مروری بر برترین فناوری های پوشیدنی سال ۲۰۱۷

۲۰۱۷ یک سال پر مشغله برای شرکت‌های معتبری همچون آدیداس و استارت‌آپ‌های جدیدی همچون LOOMIA بوده است که به شدت درگیر فناوری‌های نسل آینده هستند. در این نوشتار از مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی برترین نوآوری‌های فناوری پوشیدنی در سال ۲۰۱۷ را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

عینک‌های هوشمند طراحی شده توسط eSight

روزی عینک‌های الکترونیکی در دسترس نابینایان قرار میگیرد که به طور واقعی بتوانند ببینند. درواقع این کاری است که eSight انجام داده است. eSight به عنوان بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه، به فناوری‌های پوشیدنی برای نابینایی و نابینایان اختصاص یافته است. eSight یک راهکار تطبیق‌پذیر، پوشیدنی و بدون دخالت دست است که بینایی را بدون نیاز به عمل جراحی فراهم می‌کند. این راهکار به افرادی که با انواع اختلالات بینایی زندگی می‌کنند، کمک می‌کند و برای تمام فعالیت‌های روزانه زندگی استفاده می‌شود.

عینک‌های هوشمند طراحی شده توسط eSight

عینک‌های الکترونیکی پیشرفته، این فناوری دگرگون کننده زندگی، برای هر فرد به صورت سفارشی ساخته می‌شود و همراه با آموزش است. نابینایان با استفاده از eSight می‌توانند بخوانند، حتی افرادی که بینایی خود را به طور کامل از دست داده‌اند.

فناوری کودکان توسعه یافته توسط Bempu

۴٪ کودکان جهان پیش از ۵ سالگی می‌میرند و بسیاری از کسانی که زنده می‌مانند در معرض آسیب های طولانی مدت قرار می‌گیرند. Bempu یک طراحی پوشیدنی است که به والدین اجازه می‌دهد سلامت نوزادشان را بهتر مدیریت کنند.

عینک‌های هوشمند طراحی شده توسط eSight

BEMPU یک دستبند کوچک و کاربردی است که هیپوترمی (افت ناگهانی و شدید دمای بدن) را تشخیص و با زنگ بصری – شنوایی به مادر هشدار می‌دهد. این امر مادر را قادر می‌سازد سریعاً مراقبت مادرانه آغوشی (Kangaroo Care) را انجام دهد و از آسیب یا مرگ ناشی از هیپوترمی جلوگیری کند.

فناوری مد هوشمند طراحی شده توسط Start Today

Zozosuit یک پوشش با فناوری بالا است که اندازه گیری‌های دقیقی ارائه می‌دهد. Start Today الگوریتم‌هایی توسعه داده است که از یادگیری ماشین برای پردازش پایگاه‌های داده در حال رشد خود (داده‌هایی از بدن) استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها ده‌ها هزار اندازه‌گیری را در عرض چند دقیقه انجام می‌دهد تا مشتری‌ها را با لباس‌های ZOZO که کاملاً مناسب آنها است، تطبیق دهند. با مجموعه ZOZOSUIT و ZOZO، خریداران هرگز مجبور نخواهند شد تا با مسائل مربوط به اندازه‌ لباس کشمکش داشته باشند یا مجبور به مسامحه شوند.

فناوری مد هوشمند طراحی شده توسط Start Today

لباس‌ها قابلیت دریافت ۱۵،۰۰۰ اندازه دقیق از بدن را دارند. البته با کمک حسگرهایی که از گردن تا مچ پا امتداد دارند. همچنین با استفاده از بلوتوث می‌توان اندازه گیری‌های را به نمایه شما آپلود کرد. هنگامی که این کار انجام می‌شود، مشتریان می‌توانند در نخستین تجربه تجارت الکترونیکی از مجموعه ZOZO، شامل جلیقه، تی شرت و کت خرید کنند. مزیت اصلی این است که هنگام سفارش لباس، شما دیگر نیازی به انتخاب یک اندازه ندارید زیرا Zozo از پیش می‌داند که شما چه اندازه‌ای دارید.

فناوری توانایی نگهداری: طراحی شده توسط Greenwave

GreenWave مزارعی است که زیر سطح آب قرار دارند. باید از نسل جدید کشاورزان و نوآوران اقیانوس حمایت شود. همه آنها برای بازگرداندن اکوسیستم‌ها، کاهش تغییرات اقلیمی، ایجاد یک اقتصاد آبی سبز و تولید غذای سالم برای جوامع محلی تلاش می‌کنند.

کشاورزی سه بعدی اقیانوسی شامل یک سامانه کشاورزی عمودی است که ترکیبی از جلبک و صدف‌های دریایی را بدون هیچ ورودی رشد می‌دهند. به همین دلیل این نوع کشاورزی پایدارترین شکل تولید مواد غذایی در این سیاره است. در عین حال کربن جداسازی شده و اکوسیستم‌های صخره‌ای بازسازی می‌شود. محصولات این مزارع به عنوان مواد غذایی، کود، خوراک دام و غیره استفاده می‌شود. مزارع اقیانوسی متن باز هستند: هر فردی با ۲۰ هکتار، یک قایق و ۲۰،۰۰۰ دلار می‌تواند در عرض یک سال آن را اجرا کند.

فناوری سلامت توسعه یافته توسط Molekule

تصفیه کننده‌های هوا چیزی جدید نیستند. نه تا زمانی که Molekule از فناوری نانو برای تجزیه آلاینده‌ها در سطح مولکولی استفاده کرد. فناوری Molekule آلرژن‌ها، کپک، باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی هوا (VOCs) را از بین می‌برد.

فناوری سلامت توسعه یافته توسط Molekule

فناوری Molekule، Photo Electrochemical Oxidation (PECO)، در سطح مولکولی برای از بین بردن آلودگی هوا کار می‌کند. PECO یک فناوری نوآورانه است که از رادیکال‌های آزاد ، همان رادیکال‌هایی که برای کشتن سلول‌های سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای اکسیداسیون آلاینده‌ها استفاده می‌کند. با استفاده از فناوری نانو، PECO میتواند آلاینده‌های ۱۰۰۰ برابر کوچکتر از فیلترهای HEPA سنتی (۰٫۱ نانومتر در برابر ۳۰۰ نانومتر) را از بین ببرد.

خانه هوشمند توسعه یافته توسط Ember Technologies

لیوان (ماگ) Ember طی ۸ سال ساخته شده است. این یک طراحی و مهندسی نوآورانه و در مورد فناوری کنترل دما است. لیوان Ember به شما امکان می‌دهد تا دمای دقیق نوشیدنی خود را ترجیحاً بین ۱۲۰ تا ۱۴۵ درجه فارنهایت انتخاب کنید.

خانه هوشمند توسعه یافته توسط Ember Technologies

این لیوان به عنوان یک دستگاه متصل نیز کار می‌کند. هنگامی که نوشیدنی شما به دمای مورد نظر رسید، برنامه Ember به شما اطلاع خواهد داد. ویژگی‌های دیگر شامل سیستم خنک کننده، یک سیستم گرمایی کنترل شده با میکرو پردازنده و شبکه‌ای از حسگرها است که همگی برای ارائه یک تجربه بی‌نظیر با هم کار می‌کنند.

فناوری ورزشی توسعه یافته توسط آدیداس

سال ۲۰۱۷ سالی بود که آدیداس Futurecraft 4D را معرفی کرد. کفشی عالی با عملکرد بالا که بر اساس داده های ورزشی ۱۷ ساله ساخته شده است. Futurecraft 4D دقیقاً برای حرکت مطلوب تنظیم شده است. آدیداس با به نمایش گذاشتن یک طراحی و محصول مبتنی بر داده‌های ورزشکاری که توانایی ورزشکاران را محدود نمی‌کند، صنعت کفش را تجدید کرد. تاریخ عرضه آزمایشی Futurecraft 4D در دسامبر ۲۰۱۷ است.

فناوری ورزشی توسعه یافته توسط آدیداس

فناوری زنجیره بلوکی: طراحی شده توسط LOOMIA

LOOMIA معتقد است نوآوری، حاشیه‌ای امن ایجاد می‌کند و با راهی برای حفظ اطلاعات شخصی آمده است. این استارت‌آپ LOOMIA TILE را بوجود آورد، یک دستگاه سخت‌افزاری که در ارتباط با LEL (لایه‌های الکترونیکی LOOMIA) کار می‌کند تا لباس‌ها را به ابزار جمع آوری داده‌ها و هویت تبدیل کند. آنها تبدیل به زنجیره بلوکی شده‌اند تا همگامان یکپارچه و ایمن را قادر به انجام معامله کنند.

فناوری زنجیره بلوکی: طراحی شده توسط LOOMIALOOMIA Tile

اگر آنها از زنجیره بلوکی استفاده نمی‌کردند، باید یک میزبان از سرورهای LOOMIA داشته باشند که در آن کاربران اطلاعات خود را برای نگهداری ذخیره می‌کنند. این بدان معنی است که LOOMIA در نهایت مسئول فروش این اطلاعات برای تحقیق برندها خواهد بود، و این چیزی نیست که آنها در نظر داشتند. در عوض آنها متوجه شدند که فرصت‌های قابل توجهی برای زنجیره تأمین، ردیابی محصول و جلوگیری از جعل و تقلب با استفاده از مزایای زنجیره بلوکی برای بازارهایی که در خدمت ما هستند وجود دارد.

فناوری خودکار: طراحی شده توسط Michelin

تایر‌های Michelin ترکیبی از سه جزء است: ساختار Alveolar که کاملاً از مواد طبیعی ساخته شده است و موجب می‌شود تایر بسیار سخت باشد. و آج‌های چاپ سه بعدی که از مواد زیست تخریب پذیر ساخته شده‌اند. در نهایت شما می‌توانید اطلاعات در مورد وضعیت لاستیک‌های خود را دریافت و چاپ مجدد را با نوع الگوی آج مورد نیاز در آن زمان خاص برنامه‌ریزی کنید.

منبع: fashnerd

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *