معرفی ۹ ربات پیشرو در صنعت کشاورزی

انتظار می‌رود جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۹ میلیارد تن برسد. به دنبال افزایش قابل ملاحظه تقاضا باید تولیدات کشاورزی نیز افزایش یابد. این نیاز موجب شده کشاورزان به رباتیک به عنوان یک راهکار نگاه کنند. رباتیک به صنایع گوناگون رخنه کرده، خدمات پشتیبانی، تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل صنایعی هستند که به زودی کارکنان رباتیک بیشتری را بکار می‌گیرند. پیشرفت‌های جدید در هوش مصنوعی و رباتیک موجب شده کشاورزی رباتیک با نوآوری منفجر شود. رباتیک به کشاورزان اجازه می‌دهد در مدیریت محصولات کارآمدتر باشند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین ربات‌ها در این صنعت آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Ecorobotix

این ربات کاملاً مستقل و مجهز به GPS با استفاده از انرژی خورشید می‌تواند تمام طول روز فعالیت کند. این ربات از سامانه پیچیده دوربین خود برای یافتن و سمپاشی علف‌های هرز بهره می‌برد. به دلیل وجود بازوهای بسیار دقیق، این ربات مصرف علف‌کش‌ها را ۹۰٪ کاهش می‌دهد و ۳۰٪ ارزان‌تر از روش‌های سنتی است. یک ناوگان از این ربات‌ها را می‌توان براحتی جایگزین نیروی انسانی کرد.

منبع: Ecorobotix

Naio Technologies

شرکت Naio Technologies دارای یک گروه از ربات‌ها است که نه تنها به عنوان یک دستیار کامل در مزرعه عمل می‌کند بلکه از روش‌های سازگار با محیط زیست بهره می‌برد. این ربات‌ها توانایی از بین بردن علف‌های هرز، خاک ورزی و کمک به برداشت را دارند. بنابر اعلام این گروه: «ما در تلاشیم تا همه افراد به جدیدترین فناوری‌ها دسترسی داشته باشند. تا محصولاتی سالم‌تر و فراوان‌تر داشته باشیم و به محیط زیست کمک کنیم».

منبع: Naio Technologies

منبع: Naio Technologies

سامانه برداشت مرکبات Energid

سامانه‌های برداشت Energid سریع و کارآمد و مناسب افراد فعال در زمینه مرکبات است. این سامانه‌ها می‌توانند هر ۲ تا ۳ ثانیه یک میوه را بچینند. این ربات بسیار ارزان است، حتی ارزان‌تر از نیروی انسانی.

منبع: Energid

Agrobot E-Series

اگر قصد دارید در زمینه توت فرنگی فعالیت کنید، نگاهی به Agrobot E Series داشته باشید. این ربات دارای بیست و چهار بازوی رباتیک است که به صورت بیسیم و با سامانه پیشرفته هوش مصنوعی کار می‌کنند. این ربات می‌تواند با دقت بسیار بالا توت‌فرنگی‌های رسیده را شناسایی و جدا کند.

منبع: Agrobot

Blue River LettuceBot2

این ربات ابزاری مناسب برای کشاورزان و محصولات کاهو است. LettuceBot2 با سامانه تصویربرداری خود یک ابزار محبوب در دنیای کشاورزی است. این ابزار برای تنک کردن کاهوها و حذف علف‌های هرز به تراکتور وصل می‌شود. به دلیل توانایی و دقت بالای این ربات، استفاده از علف‌کش‌ها ۹۰% کاهش می‌یابد.

منبع: Blue River Technology

Agribotix

پهپادها نقش مهمی در نظارت بر مناطق بزرگ محصولات دارند. Agribotix یک ابزار کم هزینه برای کشاورزان و جمع‌آوری داده‌ها در طول زمان و یا در لحظه است.

افزون بر گرفتن عکس‌های هوایی دقیق و ضبط ویدئو، مجموعه هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت دارای حسگرهای مادون قرمز هستند و می‌توانند سلامت محصولات را حین پرواز اندازه‌گیری کنند.

منبع: Agribotix

Vision Robotics

این شرکت مستقر در سان دیگو یکی از دارندگان بهترین محصولات موجود در بازار است و به مدت هفت سال در زمینه سامانه‌های رباتیک کشاورزی فعالیت دارد. این گروه از ربات‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند که می‌تواند مسئولیت بسیاری از جمله تنک کردن کاهو را برعهده گیرد.

RoBoPlant

این ربات ماشین آلات نیمه خودکار و کاملاً خودکاری برای مدیریت گلخانه یا باغ‌های علمی دارد. این ربات هوش مصنوعی می‌تواند نهال‌ها را در الگوهای بهینه بکارد.

PrecisionHawk

گروه PrecisionHawk پهپادهایی طراحی می‌کند که تقریباً هرکاری را انجام می‌دهند. این پهپادها با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، ابزاری مناسب برای کشاورزان است. هواپیماهای بدون سرنشین PrecisionHawks دارای ویژگی‌های متعددی هستند که شامل هوش مصنوعی، فناوری لیدار و تصویربرداری فراطیفی و ابرطیفی می‌باشد.

 


بیشتر بخوانیم:

>>مروری بر فناوری های توسعه یافته در حوزه ی کشاورزی برای برداشت محصول و گرده افشانی

>>کشاورزی هوشمند و رشد سریع گیاهان بهبود یافته

>>ساخت ربات تارزان برای استفاده در زمین‌های کشاورزی


منبع: interestingengineering

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مقاله و نام مجله ی فناوری های توان افزا و پوشیدنی مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *