۵ مزیت استفاده از اسکلت های بیرونی رباتیک

اسکلت‌های بیرونی محافظت، افزایش قابلیت‌ها و کاهش آسیب دیدگی را برای انسان‌ها در محیط کار فراهم می‌کند. اگزواسکلتون، صنعتی در حال رشد است که ارزش آن از ۶۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱٫۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. سال گذشته ۶۰۰۰ اسکلت بیرونی در سراسر جهان فروخته شد، اما برآوردها نشان می‌دهد که تا سال  ۲۰۲۵ این مقدار به ۲٫۶ میلیون واحد می‌رسد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

5 مزیت استفاده از اسکلت های بیرونی رباتیک

به نظر می‌رسد جریان استفاده از اسکلت‌های بیرونی در صنایع مختلف، از ساخت و ساز تا تولید، متوقف شدنی نیست. با مزایای بسیار این پوشیدنی‌های رباتیک و اشکالات اندک، فناوری پشت آن در مسیر رشد قرار دارد. تقویت انسان با افزایش قدرت و استقامت، کاری است که تنها از اسکلت‌های بیرونی برمی‌آید.

در ادامه مروری داریم بر برخی از مزایای اصلی اسکلت بیرونی رباتیک:

۱- افزایش بهره‌وری

کارگران با استفاده از اسکلت‌های بیرونی خستگی کمتری را تجربه می‌کنند. به دلیل کاهش فشار روی قسمت‌های مختلف، بدن توانایی انجام کار بیشتری دارد. مطالعات نشان می‌دهد که اسکلت‌های بیرونی بسته به وظیفه خود، بهره‌وری را از ۲ تا ۲۷ برابر افزایش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد ۳۰ دقیقه یا بیشتر بدون نیاز به وقفه و استراحت کار کنند.

۲- بهبود راحتی در محل کار از طریق پشتیبانی وضعیتی

ارائه پشتیبانی وضعیتی که حرکات بازوها را بدون تغییر جهت یا مقاومت دنبال می‌کند، می‌تواند موجب کاهش ۳۰ درصدی فشار در عضلات شانه شود. ناراحتی قابل درک، میزان سختی کار را می‌سنجد. مشخص شده است که اسکلت‌های بیرونی موجب کاهش ناراحتی قابل درک در تمام نواحی بدن، از جمله بازوها، گردن، شانه‌ها، بازو، پشت، پاها و پایین کمر می‌شوند.

۳- کاهش خستگی عضلات

اسکلت‌های بیرونی خستگی و کشیدگی عضلات شانه و پشت را کاهش می‌دهد و همچنین آسیب‌های ناشی از کار در گردن، شانه و کمر را. برای نمونه اسکلت بیرونی EVO برای کاهش بار کار تکراری طراحی شده و یک اسکلت بیرونی کمکی برای قسمت بالا تنه است که موجب افزایش استقامت می‌شود و به کارگران کمک می‌کند تا با خستگی کمتر کارهایی که نیاز به بالا بردن دست‌ها را دارد، مدیریت کنند.

۴- بهبود کیفیت کار

اسکلت‌های بیرونی مزایای بسیاری را در بخش‌های مختلف، از جمله ساخت و ساز، کشاورزی و خودرو فراهم می‌کند. عملکرد اصلی آنها تقویت عملکرد انسان، کاهش اختلالات اسکلتی عضلانی (MSD)، بهبود استقامت و بهبود کیفیت کار است، ضمن افزایش بهره‌وری و سالم نگه داشتن محل کار.

۵- آسیب کمتر

یکی از اهداف اصلی اسکلت‌های بیرونی رباتیک مقابله با خستگی در محل کار است. در سال ۲۰۱۹، بیشترین علت صدمات ناشی از کار در محیط کار، خستگی مفرط و فشار بیش از حد بود که ۲۰ درصد از کارگران ساختمانی درد شدید را گزارش کردند. در حقیقت، کارگران ساختمانی ۵ برابر بیشتر از دیگران، از آسیب‌های محیط کار رنج می‌برند.

5 مزیت استفاده از اسکلت های بیرونی رباتیک

کارگرانی که از این پوشیدنی‌های رباتیک استفاده می‌کنند در معرض خطر آسیب‌های شدید ناشی از سوانح یا کار بسیار قرار دارند. این فناوری در صنعتی که هر سال ۱۵ میلیارد دلار غرامت برای کارفرمایان ایالات متحده هزینه دارد بسیار کاربردی و لازم است. اداره آمار کار می‌گوید، کارگران ساختمانی بیشترین آسیب ناشی از فشار بیش از حد و بیشترین میزان اختلالات اسکلتی و عضلانی را دارند. انواع آسیب‌هایی که آنها تحمل می‌کنند تعداد سال‌هایی که می‌توانند کار کنند را کاهش می‌دهد و حتی بسیاری از آنها منجر به آسیب دائمی می‌شوند.


بیشتر بخوانیم:

>> Ekso Bionics از اسکلت بیرونی پیشرفته و راحت EVO رونمایی کرد

>> آشنایی با شرکت سازنده اسکلت بیرونی EksoBionics


منبع: eksobionics.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *