دیدار فناوری اسکلت بیرونی با نبوغ دانشجویان در 2023 Exo Games

برای نخستین بار رقابت Exo Games گروه‌های دانشجویی را در یک رقابت دوستانه رو در رو با فناوری ربات‌های پوشیدنی در دانشگاه لنکشایر مرکزی انگلستان گرد هم می‌آورد. مرکز تعالی فناوری اسکلت بیرونی International ASTM (ET CoE)  از این بازی‌ها حمایت می‌کند و گروه‌های برگزیده جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. برای آشنایی بیشتر با این رقابت، با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دیدار فناوری اسکلت بیرونی با نبوغ دانشجویان در 2023 Exo Games
.

ET CoE معتقد است دانشجویان در زمینه رباتیک پوشیدنی نیاز به یک خروجی دارند تا با همسالان، دانشگاهیان و متخصصان ارتباط برقرار کنند. همچنین دانشجویان با دنیای استانداردهای بین‌المللی آشنا خواهند شد. برای ساختار چالش‌ها و قضاوت در طول رقابت از دستورالعمل‌های آزمایشی کمیته ASTM F48 در اسکلت‌های بیرونی و ربات‌های پوشیدنی استفاده خواهد شد.

انتظار می‌رود که هر گروه یک اسکلت بیرونی را برای مسابقه تکمیل کند که با استانداردهای فعلی حفاظت از سقوط سازگار باشد. رقابت Exo Games به چهار چالش اصلی تقسیم می‌شود:

– رقابت اصلی برای ساخت و آزمایش یک دستگاه اسکلت بیرونی.

– چالش طراحی برای ایجاد یک مدل مجازی که تناسب استاتیک و پویای طرح را پیش‌بینی کند.

– رقابت پوستر برای عمومی کردن کارِ گروه و نشان دادن شیوه‌ی ارائه طرح به مخاطبان عام ناآشنا با فناوری پوشیدنی.

– رقابت ارائه که در آن گروه‌ها یک نمای کلی از روند طراحی و توسعه خود ارائه می‌دهند.

اگر کنجکاو هستید، جزئیات بیشتری در مورد 2023 Exo Games در صفحه ET CoE LinkedIn وجود دارد: پیوند.

تاریخ های مهم:

برای گروه‌هایی که در نظر دارند در Exo Games 2023 شرکت کنند ضروری است که علاقه‌ی خود را هر چه سریع‌تر با مرکز عالی ET CoE (ETCoE@astm.org) در میان بگذارند. تعداد گروه‌هایی که می‌توانند رقابت کنند محدود است و بر اساس اولویت ثبت‌نام انتخاب می‌شوند.

فرصتی نادر:

از نظر تاریخی، رقابت‌های فناوری اسکلت بیرونی بسیار اندک بوده است: Cybathlon، WearRA Innovation Challenge و Toyota Mobility Challenge گروه‌های دانشجویی را مستثنی نمی‌کنند. اما دانشجویان در نهایت با شرکت‌ها و حرفه‌ای‌ها رقابت می‌کنند. آخرین چالش اسکلت بیرونی Applied College Exoskeleton (ACE) بود که در سال 2022 برگزار شد و ممکن است تا مدتی دیگر چالشی وجود نداشته باشد. پس Exo Games فرصتی نادر برای دانشجویان برای همکاری و یادگیری در مورد این فناوری نوظهور خواهد بود.

کاربرد در زندگی واقعی

رقابت Exo Games سعی دارد دانشجویان را در معرض چالش‌های عملی و واقع‌بینانه و کاربردهای واقعی فناوری اسکلت بیرونی قرار دهد. به طور همزمان، ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس استانداردهای بین المللی ASTM و موارد کاری خواهد بود. در زیر وظایفی وجود دارد که انتظار می‌رود کاربران پوشیدنی‌ها، انجام دهند:

– چالش تحرک: ایستادن، نشستن و راه رفتن.

– انتقال بار حین شبیه‌سازی تجهیزات ایمنی اضافی (شبیه به لباس تیم خنثی‌سازی بمب یا کار در یک محیط رادیواکتیو).

– روی هم قرار دادن جعبه‌ها، شبیه به یک انبار و یا سایر محیط‌های لجستیکی.

– آزمایش مهارت. آیا کاربر اسکلت بیرونی هنوز هم می‌تواند دستکاری دقیق انجام دهد یا توجه و حرکت ظریف دست او توسط دستگاه طراح دانشجو مختل شده است؟

انتظار می‌رود هزینه ساخت دستگاه‌های اسکلت بیرونی در این رقابت کمتر از 2000 دلار باشد.

اگر شما یک دانشجوی علاقمند به فناوری پوشیدنی، رباتیک، پوشیدنی‌های کاربردی، یا تقویت فیزیکی بدن انسان هستید از شانس خود برای شرکت در Exo Games استفاده کنید. به یاد داشته باشید، تعداد گروه‌هایی که می‌توانند رقابت کنند محدود است. و بر اساس اولویت ثبت‌نام انتخاب می‌شوند. بنابراین با مرکز عالی فناوری اگزواسکلتون تماس بگیرید و جایگاه خود را در مسابقه تضمین کنید!


>> چالش جهانی نوآوری ۲۰۲۱: رقابتی برای نمایش بهترین ربات های کمکی

>> یک اسکلت بیرونی برنده رقابت Imagine Cup مایکروسافت


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *