۶ وبینار شگفت انگیز اسکلت بیرونی در یوتیوب

مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH)، چندین وبینار مرتبط با فناوری اسکلت بیرونی را برای دسترسی آسان‌تر در کانال یوتیوب خود آپلود کرده است. این وبینارها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ضبط شده‌اند اما ارائه‌کنندگان و موضوعات از کیفیت منحصر به فردی برخوردار هستند. برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکلت‌های بیرونی شغلی هستند، این شش وبینار، آموزنده و مرتبط خواهد بود. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شش وبینار شگفت انگیز اسکلت بیرونی در یوتیوب

اسکلت‌های بیرونی سبک و راحت برای درمانگاه‌ها، جامعه و محل کار

این وبینار یک نمای کلی از کار مشترک در زمینه توسعه فناوری‌های ربات پوشیدنی سبک وزن و غیرمحدود کننده برای تقویت و بازیابی عملکرد انسان ارائه می‌دهد. عملکرد فناوری‌ها از طریق مطالعات بیومکانیکی و فیزیولوژیکی مشخص می‌شود تا درک علمی از شیوه تعامل انسان با چنین دستگاه‌های پوشیدنی بیشتر شود. این کار پژوهشی توسط یک گروه چند رشته‌ای از دانشجویان و کارکنان پژوهشی با پیشینه مهندسی، علم مواد، طراحی پوشاک، طراحی صنعتی، بیومکانیک و فیزیوتراپی و همکاری‌های ارزشمند با دانشمندانی از هاروارد، دانشگاه بوستون و فراتر از آن انجام می‌شود. این چشم‌انداز بلند مدت شامل ربات‌های پوشیدنی نرم است که می‌توانند کل روز، هر روز، در جامعه، درمانگاه و محل کار استفاده شوند. سخنران دکتر کانر والش، استاد مهندسی و علوم کاربردی در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی هاروارد جان ا. پالسون است. وی بنیان‌گذار آزمایشگاه زیست طراحی هاروارد است.

این یک ارائه ارزشمند از دکتر کانر والش است. دکتر والش پژوهش‌های پیشگامانه‌ای را در مؤسسه Wyss انجام می‌دهد. با وجود اینکه این ارائه مربوط به یک سال پیش است، اما هنوز هم تا حد بسیاری نشان دهنده پیشرفته‌ترین فناوری رباتیک نرم پوشیدنی شغلی است.

خزیدن، راه رفتن، دویدن، پرواز کردن، افزایش نرخ بازگشت سرمایه برای اسکلت بیرونی صنعتی بوئینگ

همانطور که به تازگی در رسانه‌های شرکت‌های تولیدکننده خودرو و هوافضا اشاره شده است، فناوری اسکلت بیرونی راه خود را به سمت نیروی کار صنعتی پیدا کرده است. بوئینگ از سال ۲۰۱۲ کارایی فناوری اسکلت بیرونی صنعتی را برای کارگران کارخانه خود ارزیابی می‌کند. برای اینکه این شرکت بتواند به طور مداوم چنین تلاش‌هایی را ادامه دهد، کارشناسان باید ثابت کنند که این فناوری ارزش بازگشت سرمایه (ROI) را دارد. سخنران دکتر Christopher Reid رویکردهای بازگشت سرمایه متفاوتی را که بوئینگ در طول هفت سال اخیر کشف کرده است، با قیاس “خزیدن، راه رفتن، دویدن، پرواز کردن” برجسته می‌کند.

انتقال ارزش ارگونومی به ذینفعان کسب و کار

سخنران آقای Blake McGowan شیوه انتقال ارزش یک فرآیند ارگونومی را به سهامداران مختلف کسب‌وکار و ایجاد پشتیبانی اضافی برای تلاش‌های ارگونومیکی شما ارائه می‌دهد. آقای Blake McGowan مدیر پژوهش‌های ارگونومیک در شرکت VelocityEHS است. او بر ابتکارات ارگونومی در مقیاس بزرگ نظارت دارد که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از راهکارهای نرم افزاری، تخصص ارگونومی داخلی را ایجاد کنند.

در این ارائه به طور مستقیم به فناوری اسکلت بیرونی پرداخته نمی‌شود، اما درک شیوه ارتباط با نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای هر کمک ارگونومیک و موفقیت در فراگیری اولیه و اجرای نهایی آن بسیار مهم است.

نیازها و موانع ارگونومیک برای اجرای اسکلت بیرونی در اتاق عمل

علائم و آسیب‌های اسکلتی عضلانی تأثیرات نامطلوبی بر روی سلامت و عملکرد کارکنان در محیط‌های جراحی دارد. اگرچه خطرات ارگونومیک در جراحی به خوبی شناخته شده است، کاهش این عوامل خطر دشوار است به ویژه در جراحی به دلیل سختی کار و محیط کاری محدود که باید ایمنی بیمار را در اولویت قرار دهد. این وبینار ۱) ارگونومی در اتاق عمل و ۲) تسهیلات و موانع فناوری اسکلت بیرونی را برای اعضای تیم جراحی ارائه می‌دهد. نخستین سخنران دکتر Dimitrios Stefanidis، استاد جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا است. سخنران دوم دکتر Denny Yu، استادیار مهندسی صنایع در دانشگاه پردو و استادیار جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا است.

اسکلت‌های بیرونی صنعتی (شغلی) برای جراحان مفید هستند. این مزیت می‌تواند به شکل صندلی‌های نامرئی یا اسکلت بیرونی و پوشیدنی‌های پشتیبانی از شانه باشد. وبینار دو قسمتی فوق، خطرات ارگونومیکی را آشکار می‌کند که جراحان و متخصصان پزشکی در اتاق عمل با آن مواجه هستند و موانعی که بر سر راه پذیرش اسکلت بیرونی وجود دارد.

فناوری های نوظهور برای افزایش ایمنی در تویوتا موتور آمریکای شمالی

شرکت تویوتا موتور آمریکای شمالی در کاوش فناوری‌های نوظهور برای افزایش ایمنی سرمایه‌گذاری کرده است، به ویژه برای کاهش بروز اختلالات اسکلتی عضلانی. این فناوری‌ها شامل اسکلت‌های بیرونی برای کاهش خستگی در قسمت‌های مختلف بدن، مانند شانه و دست و همچنین حسگرهای پوشیدنی برای خودکارسازی و افزایش ارزیابی خطر است. واقعیت مجازی نیز برای بهبود همه جنبه‌های آموزش از جمله ارگونومی در حال بررسی است. در این ارائه، نکات کلیدی این آزمایش‌ها و پیاده‌سازی‌ها و همچنین چالش‌ها و موفقیت‌های برتر را به اشتراک می‌گذارد. سخنران Marisol Barrero توسعه و ادغام فناوری اسکلت بیرونی مرتبط با ایمنی را در عملیات تولیدی مدیریت می‌کند. او در هیئت مدیره گروه AExG، که تحت حمایت انجمن رباتیک پوشیدنی است و همچنین در مرکز تعالی اسکلت بیرونی ASTM که به تازگی تأسیس شده است، خدمت می‌کند.

وقتی صحبت از ارائه‌های اسکلت بیرونی صنعتی می‌شود، تعداد کمی از سخنرانان به اندازه Marisol Barrero در چند سال گذشته تأثیرگذار بوده‌اند. ارائه او روشی را برای تطبیق اسکلت‌های بیرونی ویژه با وظایف درست کارمندان نشان می‌دهد. در حالی که تأیید آن غیرممکن است، تویوتا به احتمال زیاد بزرگترین پذیرنده فناوری اسکلت بیرونی در آمریکای شمالی است. این ارائه همچنین چالش‌های پیاده‌سازی و مراحل بعدی را بررسی می‌کند.

مرکز تعالی فناوری اسکلت بیرونی ASTM

این ارائه مروری بر مرکز تعالی فناوری اسکلت بیرونی ASTM و فعالیت‌های فعلی آن برای تسریع پژوهش‌ها در استانداردها دارد. این مرکز درگیر چهار حوزه اصلی است: تحقیق در مورد استانداردها، توسعه نیروی کار و آموزش، استانداردها و صدور مجوز. در این ارائه، تلاش‌های برنامه‌ریزی‌شده و در حال انجام در این زمینه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد، از جمله مروری کوتاه بر کمیته F48 در مورد اسکلت‌های بیرونی و لباس‌های بیرونی و پیوندهای آن با مرکز تعالی فناوری اسکلت بیرونی. دکتر William Bill Billotte، مدیر برنامه‌های جهانی فناوری اسکلت بیرونی و مدیر اجرایی مرکز تعالی فناوری اسکلت بیرونی ASTM International است.

دکتر Bill Billotte یک نمای کلی از تلاش‌های کمیته F48 در مورد اسکلت‌های بیرونی و مرکز تعالی فناوری اسکلت بیرونی ارائه می‌دهد. استانداردها و در نهایت صدور گواهینامه برای افزایش اعتماد در این زمینه فناوری نوظهور حیاتی است. آنها گامی ضروری برای پذیرش گسترده‌تر این فناوری هستند. دکتر Billotte و ASTM دست‌کم از سال ۲۰۲۰ کم کار نبوده‌اند و با انتشار استانداردها و ویدئوهای آموزشی متعدد و همچنین حمایت مالی از نظرسنجی‌های صنعتی و از پنج پروژه تحقیقاتی فعالیت خود را ادامه داده‌اند.

این ویدئوها در کانال یوتیوب مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آپلود شده‌اند.


>> عرضه کیت آموزشی اسکلت بیرونی رباتیک EduExo Pro توسط Auxivo AG

>> دکتر همایون کازرونی و فناوری اسکلت بیرونی


منبع: exoskeletonreport.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *