دستکش توان ‌افزای Ironhand برنده جایزه نوآوری تجاری ناسا ۲۰۲۰

آژانس فضایی ناسا همواره، در جست‌وجوی نوآوری‌ها و فناوری‌هایی است که به ماموریت‌های فضایی آن به سیاره‌ی همسایه، مریخ کمک ‌کند. هرسال ناسا اختراع یا نرم‌افزاری را به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی نوآوری تجاری (NASA Commercial Invention) انتخاب می‌کند. امسال این جایزه به دستکش توان‌افزای Ironhand شرکت Bioservo تعلق گرفت. این دستکش یک اسکلت بیرونی توان‌افزای نرم و فعال به شمار می‌آید. این دستکش به کارگران در گرفتن تجهیزات و بارهای سنگین کمک می‌کند اما کاربرد این دستکش در ماموریت‌های فضایی چیست. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Ironhand

دستکش Ironhand با عضلات مصنوعی، قدرت چنگ زندن به اشیا را افزایش می‌دهد. این دستکش با ترکیب فناوری دستکش RoboGlove ساخت Bioservo توسعه یافته است. دستکش هوشمند RoboGlove محصول مشترک جنرال موتورز و ناسا است. Ironhand می‌تواند بین ۱۵ تا ۲۰ پوند نیروی اضافی برای کاربر فراهم کند. بنابراین هنگام گرفتن تجهیزات و انجام کارهای سنگین، فشار بر عضلات و ماهیچه‌ها کاهش می‌یا‌بد.

Bioservo Technologies یک شرکت دولتی سوئدی است که مقر اصلی آن در شمال استکهلم است. در مارس ۲۰۱۸، این شرکت، دستکش Ironhand را برای استفاده در زمینه کار و صنعت معرفی کرد. Bioservo این دستکش را به عنوان نخستین سامانه‌ی رباتیک تقویت کننده عضلات عرضه کرد. هدف از طراحی این فناوری، افزایش نیرو و کاهش خستگی و جلوگیری از آسیب‌هایی است که به موجب تکرار در دست گرفتن اشیا به وجود می‌آید.

گفتنی ست این شرکت قراردادهای همکاری راهبردی را با تولید کنندگان خودرو، جنرال موتورز و ناسا، جنرال الکتریک و شرکت ایرباس امضا کرده است. Bioservo با به کمک بازخوردهای شرکت‌های همکار خود همچون جنرال موتورز توانست به فناوری با ارگونومیک و راحتی بیشتر دست یابد.

اسکلت بیرونی Ironhand در فضا

آژانس فضایی ناسا هم‌اکنون در حال افزودن این فناوری به لباس‌های فضایی است. ناسا اشتیاق بسیاری به بهره‌مندی از فناوری‌های توان‌افزا در فضا دارد. فضانوردان در طول ماموریت خود، با تجهیزات و وسایل بسیاری سروکار دارند. در حالی که نبود جاذبه سبب می‌شود فضانوردان بتوانند وسایل بسیار سنگین را به راحتی بلند کنند اما در دست گرفتن اشیا و چنگ زدن به وسایل در چنین شرایطی بسیار دشوار است.


بیشتر بخوانیم:

>>فناوری های تقویت توانایی های فیزیکی و ذهنی بشر
>>دریافت کد بیمه برای اسکلت بیرونی شخصی ReWalk ، گامی مهم در صنعت اگزواسکلتون
>>راهی برای ارتقای عملکرد و استقلال افراد مبتلا به فلج مغزی


منبع:exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *