معرفی ویژگی جدید Google: سرویس جست و جوی رویداد

جدیدترین ویژگی که در اوایل ماه جاری توسط شرکت گوگل(google) عرضه شده، سرویس جست و جوی رویداد (Event search) است. این ویژگی هم به عنوان یک ترفند جدید برای بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) و هم یک راهنما برای یافتن رویدادهای پیش رو است. با مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

معرفی ویژگی جدید Google: سرویس جست و جوی رویدادگوگل شرکتی است که هرگز به دستاوردهای خود اکتفا نکرده است. در طول دو دهه‌ی گذشته این غول موتور جست‌وجو با ارائه‌ی ویژگی‌های جدید به کاربران خود خدمت کرده و آن‌ها را شگفت زده نموده است. البته همه‌ی این ویژگی‌ها موفق نبوده‌اند، اما بهبود، جایگزینی یا اصلاح ویژگی‌های نامحبوب در مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

به تازگی بخش عمده‌ای از تمرکز شرکت گوگل بر روی بهبود تجربیات کاربران سیار بوده است. منظور از کاربران سیار افرادی است که از وسایل سیار مانند گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و کاربرانی که نیاز دارند سریع به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. جدیدترین ویژگی سیاری که در اوایل ماه جاری توسط گوگل عرضه شد، جست و جوی رویداد (Event search) است. این ویژگی هم به عنوان یک ترفند جدید برای بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) و هم یک راهنما برای رویدادهای پیش رو است.

سرویس جست و جوی رویداد چگونه کار می‌کند؟

در برنامه‌ی کاربردی جست و جوی گوگل، جست و جو زمانی انجام می‌شود که گوگل تشخیص دهد که یک کاربر به دنبال یافتن یک رویدادخاص است. برای نمونه، جمله‌ی «events near me» جست و جوی رویداد گوگل را به کار می‌اندازد. همچنین می‌توان رویدادهای خاص را با استفاده از این سرویس مشاهده کرد. برای نمونه می‌توان با وارد کردن عبارت «jazz concerts» رویدادهای مربوطه را یافت. ضمن این فرآیند کاربرها می‌توانند لیستی از رویدادهای مربوط به پرسمان جست و جوی وب (query) مورد نظر خود را ببینند. آن‌ها همچنین این امکان را دارند که اطلاعات ارائه شده را برمبنای تاریخ فیلتر کرده یا دوباره درخواست نمایند. این امکان با وارد کردن کلماتی مانند «today»،«tomorrow»،«C» و «next week» در دسترس است.

پس از این که کاربر بر روی رویداد مورد نظر خود در این لیست کلیک کند، گوگل اطلاعات مربوط به نحوه‌ی شرکت در آن رویداد، مانند اتصال کاربر به برنامه‌ی کاربردی فروش بلیط، را نمایش می‌دهد.

گوگل اطلاعات مربوط به رویدادها را از کجا به دست می‌آورد و شما چگونه می‌توانید بخشی از آن باشید؟

گوگل قبل از عرضه‌ی این سرویس، با تعدادی از تارنماها برای تهیه و تنظیم لیست‌های موردنظر همکاری کرد. هنگام عرضه‌ی این سرویس، جست و جوی رویداد نتایجی از تارنماهایMeetup ،Yext ،Vividseats ،Eventbrite ،Ticketmaster ،SeatGeek ،Jambase ،LiveNation ، Bookmyshow.com، StubHub، Bandsintown ،Eventful و تعداد دیگری از تارنماها را نمایش می‌دهد. این شرکت برنامه دارد که به زودی از رویدادها و برنامه‌های کاربردی فروش بلیط بیشتری پشتیبانی کند.

با این حال شرکت‌ها مجبور نیستند منتظر بمانند تا گوگل برای اضافه کردن رویدادهای آن‌ها به لیست خود اقدام نماید. در واقع، همه‌ی کاری که برای اضافه کردن رویدادها در لیست گوگل لازم است، استفاده از پروتکل‌های استاندارد Schema است. گوگل یک راهنمای بسیار سودمند دارد که توسعه دهندگانی (developers) که به دنبال مشخص کردن رویدادهای تارنمای خود هستند، می‌توانند به سادگی از آن استفاده کنند. آن‌ها باید رویداد مورد نظر خود را به خوبی دسته بندی کنند به طوری که اطلاعات موردنیاز گوگل را دربر داشته باشد. سپس یک URL منحصر به فرد برای رویداد خود تولید کنند. البته توسعه دهندگان باید دقت داشته باشند که رویداد خود را اشتباه برچسب گذاری نکنند (خصوصا زمانی که مدت برگزاری آن بیش از یک روز است).

شما با مشخص کردن رویدادهای خود، اطلاعات مربوطه را به گوگل می‌دهید. بنابراین گوگل می‌تواند این اطلاعات را در جست و جوهایی که توسط کاربران انجام می‌شود، در نظر بگیرد. بسته به این که تارنمای شما چگونه راه‌اندازی شده و چه نوع از رویدادها را شامل می‌شود، پس از سپری شدن مدتی نه چندان طولانی شما شاهد تغییرات قابل توجهی خواهید بود.


بیشتر بخوانید:

>>نقشه گوگل مسیرهایی که برای صندلی چرخدار مناسب سازی شده را مشخص می‌کند


منبع: forbes

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *