژوهشی خواهد بود که از طرف امور پژوهشی دانشگاه پرداخت خواهد گردید.
گفتنی‌ست؛ اعطای جایزه به دانشجویان کارشناسی ارشد برای سال دوم تحصیلی و به دانشجویان دکتری برای یک دوره یکساله پس از تصویب پیشنهاد پژوهشی دکتری انجام می‌شود. در صورت عملکرد مناسب دانشجوی دکتری، درخواست تمدید جایزه برای یک دوره یکساله دیگر قابل بررسی خواهد بود.
همچنین؛ اعطای جایزه پژوهشیاری جواد موفقیان در پی فراخوان عمومی و بر اساس ارزیابی سوابق تحصیلی و عملکرد پژوهشی و نیز اهمیت علمی و کاربردی پیشنهاد پژوهشی دانشجویان متقاضی انجام می‌شود و فراخوان اعطای جوایز نیز هر ساله در اردیبهشت‌ماه از طریق سایت دانشگاه و مرکز تحقیقات انجام شده و درخواست‎ها تا نیمه خردادماه دریافت می‌گردند. بررسی و ارزیابی درخواست‌ها به‌گونه‌ای انجام خواهد شد که نتایج نهایی تا اول شهریورماه به متقاضیان اعلام گردد.
لازم به یادآدوری ست؛ “مرکز تحقیقات فناوری‌های توابخشی عصبی جواد موفقیان” سال گذشته توسط دانشگاه صنعتی شریف تاسیس و به نام بنیان‌گذار خیراندیش آن دکتر جواد موفقیان نام‌گذاری شده براساس تجربیات و دستاورد‌های گروه پژوهشی توان‌بخشی دانشگاه صنعتی شریف، معطوف به توسعه سیستم‌های هوشمند به منظور درمان و توان‌مند‌سازی بیماران دچار اختلالات حرکتی، راه اندازی شده است.
از جمله دلایل انگیزشی اصلی ایجاد این مرکز، نیاز گسترده بیماران، جهت‌گیری جهانی به سمت سیستم‌های هوشمند و وجود پتانسیل علمی و صنعتی بالا است.
ماموریت این مرکز حمایت و انجام فعالیت‌های پژوهشی کاربردی جهت توسعه مرزهای دانش و فناوری و ارائه‌ی تجهیزات و روش‌های موثر و کارآمد به منظور درمان و توانبخشی بیماران دچار اختلالات حرکتی ناشی از ناهنجاری عصبی و برخورداری آنان از یک زندگی پرنشاط مبتنی بر بالاترین استاندارد‌های سلامت است.
منبع: دانشگاه صنعتی شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *