سامانه ردیاب حرکات بدن HTC تجربه‌ای نو در دنیای واقعیت مجازی

هفته گذشته در همایش جهانی گوشی همراه (MWC 2017) و کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) سامانه ردیاب اچ تی سی وایو (HTC Vive’s Tracker) رونمایی شد. این سامانه ردیاب یکی از بهترین ردیاب‌های حرکت‌های بدن در محیط مجازی به شمار می‌آید. با Vive Tracker حس جدیدی از کنترل و حضور در دنیای واقعیت مجازی را تجربه خواهید کرد. اما این پرسش پیش می‌آید آیا اچ‌تی‌سی به دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های VR اجازه خواهد داد از قابلیت سامانه ردیاب در بازی‌های خود استفاده کنند؟

سامانه ردیاب حرکات بدن HTC تجربه‌ای نو در دنیای واقعیت مجازی

در Vive Tracker، سه ردیاب به پاها و کمر متصل می‌شود. در نمایشگاه MWC شرکت‌کنندگان در محیط بازی Island 359 می‌توانستند در محیط مجازی راه بروند. این سامانه از حرکت‌های بدن کاربر در محیط واقعیت مجازی تصویر دقیقی به نمایش می‌گذاشت. آن‌ها قادر بودند در بازی به دایناسورها ضربه بزنند. با Vive Tracker حس جدیدی از کنترل و حضور در VR را تجربه خواهید کرد. این سامانه توسط استودیو Cloudgate ساخته شده است. استودیو Cloudgate به توسعه بازی‌های خلاقانه در واقعیت مجازی می‌پردازد. اما آیا دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های VR قادر خواهند بود از قابلیت سامانه ردیاب اچ‌تی‌سی در بازی‌های خود استفاده کنند؟

شرکت اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که نسخه‌ای از سامانه ردیاب حرکت‌های تمام بدن در اختیار دیگر توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. Alvin Graylin رییس Vive چین در نمایشگاه MWC گفته است که آن‌ها در حال کار بر سامانه ردیاب حرکت‌های بدن در آزمایشگاه پژوهشی چین هستند. این نسخه از ردیاب به صورت متن‌باز منتشر می‌شود تا توسعه‌دهندگان بازی بتوانند در تجربه‌های خود بهره ببرند. مهم‌ترین نکته این سامانه این است که کاملا اختیاری است و محدودیتی ایجاد نمی‌کند. برای نمونه بازی واقعیت مجازی Island 359 با تنها دو کنترلر وایو نیز قابل بازی کردن است و مجبور نیستید برای تجربه این بازی تنها از Vive Tracker استفاده کنید. اما اگر از سامانه جدید ردیاب حرکت‌های بدن استفاده کنید در محیط سه‌بعدی تجربه جدیدی به دست خواهید آورد.

اگر پیاده‌سازی سامانه Full-Body Tracking برای توسعه‌دهندگان بازی به راحتی صورت بگیرد نقش مهمی در فروش این ردیاب خواهد داشت. همچنین این سامانه برای بازی‌های تیراندازی بسیار تاثیرگذار خواهدبود. اکنون بازی‌های واقعیت مجازی مانند SUPERHOT VR تنها یک تصویر آواتار نامرئی در اختیار شما می‌گذارد که به جز دست‌ها تمام آواتار نامرئی است و شرایط را برای دوری کردن از اصابت گلوله‌ سخت می‌کند. با داشتن یک تصویر نیم تنه در واقعیت مجازی چنین تجربه‌هایی دلپذیرتر و آسان‌تر خواهد بود.

سامانه ردیاب اچ‌تی‌سی به زودی در دسترس توسعه‌دهندگان بازی قرار می‌گیرد. قیمت آن ۹۹٫۹۹ دلار اعلام شده و پس از آن با همین قیمت در اختیار عموم افراد قرار می‌گیرد.


در زمینه فناوری‌های جدید واقعیت مجازی در مجله فناوریهای توان‌افزا و پوشیدنی بیشتر بخوانید:
>>دستکش‌های هوشمند واقعیت مجازی
>>مقایسه برترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۶
>>رونمایی از کنترلر جدید واقعیت مجازی Valve


منبع: Uploadvr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *