ساخت ربات های یاری رسان توسط شرکت تویوتا

بزرگترین شرکت خودروساز ژاپنی، تویوتا، با همکاری استارت‌آپ Preferred Networks به دنبال توسعه ربات‌های خدماتی برای کمک به معلولان و سالمندان است. تویوتا در تلاش است تا خود را متحول و با فناوری‌های روز سازگار کند. ربات‌ها نیز بخشی از این تلاش‌ها است. هدف آنها، به ویژه در ژاپن، تجهیز خانه‌ها و بیمارستان‌ها برای یکی از سالخورده‌ترین جمعیت‌های جهان است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ساخت ربات های یاری رسان توسط شرکت تویوتا

تویوتا در تلاش است تا به کمک استارت‌آپ Preferred Networks، ربات‌هایی برای ارائه خدمات مفید به مردم در زندگی روزمره توسعه دهد. Preferred Networks یک شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۱۴ با تمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق تأسیس شده است. این دو شرکت همکاری خود را در زمینه تحقیق و توسعه اعلام کردند و از بستر رباتیک (Human Support Robot (HSR شرکت تویوتا استفاده خواهند کرد. تویوتا این بستر را در سال ۲۰۱۲ ایجاد کرد و از آن زمان در حال توسعه است. HSR رباتی است که به منظور فعالیت در کنار افراد و کمک به زندگی روزمره طراحی شده است. کاربردهای اصلی آن شامل ارائه مراقبت‌های اولیه و کمک‌های حمایتی در برنامه‌های پرستاری و مراقبت‌های طولانی مدت است. این ربات مجهز به یک بازو، نمایشگر، دوربین و پایه چرخ‌دار است. می‌تواند اشیا را جابجا و قابلیت کنترل از راه دور و ارتباطات را فراهم کند.

همکاری تویوتا با Preferred Networks

Preferred Networks تجربه کار با HSR تویوتا را دارد. این شرکت در کنفرانس رباتیک CEATEC ژاپن در سال ۲۰۱۸ رباتی را به نمایش درآورد که برای تمیز کردن یک اتاق بطور مستقل برنامه‌ریزی شده بود. این سامانه می‌توانست اشیاء را شناسایی کند و به برخی از دستورهای ویژه افراد پاسخ دهد. مهم‌تر از همه اینکه می‌توانست به شیوه‌ای ایمن اشیا را بردارد و در جای خود قرار دهد.

تویوتا برای آغاز کار، چندین واحد HSR را به Preferred Networks ارائه می دهد تا روی آن کار کند و سپس طی سه سال آینده، این دو شرکت در پژوهش و توسعه با هم همکاری خواهند داشت و نتایج را به اشتراک می‌گذارند.

ساخت ربات های یاری رسان توسط شرکت تویوتا

یکی از اهداف اصلی تویوتا به عنوان یک شرکت، توسعه ربات‌های خانگی است که می‌تواند در کنار افراد کار و به آنها کمک کند. این شرکت خودروساز چندین پروژه مختلف برای تحقق این امر دارد. از جمله پژوهش در شرکت تابعه خود، موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI)، که با تعدادی از دانشگاه‌ها همکاری دارد. تویوتا همچنین از تعدادی پروژه رباتیک برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو رونمایی کرد. از این ربات‌ها در بازی‌های المپیک تابستانی سال آینده در توکیو استفاده می‌شود تا کارهای ساده‌ای همچون تحویل نوشیدنی به تماشاگران را انجام دهند. برخی از این ربات‌ها به همراه یک وسیله نقلیه برای جابجایی و هدایت افراد دارای ویلچر در نظر گرفته شده است.

معرفی ربات های تویوتا برای المپیک ۲۰۲۰

ربات Mascot

این ربات جذاب که شبیه نماد المپیک ۲۰۲۰ است برای خوش‌آمدگویی و لذت بردن کودکان طراحی شده است. روی سر این ربات دوربینی نصب شده است. ربات از طریق این دوربین می‌تواند افراد را تشخیص و از چشمان خود برای پاسخ دادن و نمایش احساسات مختلف استفاده کند.

ربات انسان نمای T-HR3

ربات انسان‌نمای T-HR3 ممکن است کمی برای کودکان خطرناک باشد. اما می‌تواند به گسترش تجربه بزرگسالان از بازی‌ها کمک کند. ربات T-HR3 را می‌توان از راه دور کنترل کرد. این ربات می‌تواند تصاویر و صدای بازی‌ها و همچنین تجربه فیزیکی تعامل با بازیکنان و دیگر حضار را به اشتراک گذارد.

ربات متحرک و حضور از راه دور T-TR1

این ربات شبیه جاروبرقی رباتیک با نمایشگر و دوربینی در بالای آن است. ربات T-TR1 توسط مؤسسه تحقیقاتی تویوتا در ایالات متحده ساخته شده است. تویوتا برای افرادی که از لحاظ فیزیکی قادر به حضور در رویدادها و بازی‌ها نیستند فرصتی برای حضور مجازی در ورزشگاه‌ها فراهم کرده است.

ربات HSR و DSR

این ربات‌ها می‌توانند افراد را در ورزشگاه‌ها به سمت صندلیشان هدایت کنند. همچنین می‌توانند سفارش‌ها از جمله نوشیدنی را به تماشاگران تحویل دهند.

ربات FSR

این ربات می‌تواند اشیا و لوازم ورزشی همچون نیزه، چکش یا دیسک را از زمین بردارد.


بیشتر بخوانیم:

>>ربات ها و المپیک ۲۰۲۰ توکیو : از ربات‌ راهنمای معلولان تا اسکلت بیرونی


منبع: techcrunch

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *