جشن ازدواج معلول روسی به کمک اسکلت بیرونی ExoAtlet

در پانزدهم جولای در کلیسایی در شهر آرخانگلسک روسیه، Sergei Rubinshtein  چهل و دو ساله و همسرش ازدواج کردند. او ۹ سال پیش به دلیل تصادف توانایی راه رفتن را از دست داد. اما به لطف اسکلت بیرونی روسی جدید، جشن ازدواجش میسر شد.

جشن ازدواج معلول روسی به کمک اسکلت بیرونی ExoAtlet

Sergei از ازدواج با همسرش خیلی خوشحال است. آنها هم اکنون یک دختر ۱۷ ساله دارند. بعد از گذشت ده سال سخت و مشکل، ازدواج در کلیسا باعث همبستگی خانواده آنها شد. او در سال ۲۰۰۷ دچار آسیب طاقت فرسایی شد و توانایی راه رفتن را از دست داد. همسر محبوبش در تمام این سال‌ها او را حمایت کرد. او که یکی از بیست نفری است که اوّلین اسکلت بیرونی روسی را امتحان می‌کند می‌گوید: « امروز به لطف آیین مقدّس ازدواج، خانواده ما قوی‌تر شد. من همیشه از کمک به خانواده‌ام لذت بردم و ما همیشه باهم از پس مشکلات برآمدیم. من امیدوارم با کمک ابزار جدید توانبخشی بتوانم دوباره راه بروم و همسر و دخترم را به رستوران ببرم »
جشن ازدواج معلول روسی به کمک اسکلت بیرونی ExoAtlet

اسکلت بیرونی ExoAtlet

این وسیله به افرادی با اختلال عملکرد در اندام تحتانی کمک می‌کند تا راه بروند. ExoAtlet، شرکتی که این اسکلت بیرونی را توسعه داده است قصد دارد وارد بازارهای آمریکا، اروپا و کره‌جنوبی شود.

درمجموع، ۳۸ مرکز پزشکی و بیشتر از ۲۴ بیمار اسکلت بیرونی را سفارش داده‌اند. اسکلت بیرونی در ابتدا برای کمک به امدادگران و آتش‌نشانان طراحی شد؛ سپس توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا وارد بازارعمده‌ی معلولان شوند.

دو نوع از این وسیله با قیمت‌ها، ویژگی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف در دسترس خواهد بود. یکی برای استفاده فردی با قیمتی بیش از ۲۳۰۰۰ دلار و دیگری برای درمانگاه‌ها با ارزش حدود ۵۵۰۰۰ دلار و باقابلیت تنظیم سرعت، طول و ارتفاع، قابل استفاده برای عموم خواهد بود.

جشن ازدواج معلول روسی به کمک اسکلت بیرونی ExoAtlet

بیماران با اسکلت بیرونی ExoAtlet می‌توانند بدون نیاز به همراه راه بروند، از پلّه‌ها بالا و پایین بروند، بنشینند و بلند شوند. این اسکلت بیرونی را افرادی با طول ۱۶۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر و وزنی کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم ۶ ماه پس از آسیب می‌توانند مورد استفاده قرار دهند. اسکلت بیرونی سه حالت سرعت و حرکت و هشت خط سیر مختلف حرکت هنگام راه رفتن دارد و دست‌کم ۴ ساعت در حالت ایستاده باقی می‌ماند. این اسکلت بوسیله یک برنامه یا یک عصای هوشمند خاص کار می‌کند. یکی از کاربران اسکلت بیرونی می‌گوید:« وزن آن ۲۰ کیلوگرم است ولی هیچ فشاری به من وارد نمی‌کند. قبلاً من نمی‌توانستم با عصاها کار کنم اما تنها بعد از دو هفته با کمک اسکلت بیرونی ExoAtlet توانستم بایستم.»

جشن ازدواج معلول روسی به کمک اسکلت بیرونی ExoAtlet

افزایش تقاضا

آزمایش‌های درمانگاهی در شهرهای مسکو، یکاترینبورگ، نووسیبیرسک و آرخانگلسک انجام شده است. نمایشگاه‌هایی نیز در این شهرها تأسیس شده تا به مردم کمک کند قبل از خرید چگونگی استفاده از

اسکلت بیرونی ExoAtlet را بیاموزند. توسعه دهندگان قصد دارند امسال ۱۰ نمایشگاه‌ دیگر نیز ایجاد کنند. Svetlana Chupsheva مدیر پروژه‌های اجتماعی برای طرح‌های استراتژیک می‌گوید: «افزایش تقاضا و توسعه تولیدات باعث کاهش قیمت می‌شود و این ابزار بیشتر در دسترس افراد قرار می‌گیرد.»

ExoAtlet  قصد دارد در پاییز اسکلت بیرونی ویژه‌ای را برای کودکان فلج مغزی و قربانیان سکته مغزی توسعه دهد.

منبع: rbth

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *