جذب سرمایه توسط شرکت نوپای Cosmos Bionics

شرکت مصری Cosmos Bionics که یک توسعه دهنده اسکلت بیرونی است توانست با حضور در برنامه تلویزیونی Shark Tank Egypt سرمایه لازم برای ادامه پژوهش‌های خود را به دست آورد. تعداد بازدیدها از ویدئوهای این برنامه نشان می‌دهد شرکت Cosmos Bionics توانسته فناوری اسکلت بیرونی را به منطقه شمال آفریقا معرفی کند. بیش از 2 میلیون نفر تنها در مصر از اختلال حرکتی رنج می‌برند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

سرمایه گذاری در شرکت نوپای Cosmos Bionics
.

شرکت مصری اسکلت بیرونی پزشکی Cosmos Bionics در قسمتی از برنامه Shark Tank Egypt که ماه گذشته پخش شد، حضور داشت. مدیر عامل شرکت، Mina Ashraf Sadek و گروهش در مقابل سرمایه‌دارها (کوسه‌ها) حاضر شدند و به پرسش‌های آنها به مدت 24 دقیقه پاسخ دادند.

ویدئوی یوتیوب از Shark Tank Egypt (در بالا) به زبان عربی است، اما بسته به منطقه جغرافیایی خود، ممکن است بتوانید آن را با زیرنویس‌های ترجمه شده به‌طور خودکار پخش کنید.

در پایان، Comsos Bionics پیشنهاد یکی از سرمایه‌دارها را به مبلغ 3 میلیون پوند مصر (حدود 100 هزار دلار) در ازای 10 درصد سهام شرکت پذیرفت. پول سرمایه‌گذاری شده قرار است در درجه نخست برای پژوهش‌ها و دریافت گواهینامه ISO 13485 (گواهینامه تجهیزات پزشکی) و نشان CE استفاده شود.

ارائه Cosmos Bionics افزون بر تضمین موفقیت آمیز یک پیشنهاد، فناوری اسکلت بیرونی پایین تنه را به منطقه شمال آفریقا معرفی کرد. دو بازنشر ویدئوی این برنامه در یوتیوب به تنهایی بیش از 250000 بازدید داشتند. بیش از 2 میلیون نفر تنها در مصر از اختلال حرکتی رنج می‌برند.

درباره اسکلت بیرونی Cosmos:

Cosmos یک اسکلت بیرونی باسن و زانو است که توسط استارتاپ مصری Cosmos Bionics برای کمک به راه رفتن طراحی شده است. همچنین می‌توان آن را یک ارتز برقی در نظر گرفت که به افراد دچار اختلالات حرکتی امکان راه رفتن مستقل (تحت نظارت مداوم) می‌دهد. مشابه بسیاری از دستگاه‌های در نوع خود، نیاز به عصا یا سایر وسایل کمکی برای حفظ تعادل دارد. همچنین کاربر باید دارای توانایی نسبی بالاتنه باشد.

نمونه اولیه سبک وزن است و حدود 14 کیلوگرم (31 پوند) وزن دارد. کوله پشتی ندارد. طراحان می‌خواهند اسکلت بیرونی به اندازه‌ای کوچک باشد که بتوان آن را هنگام نشستن روی ویلچر معمولی پوشید.

اسکلت بیرونی Cosmos دارای حسگرهای پوشیدنی است که هم برای کنترل دستگاه و هم برای انتقال داده‌های کاربر به فیزیوتراپیست‌ها از طریق یک برنامه اندروید کاربرد دارد. دستگاه را می‌توان با خم شدن به جلو برای راه رفتن، ایستادن عمودی برای توقف و خم شدن به عقب برای نشستن کنترل کرد. همچنین می‌توان این دستگاه را به صورت بی‌سیم از طریق یک برنامه اندروید نیز کنترل کرد.

درباره شرکت Cosmos Bionics:

Cosmos Bionics Ltd یک شرکت استارتاپ توسعه محصول است که در سال 2022 در مصر تأسیس شد و هدف آن تولید اسکلت بیرونی پزشکی و سایر محصولات بایونیک پیشرفته از نظر فناوری است.


>> با ۱۱ اسکلت بیرونی پزشکی مورد تأیید سازمان غذا و دارو آشنا شوید


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *