با وجود خودروهای خودران آیا ما باید رانندگی را رها کنیم؟

با وجود خودروهای خودران آیا انسان‌ها باید کلاً رانندگی با خودروهای کلاسیک را رها کنند؟ یا امکان رانندگی با خودروهای خودران و کلاسیک با هم در جاده‌ها وجود دارد؟ اگر استفاده از خودروهای خودران در جاده‌ها موجب کاهش تصادفات و ایمن‌تر شدن جاده‌ها شود، آیا شما حاضرید رانندگی را کنار بگذارید؟

با وجود خودروهای خودران آیا ما باید رانندگی را رها کنیم؟

وسایل نقلیه مستقل و خودروهای خودران در راهند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند هر تولید کننده عمده خودرو تا اوایل سال ۲۰۲۰ یک خودرو بدون راننده در بازار داشته باشد. بسیاری از مردم در مورد اثرات این خودروها روی کسب و کار صحبت می‌کنند.

هر فناوری انقلابی، تغییر انقلابی را به همراه دارد. کسب و کار و صنایع نمی‌توانند با عواقب فاجعه بار به سرعت روبرو شوند. مشاغلی همچون راننده کامیون، تاکسی و رانندگی خودروهای تحویل بسته از بین رفته است. همچنین بسیاری از شرکت‌های مربوط به اتومبیل مانند شرکت‌های پارکینگ، شرکت‌های بیمه و حتی وکلای آسیب‌های شخصی، شهرداری‌های محلی که به درآمد حاصل از نقض ترافیک تکیه می‌کنند و به همین ترتیب دیگر شرکت‌ها درآمد خود را از دست می‌دهند. و این تازه آغاز کار است.

امنیت خودروهای خودران

اتومبیل با قابلیت‌های مستقل در حال حاضر در جاده‌ها وجود دارد. به تازگی ویدیویی توسط تسلا در اروپا منتشر شد که نشان می‌دهد خودروهای خودران می‌توانند تصادف خودرو را پیش‌بینی و به راننده هشدار دهند و ثانیه‌ای قبل از وقوع تصادف ترمز کند. ضرورت این داستان این است که هیچ کس، هیچ انسانی نمی‌تواند تصادف را پیش‌بینی و به موقع قبل از وقوع تصادف ترمز کند. این احتمال وجود دارد که این خودرو از تبدیل شدن یک تصادف به تصادف‌های زنجیره‌ای و یک وضعیت بسیار بدتر جلوگیری کند.

تصادف اتومبیل یکی از شایع‌ترین عوامل مرگ و میر تصادفی و زودرس در ایالات متحده و سراسر جهان است. بیش از ۳۵،۰۰۰ نفر به تنهایی در سال ۲۰۱۵ در تصادفات رانندگی در ایالات متحده کشته شدند. اگر ما بتوانیم این مقدار را به کمک خودروهای خودران تا درصد قابل توجهی کاهش دهیم، پس آیا ما از نظر اخلاقی موظف به اتخاذ اتومبیل خودران نیستیم؟

زمانی که من یک نوجوان بودم پدرم در یک تصادف کشته شد. راننده دیگری در جهت مخالف ترافیک جاری منحرف شد و تصادف دو اتومبیل موجب شد پدرم و راننده‌ی مقابل کشته شوند. من هنوز هم چهره مادرم را زمانی که تلفن را برداشت و تأثیر آن بر خانواده را به یاد دارم.

علت شماره یک حوادث رانندگی منجر به مرگ، رانندگی پریشان و با حواس پرت است. بیشترین حوادث توسط خطای انسانی به وقوع می‌پیوندد و خودروهای خودران موجب توقف این خطاها می‌شود. آیا با خودروهای خودران اتفاقات گاه به گاهی وجود خواهد داشت؟ البته. اما با خودروهای بدون راننده تا حد زیادی تعداد تصادفاتی که اتفاق می‌افتد را می‌توان کاهش داد.

آیا حاضرید رانندگی را رها کنید؟

البته این زمان خواهد برد. در حالی که کارشناسان تخمین می‌زنند که مقصر ۹۰ درصد تصادفات خطای انسانی است، خودروی خودران می‌تواند حوادث را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. اما گزارش‌های دیگری نشان می‌دهد زمانی که هر دو خودروی خودران و اتومبیل‌ها با رانندگان انسانی درجاده باشند مشکلات جدیدی می‌تواند به وجود آید: اگر مسافر احساس امن‌تری با خودروی خودران داشته باشد، ممکن است استفاده از کمربند ایمنی کاهش یابد و یا خودروهای انسان محور سریع‌تر و نزدیک به خودروی خودران حرکت کنند. افراد پیاده ممکن است کمتر محتاط و یا مسئول باشند. به طور خلاصه، تجزیه و تحلیل دقیق نشان می‌دهد که هنگامی که وسایل نقلیه مستقل و انسان محور با هم در جاده‌ها باشند، وسایل نقلیه مستقل ممکن است امن‌تر از یک راننده نباشند و در واقع ممکن است تصادفات در کوتاه مدت افزایش یابد.

بنابراین، من معتقدم این یک وظیفه است که به زودی همه از خودروهای هوشمند به عنوان یک فناوری سالم و آزمایش شده، استفاده کنیم

این چیزی است که باید قانونی شود، زیرا بسیاری از مردم نمی‌خواهند اتومبیل‌های کلاسیک را رها کنند. بسیاری از مردم نیز با قوانین اجباری کمربند ایمنی، صندلی ایمنی کودک، کیسه هوا و الزامات دوربین پشتیبان مبارزه کردند. با بهره‌مندی از حقیقت، ما می‌دانیم که این قوانین و مقررات زندگی‌های بی شماری را نجات داده است.

برای من، مزایای دادن کنترل در جاده‌ها به دست یک سامانه خودرو خودران امن، آزمایش و ثابت شده بهترین چیز برای اطمینان از ایمنی خودم و دیگران در جاده‌ها است. آیا شما مایل به رها کردن رانندگی هستید اگر به این معنی باشد که همه ما در امنیت بیشتری خواهیم بود؟


در مورد خودروهای خودران بیشتر بخوانید:

>>دوازده نکته‌ای که باید در مورد خودروهای بدون راننده بدانید


نویسنده: Bernanrd Marr

منبع: linkedin

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *