معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

در این مقاله به معرفی ده مورد از دستگاه‌های نظارت خواب می‌پردازیم. در بخش نخست، درباره‌ی ردیاب‌های پوشیدنی خواب صحبت کردیم. در بخش دوم مقاله به گجت‌های اختصاصی سنجش کیفیت خواب خواهیم پرداخت. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ردیاب‌های اختصاصی نظارت خواب

Beddit 3

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

گجت Beddit 3 با استفاده از بلوتوث نسخه‌ی ۴ (Bluetooth 4.0) و پروتکل Apple iBeacon بر کیفیت خواب نظارت دارد. شرکت اپل، شرکت سازنده ردیاب‌های خواب Beddit را خریداری کرده است. در این گجت، اندازه‌گیری‌های پارامترهای خواب به صورت خودکار اجرا می‌شود. ردیاب Beddit بسیار ظریف و همانند برگه‌ی کاغذ است. نیازی به پوشیدن این گجت و بستن آن به مچ دست نیست. تنها کافی است که گجت را زیر ملحفه‌ی تخت خواب، جایی که قلب شما قرار می‌گیرد متصل کنید. این گجت پارامترهای کیفیت خواب شخصی که روی تخت است را اندازه می‌گیرد. این گجت محیطی به اندازه‌ی ۷۵ سانتی متر را برای اندازه‌گیری پوشش می‌دهد. بنابراین حتی با قرار گرفتن شخص در لبه‌ی تخت، گجت به خوبی کار می‌کند.

پس از بیدار شدن، می‌توانید اطلاعات کیفیت خواب خود را در گوشی هوشمند مشاهده کنید.

ردیاب خواب Beddit، مدت‌ زمان خواب، الگوی خواب، ضربان قلب در زمان استراحت، مدت زمان خرورپف و تنفس را ثبت می‌کند. همچنین پارامتری به نام SleepScore نمایش می‌دهد که به کیفیت خواب یک امتیاز اختصاص می‌دهد.

SleepScore Max

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

SleepScore Max حسگر شخصی نظارت بر خواب است. روش نظارت بر خواب این گجت بسیار قابل توجه است. SleepScore Max بدون لمس پوست شما و یا سطح تخت خواب، بر کیفیت خواب نظارت دارد. عملکرد گجت مانند سامانه‌ی پژواک‌یابی خفاش‌ها است. SleepScore Max سطح خواب را بدون لمس پوست و یا سطح تخت اندازه‌گیری می‌کند. در واقع، حسگرها با کمک پارامترهای محیط مانند سطح نور و بلندی صداها و دما، پارامترهای خواب را اندازه‌گیری می‌کنند.

این گجت را در کنار تخت خواب قرار دهید. فناوری گجت به گونه‌ای است که حرکت بالاتنه بدن را تشخیص می‌دهد. حرکت‌های ثبت شده، میزان انقباض و انبساط قفسه‌ی سینه را هنگام تنفس نشان می‌دهد. همچنین حرکت بدن مانند کشش و حرکت بازو را شناسایی می‌کند. در واقع اگر حرکت بدن زیاد است، احتمال این‌که شخص به خواب رفته باشد کم است. در مقابل در هنگام خواب عمیق، حرکت بدن کاهش می‌یابد و تنفس به صورت منظم خواهد بود. مرحله‌ی خواب سبک و عمیق و خواب REP توسط گجت بررسی می‌شود. کیفیت خواب به صورت یک امتیاز نمایش داده می‌شود.

Sleepace RestOn

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

Sleepace RestOn یک گجت ردیاب خواب است که در تارنمای Indiegogo معرفی شد و از طریق سرمایه‌گذاری حمعی تولید شد. این گجت به صورت یک نوار است که زیر روتختی قرار می‌گیرد و الگوی خواب کاربر از جمله ضربان قلب، تنفس و حرکت بدن را اندازه‌گیری می‌کند. Sleepace پوشیدنی نیست و بسیار ظریف است. دستگاه ردیاب خواب از یک نوار پلاستیکی نرم تشکیل شده است که یک سوی آن باتری و بخش اصلی پردازش قرار دارد. روی نوار جسگرهای پزشکی موردنیاز تعبیه شده است. نوار RestOn را روی تشک و زیر ملحفه قرار دهید. کجت از یک لبه‌ی تخت خواب آویزان می‌شود. این گجت از طریق نرم‌افزار نصب شده بر گوشی روشن و خاموش می‌شود.

RestOn گجت به صورت اختصاصی برای نظارت کیفیت خواب طراحی شده است و جزییات اطلاعات و آمار درباره‌ی خواب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اطلاعاتی مانند خواب عمیق، خواب سبک، زمان بیداری، تعداد ضربان قلب و دما و رطوبت محیط و تعداد دفعاتی که در خواب چرخش داشته‌اید به نمایش می‌گذارد. همچنین پیشنهادهایی در مورد بهبود کیفیت خواب به کاربر داده می‌شود.

Sense with Voice

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)
گجت Sense دستگاه ردیاب خواب منحصر به فردی است که در کمپین کیک استارتر سرمایه به دست آورد. نسخه‌ی نخست Sense پارامترهای نور، رطوبت محیط، کیفیت هوا و سرو وصدا را ردیابی می‌کرد. نسل دوم این گجت، نور فرابنفش، میزان کربن‌دی‌اکسید، نور و دما و ترکیبات آلی فرار و فشار هوا را اندازه‌گیری می‌کند.

همچنین این گجت با گفتار قابل کنترل است و می‌توانید با ردیاب خواب صحبت کنیدو برخی از امکانات دستگاه را فعال کنید. این گجت به بالشت متصل می‌شود و از طریق حرکت بدن در طول شب، خواب را ردیابی می‌کند. جدول زمانی خواب شما، تحلیل دقیق از چرخه‌ی خواب را نشان می‌دهد.

۲Breathe

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

گجت جدید ۲Breathe برا حل مشکل افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، در نمایشگاه CES2017 معرفی شد. این گجت به صورت یک کمربند است که در هنگام خواب به کمر بسته می‌شود و به کاربر تمرین‌های تنفسی درمانی ارائه می‌کند. تمرین‌های تنفسی درمانی برای بهبود کیفیت خواب مفید است.

۲Breathe آهنگ تنفس را اندازه‌گیری می‌کند و همزمان، به شما در تنفس عمیق کمک می‌کند. هرچه تنفس به آرامی انجام گیرد شما به خواب راحتتری خواهید رفت. پس از به خواب رفتن، این گجت تا ده دقیقه به کار خود ادامه می‌دهد و سپس به صورت خودکار خاموش می‌شود. شرکت سازنده بر این باور است که پس از ۲ تا ۳ هفته استفاده از ۲Breathe، در خواب خود بهبود و پیشرفت احساس خواهید کرد.

Withings Aura

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش دوم)

Withings Aura یک گجت جامع است که برای بهبود کیفیت خواب طراحی شده است. این گجت شامل یک حسگر روی تشک و یک دستگاه فعال به نور و صدا در کنار تخت و برنامه‌ی کاربردی روی گوشی هوشمند است. پارامترهای ضربان قلب، چرخه‌ی تنفس و جرکت‌های بدن توسط Withings Aura ثبت می‌شود تا مشخص کند کاربر در چه مرحله‌ای از خواب است.

دستگاه کنار تخت حساس به نور و صدا، دما و نور و صدا را در طول شب بررسی می‌کند. در هنکام بیدار شدن، اطلاعات مراحل مختلف خواب سبک، عمیق و REM و مدت زمان خواب، زمانی که به خواب رفته‌اید و تعداد دفعات بیدار شدن در طول شب به صورت نمودار نمایش داده می‌شود. شرکت نوکیا Withings Aura را ارائه کرده است.


بیشتر بخوانیم:

>>معرفی ده گجت پیشرفته نظارت بر کیفیت خواب (بخش نخست)


منبع: gadgetsandwearables

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *