برترین ردیاب های سلامت سال ۲۰۱۹ بر اساس کاربرد(بخش نخست)

ردیاب‌های سلامت برای افرادی که مایل به حفظ سلامت عمومی خود هستند، ورزشکاران و یا افرادی که تمایل به ارزش گذاری میزان فعالیت روزانه‌ی خود دارند مفید هستند. برای اکثر افراد Fitbit Cahrge 3 انتخاب خوبی است. این ردیاب سلامت شیک در کنار ویژگی‌های یک ساعت هوشمند پیگیری سلامت را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد. برای افرادی که مایل به خرید محصولات Fitbit نیستند همواره گزینه‌ی جایگزینی وجود دارد. حتی در رده‌ی ردیاب‌های ارزان قیمت. Digital Trends با آزمایش تجربی بیش از ۱۰۰ ردیاب سلامت اطلاعات کافی برای معرفی برترین ردیاب‌های موجود در بازار را دارد. در ادامه به معرفی ردیاب‌های برتر سلامت بر اساس کاربرد خواهیم پرداخت. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.


Fitbit Charge 3

برترین ردیاب سلامت: Fitbit Charge 3

‌دلایل خرید: زمان کارکرد بالای باتری، و طراحی باریک و زیبا
مناسب افرادی با فعالیت روزانه‌ی زیاد که مایل به ردیابی فعالیت‌های ورزشی در طول روز با یک ساعت هوشمند هستند.
چرا این محصول؟ شرکت Fitbit یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه‌ی مچ‌بندهای سلامت است. Fitbit به بهینه سازی فناوری مچ‌بندهای خود ادامه می‌دهد. هدف ساخت محصولاتی است که در عین سادگی کارایی بالایی دارند. Fitbit Cahrge 3 سردسته‌ی محصولاتی با این مشخصات است.

طراحی بدنه و نبود کلید روی صفحه‌ی نمایش این مچ بند ظاهر آن را باریک‌تر جلوه می‌دهد. صفحه‌ی نمایش سیاه و سفید این دستگاه از بازخورد لمسی به عنوان کلید بهره می‌برد. مچ بند فوق العاده سبک است و برای استفاده‌ی مداوم در طول روز مناسب است. اندازه‌ی آن نیز برای دستان آقایان و خانم‌ها هر دو مناسب است.

دستگاه تمام ویژگی‌های یک ردیاب سلامت را داراست: ضربان سنجی، گام شماری، تشخیص هوشمند فعالیت ورزشی، و مد ویژه‌ی بانوان. همه‌ی این اطلاعات به خوبی روی اپلیکیشن Fitbit همگام می‌شود. اپلیکیشن همراه این دستگاه رابطی کاملا کاربر پسند داشته و کارایی بالایی دارد.

این مچ بند توقف موقت فعالیت ورزشی( مانند زمانی که در هنگام دو برای بستن بند کفش خود می‌ایستید) را تشخیص می‌دهد. همچنین امکان تعیین هدف برای یک فعالیت ورزشی در این دستگاه تعبیه شده است.

ویژگی‌های هوشمند این مچ بند عبارتند از: دریافت اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی و تقویم، پاسخگویی به پیام‌های متنی، رد یا پاسخگویی به تماس. به عبارتی Fitbit Charge 3 تا حد ممکن کارایی ساعت‌های هوشمند را در یک مچ بند ردیاب گنجانیده است.


fitbit ace 2

برترین دریاب سلامت کودکان: Fitbit Ace 2

دلایل خرید: کودکان بدون صرف قوای فکری به کار با دستگاه عادت می‌کنند و تا حدودی از کار با آن لذت خواهند برد.
مناسب برای والدینی که به پیگیری میزان فعالیت روزانه‌ی کودکان زیر ۱۲ سال علاقمند هستند.
چرا این محصول؟ برای آزمایش این محصول دو مچ بند به دو کودک داده شد. این مچ بندها پس از افتادن و له شدن زیر پای کودکان و گم شدن در حیاط به مدت یک هفته همچنان کارآمد بود. بند این دستگاه نرم است و برای مچ کودک قابل تنظیم است. تا عمق ۵۰ متری، این دستگاه ضد آب است، ویژگی لازم برای کودکانی که به شنا در استخر یا اقیانوس علاقمند هستند.

رابط کاربری مچ بند برای کودکان بسیار دوست داشتنی است. Ace 2 گام شماری، ردیابی فعالیت و خواب را انجام می‌دهد. تصویر روی دستگاه را می‌توان از میان انواع ساعت‌های دیجیتال تا تصویری متحرک( که با نزدیک شدن به هدف روزانه تغییر حالت می‌دهد) انتخاب کرد. ساعت چندین صفحه برای نمایش اطلاعات فعالیت روزانه دارد و کودکان می‌توانند به صورت دقیق فعالیت روزانه‌ی خود را رصد کنند. در هنگام کودکان اعلانی برای خواب دریافت می‌کنند و می‌توانند میزان خواب خود را بسنجند.

اپلیکیشن همراه این مچ‌بند را می‌توان روی تلفن والدین و یا کودک استفاده نمود. این اپلیکیشن را می‌توان برای کاربر شخصی سازی کرد تا اطلاعات مورد نظر کاربر را نمایش دهد. ویژگی‌هی شبکه‌های اجتماعی با تائید مخاطبین از سوی والدین قابل دسترس است، اما شامل Facebook نمی‌شود.


fitbit inspire

برترین ردیاب سلامت ارزان قیمت: Fitbit Inspire

دلایل خرید: این دستگاه در رده‌ی زیر ۱۰۰ دلار کامل‌ترین طیف ویژگی‌ها را داراست.
مناسب برای افرادی که با بودجه‌ی کمتر مایل به بهره مندی از امکانات پایه‌ی یک ردیاب سلامت، ردیاب خواب و ردیاب فعالیت هستند.

چرا این محصول؟ کمتر ردیاب سلامتی در بازار با این قیمت امکانات این دستگاه را داراست. Fitbit Inspire قادر به گام شماری، ردیابی خواب، فعالیت های ورزشی، سنجش وزن، میزان آب بدن و تشویش( مدل HR) است. صفحه‌ی نمایش دستگاه به اندازه‌ی کافی برای دریافت اعلان‌ها بزرگ است و در عین حال روی دست بزرگ به نظر نمی‌رسد.

وزن دستگاه بسیار کم است و روی دست سنگینی نمی‌کند. طراحی Inspire نسبت به سایر مچ بندهای Fitbit منحصر به فرد است. تعویض بند دستگاه زیر به سهولت انجام می‌پذیرد و کاربران می‌توانند از این امتیاز برای تکمیل کردن ظاهر روزانه‌ی خود استفاده کنند.

این دستگاه دو نسخه‌ی معمولی و HR دارد. تفاوت اساسی این دو نسخه قرار گیری ضربان سنج مچی در HR است. این حسگر ۳۰ دلار بر قیمت دستگاه خواهد افزود و کلیه‌ی تحلیل‌های بر پایه‌ی ضربان قلب را به دستگاه می‌افزاید( سنجش تشویش، ضربان حالت استراحت).


garmin vivosmart 4

برترین ردیاب خواب: Garmin Vivosmart 4

دلایل خرید: Garmin Vivosmart 4 با سنجش اکسیژن اشباع خون بر پایه نبض در ثبت اختلالات خواب موثر است.
مناسب برای افرادی که باید زمان خواب و کیفیت خواب خود را بسنجند.

چرا این محصول؟ Garmin Vivosmart 4 با پیگیری خواب از توده‌ی ردیاب‌های دیگر متمایز می‌شود. مانند بسیاری از محصولات مشابه این دستگاه نیز اطلاعات ضربان قلب را برای تشخیص مراحل خواب به کار می‌گیرد. زمان کلی خواب، ساعات خواب REM، خواب سنگین یا سبک در این دستگاه نمایش داده می‌شود. همچنین میزان بی‌قراری کاربر در حین خواب و دفعات بلند شدن از خواب نیز نمایش داده می‌شود. دقت این دستگاه بسیار بالاست. در حالتی که کاربر بسیار خسته است، دستگاه به سادگی بی‌قراری کاربر در حین شب را ثبت می‌کند. تنها نکته‌ی قابل توجه نبود عدد امتیاز خواب است. این عدد کیفیت خواب کاربر را در طول شب نشان می‌دهد.

سنجش اکسیژن اشباع خون برای پیگیری اختلالات خواب مانند sleep apnea مفید است. در این اختلال به دلیل مشکلات تنفسی حین خواب میزان اکسیژن اشباع خون به زیر ۹۰ درصد می‌رسد. به همین دلیل فرد از خواب بیدار شده و در حالت بدن خود را تغییر می‌دهد. این اتفاق می‌تواند بارها در حین شب تکرار شود.

ردیاب Vivosmart 4 این حرکات در حین خواب و درصد اکسیژن اشباع خون را تشخیص می‌دهد. اما این ردیاب حساسیت کافی را ندارد و سایر اطلاعات لازم برای تشخیص این اختلال خواب را جمع‌آوری نمی‌کند. اما اطلاعات پایه را برای ارائه به دکتر جمع آوری می‌کند.


مروری بر پوشیدنی‌ها در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی:
آشنایی با ردیاب های سلامت ارزان قیمت
برترین ردیاب های سلامت سال ۲۰۱۹ بر اساس کاربرد(بخش دوم)
مهم ترین نکات در خرید یک ردیاب سلامت


منبع: digitaltrends
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *