یک جراحی جدید توانایی حرکت دستهای بیماران کوادری پلژی را بازمیگرداند

یک زن جوان مبتلا به کوادری‌پلژی به لطف یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز در مونترال کانادا، توانایی حرکت بازو و دست‌های خود را دوباره به دست آورد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

یک جراحی جدید توانایی حرکت دستهای بیماران کوادری پلژی را بازگرداند
.

Dominique Tremblay و Elie Boghossian، جراحان پلاستیک در بیمارستان Maisonneuve-Rosemont و پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال، رویکرد جدیدی برای انتقال عصب‌ها ایجاد کردند که شامل انتقال عصب‌های سالم بیماران واجد شرایط به قسمت‌های غیرفعال است. این کار برای احیای حرکت دست و بازو انجام شد؛ عضلاتی که دیگر کار نمی‌کردند.

این جراحی روی یک بیمار جوان مبتلا به کوادری‌پلژی انجام شد. خانم Jeanne Carrière با این روش جدید جراحی دوباره توانایی استفاده از بازو و دست‌های خود را به دست آورد. Carrière در دسامبر 2021 در سانحه‌ای سقوط کرد و گردنش شکست و پس از این حادثه به طور کامل فلج شد.

دكتر Tremblay درباره این نوآوری بزرگ در جراحی توضيح داد: «در این بيمار مبتلا به کوادری‌پلژي، تكانه‌هاي عصبي عصب‌هایی كه كار نمي‌كند با عصبي كه فعال است، جايگزين مي‌كنيم».  دكتر Tremblay رئیس بخش جراحی پلاستیک در دانشگاه مونترال است.

یک جراحی جدید توانایی حرکت دستهای بیماران کوادری پلژی را بازگرداند
.

به زودی در دسترس عموم مردم

در طول دو سال گذشته، به عنوان بخشی از فاز توسعه، بیش از ده‌ها بیمار تحت این نوع بازسازی قرار گرفته‌اند و همه این روش‌ها موفقیت آمیز بوده است. در حالی که این جراحی در تعداد انگشت شماری از بیمارستان‌ها در سراسر جهان انجام می‌شود، این نخستین بار است که در کبک ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که تمام مراحل توانبخشی بیماران با همکاری نزدیک با مؤسسه توانبخشی de réadaptation Gingras-Lindsay انجام شد.

بنابراین به دلیل این موفقیت‌ها، اکنون فاز توسعه پایان می‌یابد و این نوع مداخله برای همه بیماران ارائه خواهد شد.

بیمارستان Maisonneuve-Rosemont به تازگی و بنابر اعلام وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی کبک، در انجام پیوندهای کامپوزیتی عروقی، بیشتر پیوند صورت و پیوند اندام فوقانی (بازو)، در کبک منحصربه‌فرد است.


>> بازگشت توانایی دست افراد کوادری‌پلژی با تحریک عصبی


منبع: medicalxpress.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *