نیسان از تولید خودروی الکتریکی خبر میدهد که در هر شارژ ۵۵۰ کیلومتر طی میکند

شرکت خودروسازی نیسان در حال کار بر یک خودروی الکتریکی است که می‌تواند با هربار شارژ ۳۴۲ مایل (۵۵۰ کیلومتر) را طی کند. قیمت این خودرو زیر ۴۰۰۰۰ دلار اعلام شده است. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ خودرو روانه بازار شود. گفتنی است که خودروی جدید نیسان بالاترین برد در محدوده قیمت پایین را دارد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نیسان از تولید خودروی الکتریکی خبر میدهد که در هر شارژ ۵۵۰ کیلومتر طی میکند

از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فن‌آوری باتری‌ها، مدیریت شبکه برق، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای تحول اساسی در تولید خودروهای الکتریکی صورت گرفته‌است. از مزایای خودروی الکتریکی نسبت به خودروی معمولی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد.

با پیشرفت فناوری باتری‌ها انتظار می‌رود که اکثر خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه در هر بار شارژ ۱۶۰ کیلومتر را طی کنند. با این حال برخی خودروهای الکتریکی مانند خودروی شرکت شورولت مدل بولت، ۳۸۰ کیلومتر برد مسافتی دارد. اگرچه تعداد خودروهای الکتریکی که در بازار موجود است برد مسافتی کمی دارند و در نتیجه استقبال زیادی از آن‌ها نشده است، مخصوصا برای کسانی که قادرند تنها یک خودرو خریداری کنند. با بهبود خودروهای الکتریکی، مشتریان نگرانی کمتری نسبت به برد مسافتی خودرو که در هر بار شارژ طی می‌کند خواهند داشت.

پایین‌ترین برد مسافتی که در هر بار شارژ یک خودروی الکتریکی طی می‌شود مربوط به خودروهای ۵۰۰E شرکت فیات و B-Class شرکت مرسدس بنز با ۱۴۰ کیلومتر برد و خودروی Soul شرکت کیا با ۱۴۵ کیلومتر برد و خودروی Leaf شرکت نیسان با ۱۷۰ کیلومتر و خودروی Focus شرکت فورد با ۱۸۵ کیلومتر برد است.

اگرچه ارتقا باتری خودروهای الکتریکی ابتکاری با هزینه‌ بالا است، خودروسازان می‌دانند که اگر پیشرفت عمده‌ای در خودروهای الکتریکی خود ایجاد نکنند هیچگاه نمی‌توانند تعداد قابل توجهی خودرو به فروش برسانند. شرکت‌های خودروسازی هیوندای و فولکس واگن و شورولت رقیبان جدی صنعت خودروی الکتریکی هستند. شرکت نیسان نیز آماده است که به صورت جدی به رقابت بپردازد.

نسل جدید خودروی الکتریکی Leaf شرکت نیسان با بهبود ۴۳ درصد به برد ۲۴۰ کیلومتر در هر بار شارژ دست یافته است. این پیشرفت چشمگیر می‌تواند خودروی نیسان را بالاتر از خودروی Ioniq شرکت هیوندای و خودروی الکتریکی گلف شرکت فولکس واگن قرار دهد.

شرکت نیسان از یک خودروی الکتریکی کاملا جدید با برد مسافتی بالا خبر داده است. نمونه اولیه مدل جدید ۵۵۰ کیلومتر در یک بار شارژ می‌تواند طی کند. قیمت این خودرو زیر ۴۰۰۰۰ دلار اعلام شده است. در سال ۲۰۲۰ خودروی جدید نیسان روانه بازار خواهد شد. خودروی جدید نیسان بالاترین برد در این محدوده قیمت پایین را دارد. تنها خودروی الکتریکی شرکت تسلا مدل اس و خودروی شرکت خودروسازی فیسکر مدل Emotion برد مسافتی بیشتری دارند که قیمت این خودروها برای بسیاری از مشتریان بسیار بالا است.

انتظار می‌رود اگر شرکت نیسان بتواند خودروی مقرون به صرفه با ۵۵۰ کیلومتر برد روانه بازار کند، دیگر تولیدکنندگان نیز چنین روندی را دنبال کنند. افزایش برد و کاهش قیمت.


در زمینه خودروهای الکتریکی بیشتر بخوانید:
>>شرکت خودروسازی فورد در صدر پیشگامان خودروهای خودران


منبع: digitaltrends

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *