مهندس چینی با جت پک خانگی خود پرواز کرد

مهندسی چینی به نام Liu Dongsheng یک جت‌پک ساخته است که شباهت بسیاری به پوشیدنی ساخته شده توسط صنایع Gravity مستقر در انگلستان دارد. این مهندس پروژه رؤیایی خود را تنها در مدت دو سال با هزینه حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار توسعه داده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

مهندس چینی با جت پک خانگی خود پرواز کرد

پروژه رؤیایی Liu Dongsheng

این جت‌پک (jetpack) در ویدئویی که توسط سرویس خبری دولتی چین منتشر شده است، به نمایش درآمد. دقیقاً مانند جت‌پک صنایع Gravity، که به تازگی برای واکنش سریع در شرایط اضطراری آزمایش شده است، این لباس دارای یک جفت جت است که روی دو بازو پوشیده می‌شود و همچنین یک مخزن سوخت که به پشت بسته شده است.

این جت‌پک توانایی پرواز تا ارتفاع ۲۰۰ متری را دارد و می‌تواند پنج تا ده کیلومتر (تقریبا ۳ تا ۶ مایل) را طی کند. به دلایل ایمنی، Liu در آزمایش‌ها تاکنون تنها تا ارتفاع سه متری پرواز کرده است.

الهام از داستان‌های علمی تخیلی، کمیک

در واقع Liu از طرفداران مرد آهنین است. او می‌گوید ایده جت‌پک تا حدودی از عشق او به کمیک و فیلم‌های علمی تخیلی در کودکی الهام گرفته است. پرواز Liu با جت‌پک را در عمل مشاهده کنید:

هر کسی که حتی علاقه‌مند به جت‌پک باشد، می‌داند که مدل جت‌پک Liu در نوع خود در سال‌های اخیر، بی‌همتا و بی‌نظیر نیست. Gravity Industries که در سال ۲۰۱۷ توسط ریچارد براونینگ تأسیس شد، طی چند سال گذشته چندین رکورد در سرعت و ارتفاع پروازی با جت‌پک خود ثبت کرده است.

گزارش‌های اخیر همچنین از مردی که با یک جت‌پک به طرز خطرناکی در نزدیکی فرودگاه LAX در لس‌آنجلس پرواز می‌کند، خبر داده‌اند. زمانه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم زمانه عجیبی است!


بیشتر بخوانیم:

>> Daedalus: لباسی که شما را به مرد آهنین پرنده تبدیل میکند


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *