ربات ANYmal: راه حل جدید شرکت ANYbotics برای بازرسی خودکار مکان های صنعتی

شرکت ANYbotics واقع در زوریخ، رباتی به نام ANYmal طراحی کرده که قادر به تعامل کامل با مکان‌هایی است که شرایط کاری در آنها برای انسان دشوار است. به عنوان مثال این ربات قرار است وظایفی مانند بازرسی کارخانه های صنعتی یا سامانه‌های فاضلاب و تعمیر و نگهداری های خطرناک را برعهده بگیرد. برای آشنایی با ربات ANYmal با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ربات ANYmal: راه حل جدید شرکت ANYbotics برای بارزسی خودکار مکان های صنعتی

شرکت ANYbotics یک شرکت فعال در حوزه رباتیک است. ربات آن‌ها به عنوان راه حلی جدید برای بازرسی از تاسیسات نیروگاه‌ها و خطوط تولید کارخانجات معرفی شده است. ANYmal D، ربات چهار پای کاملا خودکار شرکت ANYbotics و نرم افزار تجزیه و تحلیل بازرسی آن، راه حلی مقیاس پذیر و خودکار را برای نظارت بر شرایط معمول و تجهیزات و زیرساخت های مکان‌های صنعتی فراهم می‌کند.

ربات ANYmal: راه حل جدید شرکت ANYbotics برای بارزسی خودکار مکان های صنعتی

خودکار بودن این ربات طیف گسترده از کارها مانند شارژ خودکار از ایستگاه‌های تعبیه شده و بازرسی های معمول بدون دخالت انسان را در برمی‌گیرد.

حسگرهای دقیق و قابل اعتماد این ربات شامل حسگرهای بینایی، حرارتی و اندازه گیری صوتی و نرم افزارهای هوشمند بازرسی، به صورت یک واحد قابل حرکت در قسمت بالای ربات نصب شده است. به این شکل ربات وظایف بازرسی صنعتی خود را پوشش می‌دهد. همچنین قسمت نگهدارنده دوربین، قابلیت کنترل و تنظیم تصویر از راه دور را برای بررسی بهتر محیط دارد.

ربات ANYmal: راه حل جدید شرکت ANYbotics برای بارزسی خودکار مکان های صنعتی

سازگاری ANYmal D با محیط

ربات ANYmal D قادر است از پله‌ها بالا برود و از مکان‌هایی عبور کند که ربات‌های چرخدار سنتی نمی‌توانند وارد شوند. همچنین بر روی سطوح ناهموار و پرمانع، به راحتی حرکت می‌کند.

این ربات برای محیط‌های ناملایم ساخته شده و ضد آب و گرد و غبار است. بنابراین سامانه آن در هر شرایط آب و هوایی محافظت می‌شود.

در صورتی که ربات حین کار دچار مشکلی شود، به صورت خودکار از طریق شبکه Wi-Fi و یا به صورت اختیاری به وسیله ماژول G/LTE4، هشداری را برای پیگیری یک تکنسین انسانی به اتاق کنترل ارسال می‌کند. ANYmal D برای کار شبانه روزی طراحی شده است و برای هر بار شارژ ۹۰ دقیقه برد دارد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: کارشناسان ANYbotics نیازهای مشتریان را از نزدیک ارزیابی کرده و شرایط سازمان را برای استقرار ربات‌های خودکار آماده می‌کنند. این گروه شرایط محیطی را به صورت شبیه سازی آن و استقرار آزمایشی طولانی مدت در مکان مورد نظر بررسی می‌کنند. همچنین تیم کارشناسان پس از ایجاد یک نقشه راه برای اجرا، مشتری را برای راه اندازه سامانه آموزش می‌دهند . آنان در صورت مقیاس دادن به سامانه، کلیه مراحل اجرا را پشتیبانی می‌کنند.

هم اکنون این شرکت در حال ارزیابی شرایط اولین مشتریان خود می‌باشد. محصول آنها در مرحله پیش خرید است و تحویل آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود.


بیشتر بخوانیم:
طراحی پیکربندی حسگرهای ربات های نرم با الگوریتم های رایانه ای
ربات های مناسب محیط ساخت و ساز
جدیدترین ربات ها و توانایی چشمگیر آنها در سازگاری با موقعیت های جدید


منبع: inceptivemind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *