صنعت اسکلت بیرونی و تلاش برای خروج از روند کاهشی ارزش سهام بازار اسکلت بیرونی

در آغاز سال ۲۰۱۹، شاهد تلاش اغلب شرکت‌های معروف اسکلت بیرونی برای خارج شدن از شرایط سخت سال پیش در اثر کاهش قیمت سهامشان بودیم. پایان سال ۲۰۱۸، ارزش سهام شرکت‌های اسکلت بیرونی همچون ReWalk Robotics، Ekso-Bionics، Cyberdyne و Bionik Labs به شدت کاهش یافت. در حالی‌که هر یک از شرکت‌ها، با چالش‌های منحصر به فرد خود برای غلبه بر این مشکل روبرو بودند اما به نظر می‌رسد مانع‌های مشترکی برای این شرکت‌ها وجود داشت. برخی از موانع مشترک شرکت‌های معروف اسکلت بیرونی را می‌توان ادراک عمومی نه چندان روشن و مبهم (Public Perception) و همچنین نبود آموزش برای سرمایه‌گذاران این حوزه (Investor Education) معرفی کرد. در این مقاله به چالش‌های شرکت‌های معروف اسکلت بیرونی در کاهش ارزش سهامشان می‌پردازیم. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

صنعت اسکلت بیرونی و تلاش برای خروج از روند کاهشی ارزش سهام بازار اسکلت بیرونی

شرکت اسکلت بیرونی ReWalk Robotics LTD – RWLK

شرکت اسکلت بیرونی ReWalk Robotics سازنده‌ی اسکلت بیرونی رباتیک و توانبخشی نسخه‌ ۶٫۰ است. این شرکت هم‌اکنون، در حال تجاری کردن یک اسکلت بیرونی نرم با هدف توانبخشی افراد دچار سکته‌ی مغزی است. پوشش بیمه برای اسکلت‌های بیرونی خانگی یکی دیگر از چالش‌های صنعت اسکلت بیرونی است. شرکت ReWalk Robotics در بسیاری از موارد، موفق به دریافت پوشش بیمه برای اسکلت بیرونی تجاری خود شده است. این شرکت درحال تلاش برای دریافت مجوز FDA برای اسکلت بیرونی نرم خود است پیش از این‌که ارزش سهام این شرکت دوباره کاهش یابد. با وجود این‌که شرکت ReWalk Robotics، محصول جدید خود را مورد آزمایش قرار داده است اما به نظر می‌رسد عملکرد این اسکلت بیرونی برای افکار عمومی و سرمایه‌گذاران همچنان مبهم است.

شرکت اسکلت بیرونی Ekso Bionics – EKSO

شرکت Ekso Bionics در سانفرانسیسکو واقع است و یکی از شرکت‌های باتجربه در ساخت اسکلت بیرونی به شمار می‌آید. این شرکت همانند شرکت ReWalk Robotics در ارزش سهام خود رشد چشمگیری نداشته است. شرکت Ekso Bionics تعداد قابل توجهی از مدیران خود از جمله در بخش‌های مالی، تولیدی و پژوهشی را تغییر داده است. این شرکت یکی از نخستین شرکت‌های سازنده اسکلت بیرونی برای محیط کار و صنعت بود. هم‌اکنون، شرکت‌های بسیاری با Ekso Bionics در ساخت اسکلت بیرونی صنعتی و مناسب محیط کار رقابت می‌کنند.

شرکت اسکت بیرونی CYBERDYNE

شرکت CYBERDYNE، حدود ۷۵ درصد از ارزش سهام خود را از دست داد. همانند دو شرکت سازنده‌ی اسکلت بیرونی دیگر، شرکت ژاپنی CYBERDYNE، تجربه‌ی بسیاری در توسعه و ساخت اسکلت بیرونی دارد. این شرکت یکی از پیشگامان صنعت رباتیک در ژاپن به شمار می‌آید. CYBERDYNE بر هر دو نوع اسکلت بیرونی پزشکی و صنعتی کار می‌کند. این شرکت برای جبران قیمت بالای اسکلت بیرونی خود، محصولات خود را اجاره می‌دهد. این شرکت نیز با وجود رقابت موجود در تولید اسکلت‌های بیرونی صنعتی، در سهام خود افزایش قابل توجهی مشاهده نکرد.

شرکت Bionik Laboratories – BNKL

شرکت کانادایی Bionik Laboratories نیز در سال ۲۰۱۸ شاهد کاهش ارزش سهام خود بود. این شرکت در بازار اسکلت‌های بیرونی پزشکی بالاتنه و خانگی، فعالیت‌های بسیاری داشته است.

چالش‌های مشترک

چهار شرکت سازنده‌ی اسکلت بیرونی ReWalk Robotics، Ekso Bionics، Cyberdyne و Bionik Labs که در نقاط مختلف جهان مشغول به کار هستند با چالش‌های مشترکی روبرو هستند:

۱)رشد خطی اسکلت بیرونی رباتیک توانبخشی

۲)ابهام و عدم اطمینان درباره‌ی عملکرد اسکلت‌های بیرونی

۳)عدم وجود استانداردهای واحد و آزمایش‌های استاندارد مستقل یکسان

۴) پوشش بیمه محدود

هیچ‌کدام از چالش‌های بیان‌شده غیر قابل حل نیستند.


در همین زمینه بخوانیم:

>>آشنایی با هشت اسکلت بیرونی پیشتاز در دنیا
>>توسعه یک اسکلت بیرونی منعطف و سبک توسط شرکت Ekso Bionics
>>اسکلت بیرونی HAL تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را به دست آورد


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

2 comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *