نابودی علف های هرز با ربات خورشیدی Tertile

Tertile رباتی ضدآب و خورشیدی است که در باغ زندگی و از گیاهان مراقبت می‌کند. این ربات به طور مستقل در بین گیاهان حرکت و علف‌های هرز را بدون استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌برد. برای آشنایی با این ربات هوشمند با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نابودی علف های هرز با ربات خورشیدی Tertile

به لطف گروه توسعه Franklin Robotics، که رباتی با نام Tertill برای از بین بردن علف‌های هرز ایجاد کرده‌اند، ممکن است مشکل مداوم علف‌های هرز باغچه به طور کلی از بین برود. این ربات مستقل و خودکار در بین گیاهان یا گل‌های باغ زندگی می‌کند و به طور مرتب علف‌های هرز مزاحم را جستجو می‌کند و بدون نیاز به مواد شیمیایی آنها را از بین می‌برد.

Tertill ضد آب و مجهز به فناوری بلوتوث است که اجازه می‌دهد آن را از طریق نرم‌افزار همراه به گوشی‌های هوشمند خود متصل کنید. همچنین Tertile از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و نیازی به شارژ یا باتری ندارد.

در این ویدیو می‌توانید توضیحات بیشتر سازندگان را ببینید:

Tertill یک ربات خورشیدی و ضد آب است که هر روز باغبانی می‌کند. با Tertill، باغبان می‌تواند از گیاهان و گل‌ها بدون علف هرز لذت ببرد. باغبانان ارگانیک می‌توانند به راحتی نفس بکشند و از باغ‌های بدون علف‌های هرز و بدون مواد شیمیائی لذت ببرند. این ربات توسط متخصص رباتیک Joe Jones، مخترع Roomba ایجاد شده است. Tertill به گونه‌ای طراحی شده است که در باغ زندگی کند در باران یا زیر اشعه‌های خورشید مواظب علف‌های هرز باشد.

Tertill چگونه کار می‌کند؟

Tertill در باغ شما زندگی و از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کند. Tertill با استفاده از عناصر طراحی منحصر به فرد و انواع حسگرها، روزانه باغ را در حالی که به دنبال علف‌های هرز است، گشت می‌زند و از گیاهان و موانع دوری می‌کند. Tertill ایده بسیار ساده‌ای در مورد تفاوت بین علف‌های هرز و گیاهان دارد: علف‌های هرز کوتاه هستند و گیاهان بلند. یک گیاه قد بلند به اندازه کافی برای لمس کردن جلوی بدنه Tertill بلند است تا یک حسگر را فعال کند و موجب شود این ربات از آن دور شود. و یک گیاه به اندازه کافی کوتاه، حسگر دیگری را فعال می‌کند تا ربات برش علف‌های هرز را آغاز کند.

از آنجایی که رویکرد Tertile بر پایه ارتفاع قرار دارد، زمانی که یک گیاه کوچک است اطراف آن را حصاری قرار می‌دهند تا به اندازه کافی بلند شود که برای Tertill قابل تشخیص باشد. وقتی Tertill به حصار نزدیک می‌شود، آن را تشخیص می‌دهد و دور می‌شود.


بیشتر بخوانید:

>>بشنوید: گفت و گو با Dan Harburg و Matthew Borzage درباره رباتیک کشاورزی


منبع: geeky-gadgets.com

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *