مسابقات و همایش های اسکلت های بیرونی در ابتدای سال ۲۰۱۸

هر ساله چند همایش و رویداد مهم در ارتباط با اسکلت‌های بیرونی برگزار می‌شود. WearRAcon و چالش نوآوری انجمن ربات‌های پوشیدنی دو رویداد تنگاتنگ و مهم برای علاقمندان به اسکلت‌های بیرونی می‌باشد. در این متن از مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به معرفی این دو رویداد در سال میلادی جاری می‌پردازیم.

نمایشی از WearRaCon18

WearRAcon18 بزرگترین رویداد پوشیدنی رباتیک

رویداد سال ۲۰۱۸ Wearable Robotics Association Conference یا WearRAcon18 از ۲۱ تا ۲۳ ماه مارس سال میلادی جاری برگزار می‌شود. این سومین رویداد WearRAcon است و در اسکاتس‌دیل (Scottsdale) آریزونا برگزار می‌شود. محل برگزاری این همایش در نزدیکی محل برگزاری دیگر همایش‌ اسکلت‌های بیرونی است.

با توجه به رویدادهای سال‌های اخیرWearRAcon18، همایش امسال برای علاقمندان به اسکلت‌های بیرونی، پوشیدنی‌های رباتیک، فناوری‌های توانبخشی و ارگونومی بسیار مهم خواهد بود. این رویداد محل همایش‌ها و سخنرانی‌هایی پیرامون محصولات و نمایش محصولات در حوزه‌ی اسکلت بیرونی خواهد بود. همچنین این رویداد دلیلی برای گردهم‌آیی فعالان این عرصه‌ها خواهد بود. سرعت زیاد پیشرفت فناوری امکان آشنایی با کلیه‌ی محصولات و به روز بودن را از فعالان صلب می‌کند. با چنین رویدادی می‌توان با دیگر فعالان ارتباط برقرار کرد و آگاهی و اطلاعات خود را از این طریق افزایش داد.نمایشی از WearRaCon18

۱۰۴ شرکت از ۲۰ کشور مختلف در همایش سال گذشته شرکت داشتند. نماد برخی از این شرکت‌ها در تصویر مشخص شده است. این همایش فرصتی برای افراد از زمینه‌های مختلف نیز فراهم خواهد آورد. برنامه‌ی Bridge در سال گذشته شرکت‌های کوچک را به شرکت‌های مشابه بزرگ‌تر معرفی می‌کرد. همچنین شرکت کنندگان در Innovation Challenge یا چالش نوآوری محصولات خود را در معرض نمایش گذاشتند و شرکت کنندگان همایش برای انتخاب محبوب‌ترین محصول در رأی گیری شرکت کردند.

جدای از موارد ذکر شده، این همایش فرصتی برای تعامل پژوهشگران، توسعه‌دهندگان، اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان و کلیه‌ی افراد علاقمند به اسکلت‌های بیرونی است که امکان آگاهی در مورد ساخت، آزمایش، کارایی، استانداردسازی، کنترل حرکت یا گسترش کاری درآمد زا را فراهم می‌کند. در همایش WearRAcon  کلیه‌ی میزهای ارائه‌دهنده‌ی محصولات مکانی برای مقایسه‌ی محصولات است. افراد با آزمایش کنندگان محصولات خود صحبت می‌کنند. آگاهی از چالش‌هایی که برای ساخت پوشیدنی های نظامی و صحبت با مدیران شرکت‌های سازنده‌ی اسکلت‌های بیرونی در این همایش امری بدیهی است.

موسسه‌های پشتیبان مالی همایش

The Wearable Robotics Association یا WearRA در سال ۲۰۱۵ به منظور فراهم سازی ارتباط توسعه‌دهندگان پوشیدنی‌های رباتیک پایه‌گذاری شد. این ارگان هر ساله رشد کرده و فعال‌تر می‌گردد. این سازمان به عنوان فعالی در سازمان‌دهی این گردهم‌آیی ها از علاقمندان به پشتیبانی از اقدامات خود دعوت به همکاری می‌کند.

شرکت در همایش به شرط ثبت نام برای علاقمندان آزاد است. برای کسب آگاهی در مورد برنامه و سخنرانان به این لینک و برای کسب اطلاع در مورد پشتیبانان به این صفحه مراجعه نمایید.

چالش نوآوری انجمن ربات‌های پوشیدنی ۲۰۱۸

برای سومین سال متوالی، انجمن ربات‌های پوشیدنی چالش نوآوری خود را برگزار می‌کند تا به همگان، از توسعه‌دهندگان تنها تا شرکت‌های کوچک، فرصت ارائه‌ی نمونه‌ها و ایده‌های خود را در برابر تأثیرگذارترین شخصیت‌های صنعت اسکلت‌های بیرونی بیرونی بدهد! به برندگان نهایی فضایی در نمایشگاه بسیار موفق سال گذشته و یک فرصت ارائه‌ی برق‌اسای پنج دقیقه‌ای در سالن کنفرانس اصلی داده شد. چالش نوآوری انجمن ربات‌های پوشیدنی (WearRA) ۲۰۱۸ در WearRAcon18 در اسکاتس‌دیل (Scottsdale) آریزونا طی روزهای ۲۱ تا۲۳ ماه مارس سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

جایزه‌ی اصلی

همانند سال قبل جایزه‌ی اصلی به ارزش ۵۰۰۰ دلار اعطا خواهد شد. این در مقابل جایزه‌ی بودجه‌ی ۴ میلیون دلاری چالش حرکت نامحدود (Mobility Unlimited) رنگ می‌بازد. با این حال، مزیت چالش نوآوری انجمن ربات‌های پوشیدنی چیزی بیش از یک جایزه نقدی است. جایزه‌ی واقعی فرصت نمایش خلاقیت شما در مقابل هسته‌ی مرکزی صنعت اسکلت‌های بیرونی است. شما می‌توانید دیدگاه خود را در مقابل سران و نمایندگان انبوهی از شرکت‌های تجاری، پژوهش‌گران و گروه‌های علاقمند ارائه دهید. در رقابتی دوستانه با همتایان خود در سکویی بین‌المللی همچون WearRAcon18 فرصتی است برای ایده‌های شما تا در جامعه‌ی اسکلت‌های بیرونی شناخته شوند.

همه‌ی داوطلبین توسط هیئتی از متخصصین اسکلت‌های بیرونی آزموده می‌شوند. رقابت‌کنندگان نهایی برای ارائه در WearRAcon18 (در اسکات‌دیل آریزونا ۲۱ تا ۲۳ ماه مارس) انتخاب می‌شوند. هر شرکت‌کننده پنج دقیقه برای ارائه‌ی پروژه‌ی خود و پنج دقیقه برای پاسخ‌گویی به سوال‌ها فرصت خواهد داشت. ارائه‌ها توسط مخاطبان و هیئت داوران مورد قضاوت قرار می‌گیرند. برنده در پایان کنفرانس اعلام می‌گردد.

درخواست ثبت نام

امسال درخواست ثبت‌نام برای چالش نوآوری آسان‌تر از پیش است؛ چرا که دیگر نیازی به ارائه‌ی فیلم کوتاه خلاقیت وجود ندارد. برای مرور جزئیات ثبت نام چالش امسال و سال‌های گذشته می‌توانید به آدرس‌های زیر مراجعه نمایید:

حامیان مالی

چالش نوآوری امسال توسط مدرسه‌ی مهندسی Ira A. Fulton، دانشگاه ایالتی آریزونا و StrongArm Technologies حمایت می‌شود. ایده‌های نو و خلاق در زمینه‌ی فناوری ربات‌های پوشیدنی می‌توانند از هم اکنون ارسال شوند!  طرح پیشنهادی شرکت‌کنندگان می‌بایست دربردارنده‌ی فناوری مربوط به اجزا و سامانه‌هایی باشد که برای صنعت ربات‌های پوشیدنی سودمند است. ایده‌ها می‌توانند شامل فناوری‌هایی جهت افزایش بهره‌وری خط تولید، ارتقاء امنیت حمل‌ونقل، تعبیه‌ی ابزارهایی برای ساخت‌وساز، قادر ساختن سالمندان به انجام کارهای بیشتر، کمک به صخره‌نوردان در صعود به قله‌های مرتفع و … باشند. محدودیتی برای کاربرد طرح پیشنهادی وجود ندارد! جزپیات ثبت نام در WearRA

حامیان مالی WearRacon18

برنده‌ی سال قبل: EduExo

بسته‌ی آموزشی اسکلت بیرونی EduExo که اکنون با موفقیت با Beyond Robotics درآمیخته شده است، برنده‌ی چالش نواوری WearRAcon17 بود. ولکر بارتنباخ، بنیان‌گذار تیم EduExo در کمال لطف نظر خود را در مورد این رقابت با ما در میان گذاشت. در ادامه به مرور صحبت‌های وی می‌پردازیم.

در WearRAcon17 چه مواردی را آموختید یا ملاحظه کردید؟

کنفرانس WearRAcon17 برای دیدن کلیه‌ی دست‌اندرکاران صنعت اسکلت بیرونی و ربات‌های پوشیدنی و اجتماع فعالان در این زمینه بسیار عالی بود. اغلب کنفرانس‌ها حول محورهای آکادمیک و علمی تشکیل می‌شوند. آنچه این کنفرانس را متمایز می‌سازد، ترکیب جذاب ملاقات‌کنندگان با زمینه‌های گوناگون، از جمله سهامداران صنعتی است. ما این اقبال را یافتیم تا شخصیت‌های برجسته‌ی زیادی را ملاقات کنیم، اسکلت‌های بیرونی زیادی را بیازماییم و شاهد بحث‌های بسیار جذابی باشیم.

جایزه‌ی نقدی اعطا شده به کار موفق شما چطور بود؟

فکر می‌کنم همین که توانستم در این چالش شرکت کنم، عالی بود. الزاماتی چون آماده‌سازی یک فیلم کوتاه، یک ارائه‌ی سریع و یک غرفه،‌ کمک زیادی به ما کردند تا ایده‌ها و پیام خود را فرمول‌بندی و ارائه کنیم. همه‌ی این موارد بعداً نیز ما را در موفقیت در عملیات تامین مالی Kickstarter و دیگر موارد ارائه به سرمایه‌گذاران یاری کردند.  یک مزیت بزرگ بردن جایزه، تقویت اعتماد به نقس ما بود که باعث شد باور کنیم ممکن است به چیزی دست یافته باشیم که مورد علاقه اجتماع ربات‌های پوشیدنی باشد. این به ما کمک کرد تا نه فقط پرانگیزه باقی بمانیم، بلکه دیگران را نیز در مورد مفید بودن این پروژه متقائد کنیم. البته جایزه‌ی نقدی نیز بسیار کمک کرد تا بتوانیم هزینه‌های سفر (از آنجا که ما از اروپا آمده بودیم)، نمونه سازه، تاسیس وبسایت و حتی خورد و خوراک‌مان را پوشش دهیم.


بیشتر بخوانیم:

معرفی شرکت های اسکلت بیرونی کشور سوئیس

معرفی اسکلت بیرونی مچ پا توسعه یافته در سریلانکا

اصطلاح «اسکلت بیرونی» دقیقاً به چه چیزی اشاره دارد؟


منبع: exoskeletonreport

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *