شرکت ژاپنی ATOUN تعطیل میشود

پیشگام ژاپنی رباتیک پوشیدنی و فناوری اسکلت بیرونی، ATOUN Inc، درهای خود را می‌بندد. این شرکت به طور رسمی در پایان آوریل ۲۰۲۲ منحل می‌شود. انحلال ATOUN ضربه‌ای به کل صنعت اسکلت بیرونی است. این شرکت و نمونه‌های اولیه آن (مانند اسکلت بیرونی چرخدار Koma 1.5) از دست خواهد رفت. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شرکت ژاپنی ATOUN تعطیل میشود

در وبگاه ATOUN آمده است: «از همه کسانی که از ما حمایت کردند صمیمانه قدردانی می‌کنیم. شرکت ATOUN Inc از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۰۳، تجارت خود را در زمینه رباتیک پوشیدنی توسعه داده است، اما به دلیل شرایط مختلف، از پایان آوریل ۲۰۲۲ منحل خواهد شد. صمیمانه از همه شما تشکر می‌کنیم؛ برای حمایت و همکاری گرم شما در طول این سال‌ها».

ATOUN افزون بر نمونه‌های اولیه و پروژه‌های متعدد، دو اسکلت بیرونی پشتیبانی از کمر در بازار داشت: Model Y (AWN-12) و Model +kote (AWN-32). مدل دوم همان اسکلت بیرونی نخست است اما با کابل‌های یکپارچه برای کمک به نگه داشتن جعبه‌ها.

برای کسانی که یکی از محصولات اسکلت بیرونی ATOUN را خریداری کرده‌اند، شرکت Advance Ltd خدمات پس از فروش را بر عهده خواهد گرفت. سایت پشتیبانی و پاسخ به پرسش‌های متداول در مورد محصولاتی که پیش از این فروخته شده: https://atoun.force.com/s/

پیش از این در اخبار:

Atoun در نقاشی The Gleaners رهیافت جدید Panasonic برای تبلیغ اسکلت بیرونی

در سال ۲۰۲۰، مدل Y برنده پنجاه و نهمین جوایز تبلیغات تجاری با حمایت مالی FujiSankei بود. تصویر بالا به طرز هنرمندانه‌ای کار کشاورزی را با فناوری مدرن ترکیب می‌کند. در این تصویر کشاورزی سنتی با دست با استفاده از ربات‌های پوشیدنی پیشرفته انجام می‌شود.

ATOUN در سال ۲۰۱۷ همراه با Cyberdyne و Innophys یکی از ابداع کنندگان نخستین استاندارد عملکرد برای ربات‌های پوشیدنی: JIS ۸۴۵۶-۱ بود.

ATOUN از «A» (نماد «انسان»)، «TO» (به معنای «و» در ژاپنی) و «UN» (نماد «ربات») تشکیل شده است. این نام تجسم فلسفه شرکت مبتنی بر مفهوم هماهنگی در سطح ذهنی و فیزیکی بین دو طرف، انسان و ربات‌ها است.

درباره ATOUN Model Y (تعطیل شده):

شرکت ژاپنی ATOUN تعطیل میشود

AWN-12، که به عنوان ATOUN MODEL Y نیز شناخته می‌شود، یک اسکلت بیرونی ران برای محیط کار است. این ربات پوشیدنی برای کمک به کارگران در بلند کردن اجسام سنگین با ایجاد گشتاور در باسن و کاهش استرس بر ستون فقرات طراحی شده است. AWN12 مبتنی بر دانش به دست آمده از مدل‌های پیشین است، به ویژه AWN-03B (ATOUN MODEL A) که از ژوئن ۲۰۱۹ متوقف شده است. هدف اصلی این لباس پوشیدنی کاهش بار روی بدن هنگام بلند کردن و پایین آوردن اجسام سنگین یا بزرگ است. شرکت ATOUN به طور مداوم در حال توسعه و ساخت اسکلت بیرونی برای استفاده در مکان‌های مختلف در زمینه‌های لجستیک، تولید، ساخت و ساز و مهندسی عمران بود.

اسکلت بیرونی ATOUN MODEL Y یک ربات پوشیدنی فعال است. یک ربات پوشیدنی که بار کمر را هنگام بلند کردن اجسام سنگین، از طریق موتورهای قدرتمند و همچنین حسگرهایی که حرکت کمر را تشخیص می‌دهند، کاهش می‌دهد. این امر با تغییر حالت AWN-12 (هیچ حسگری به طور مستقیم به بدن کاربر متصل نمی‌شود) بین کمک بالابر برای بالا بردن اجسام یا پشتیبانی برای پایین آوردن آنها و حالت خاموش برای کاهش هرگونه محدودیت هنگام راه رفتن به دست می‌آید.

مشابه مدل پیشین، ATOUN MODEL Y هم ضد گرد و غبار و هم در برابر آب مقاوم (معادل IP55) است. قاب فیبر کربنی جدید وزن اسکلت بیرونی را از ۶ کیلوگرم بدون باتری به ۴٫۵ کیلوگرم (۱۰ پوند) با باتری به طرز چشمگیری کاهش داده است. یکی دیگر از نوآوری‌های جدید طراحی، افزایش تمرکز بر قابلیت پوشیدن و تنفس اسکلت بیرونی است.

این دستگاه همچنین می‌تواند با برنامه نگهداری و خدمات سالانه خریداری شود. این برنامه شامل بازرسی از نمای بیرونی و عملکرد ربات، تمیز کردن، بازرسی داخلی مکانیزم درایو، تعویض برخی از قطعات متحرک، روغن کاری، به روز رسانی نرم‌افزار و بازرسی (که اکنون توسط شرکت Advance انجام خواهد شد) می‌باشد.


>> Koma 1.5 میتواند یک اسکوتر یا یک اسکلت بیرونی باشد

>> ربات های پوشیدنی پاناسونیک برنده پنجاه و نهمین جایزه تبلیغات تجاری


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *