کاربرد فناوری های پوشیدنی واقعیت مجازی در افزایش تحرک بدنی

بسیاری از ما به بازی‌های ویدیویی علاقه داریم. با وجود بازی‌های واقعیت مجازی دیگر نشستن جلوی تلویزیون و بی تحرک بودن معنایی ندارد. هم‌اکنون بازی‌های واقعیت مجازی به تحرک کاربر در هنگام بازی کمک می‌کند. بازی‌های واقعیت مجازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدن و دست ها و پاها را در دنیای واقعی حرکت دهیم. پژوهش‌ها نشان می‌دهد بازی‌های واقعیت مجازی، انگیزه‌ی تحرک داشتن را برای کاربر فراهم می‌کند در حالی که خستگی را کاهش می‌دهند. در این مقاله با جدیدترین بازی‌های واقعیت مجازی آشنا می‌شویم. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کاربرد فناوری های پوشیدنی واقعیت مجازی در افزایش تحرک بدنی

فناوری واقعیت مجازی ICAROS GmbH

این فناوری از یک هدست و دستگاه مخصوص تشکیل شده است. کاربر روی دستگاه می‌خوابد و با حرکت بدن خود پرواز، غواصی و موتورسواری را تجربه می‌کنند. کنترل دستگاه تنها با حرکت‌های بدن انجام می‌شود.

بازی واقعیت مجازی Star Wars Fight

هدست VR را بپوشید و شمشیر نوری را در دست بگیرید. با این هدست می‌توان با شخصیت پلید مجموعه‌ی ستارگان (Darth Vader) بجنگید. این هدست با همکاری شرکت دیزنی و لنوو تولید شده است.

هدست واقعیت مجازی Cyberith Virtualizer

با این بازی در دنیای مجازی قدم بردارید. این بازی بیشترین تحرک بدنی را در میان بازی‌ها فراهم کرده است. بستر بازی Cyberith Virtualizer حتی ایستادن، راه رفتن و دویدن کاربر را تشخیص می‌دهد و با حرکت‌های مختلف دستورالعمل‌ها و سناریوهای متنوع ایجاد می‌کند.

هدست Axon VR

وقتی که صحبت از VR در دنیای بازی‌ها است افزون بر ورود به دنیای مجازی، حس کردن و لمس کردن اشیای مجازی نیز تجربه می‌شود. هدست Axon لمس کردن و حس گرما را به کاربر انتقال می‌دهد.

بازی چندکاربره Zero Latency

با بازی واقعیت مجازی Zero Latency، بازی کردن، فعالیت بدنی و به اشتراک گذاری بازی با دوستان را تجربه می‌کنید.

فناوری Light Field

در دنیای واقعی، چشم‌ها تنها بر یک شی فوکوس می‌کند و بقیه اشیای محیط تار دیده می‌شود با این حال در دنیای مجازی همه اشیای محیط واضح و فوکوس دیده می‌شود و چنین ویژگی با حس معمول کاربر متفاوت است. فناوری Light Field شرکت Avegant می‌تواند در آینده تجربه‌ی ما از دنیای مجازی را به دنیای واقعی نزدیک کند. در تصویر مجازی چند حالت فوکوس وجود دارد بنابراین به واقعیت نزدیک‍تر است و می‌توان یک شی را واضح دید در حالی بقیه محیط تار دیده می‌شود.

نرم‌افزار Windows Mixed Reality

شرکت ASUS یک نرم‌افزار واقعیت ترکیبی فراهم کرده است. این بستر می‌تواند حرکت کاربر را بدون نیاز به دوربین‌های مجزا ردیابی کند. در این نرم‌افزار از الگوریتم inverse kinematics استفاده شده است.


بیشتر بخوانید:
>>سامانه ردیاب حرکات بدن HTC تجربه‌ای نو در دنیای واقعیت مجازی
>>با FlyJacket از دید یک پهپاد ، احساس پرواز را تجربه کنید
>>مقایسه برترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۶


منبع: wearable-technologies

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرنبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *